Нові правила реєстрації нерухомості: як це працюватиме

17 января 2013 | АКТУАЛЬНА ТЕМА | Нет комментариев |

З 1 січня 2013 року в Україні почав діяти новий порядок реєстрації прав на нерухоме майно

Якщо раніше кожен населений пункт чи район мав свій відокремлений реєстр при БТІ, то тепер діє єдина на всю країну база прав на нерухомість. Не бюро технічної інвентаризації, а новий орган – Укрдержреєстр відповідає за цю базу даних, співробітники якого заноситимуть до неї всю інформацію про будинки, квартири і земельні ділянки. Крім того, доступ до реєстру отримали нотаріуси, які віднині мають можливість змінювати інформацію про право власності безпосередньо в момент купівлі-продажу об’єктів.

Повноваження держреєстратора

ВяликРуслана Вялик, начальник відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно реєстраційної служби Охтирського міськрайонного управління юстиції:

- До нашого відділу громадяни повинні звертатися у наступних випадках:

коли реєструється право власності на основі свідоцтва про право власності на новобудову (при реконструкції чи реставрації об’єктів; членам житлово-будівельного кооперативу після повного погашення внеску; при внесенні нерухомості до статутного капіталу юридичної особи);

коли проводиться реєстрація прав на основі рішень судів, прокуратури чи реєстрація обтяжень на основі рішень органів місцевої влади.

Держреєстратори також видають витяги, виписки з реєстру та інформаційні довідки. При купівлі квартири за запитом до Укрдержреєстру ми можемо дізнатися про ймовірні обтяження. Наприклад, продавець узяв іпотечний кредит під заставу квартири, або ж нерухомість фігурує в якихось судових справах.

? Якою є процедура реєстрація нерухомості?

- Новостворений державний реєстр прав буде виключно в електронному вигляді. Його почнуть заповнювати з нуля, згідно із заявами людей, які оформлятимуть права власності з початку року. 30 грудня 2012 року діючий реєстр речових прав втратив свою чинність. Але всі відомості там залишаються і вони дійсні. Наші реєстратори та нотаріуси матимуть доступ до цієї інформації в системі он-лайн.

Крім того, закон чітко визначає строки проведення державної реєстрації прав. Так, державна реєстрація прав (надання відмови в ній) проводитиметься в строки, що не перевищують чотирнадцять робочих днів з моменту надходження до органу державної реєстрації прав заяви про таку реєстрацію. Державна реєстрація іпотек, проводитиметься в строк, що не перевищує одного робочого дня. При цьому право власності на нерухомість вважається дійсним з моменту прийняття заяви на реєстрацію.

?Чи всім потрібно реєструвати право на нерухоме майно?

- Права, зареєстровані в БТІ до 2013 року, залишаються дійсними. Перереєструвати право на нерухомість необхідно тільки у тому випадку, якщо ви вирішили з нею щось зробити: продати, подарувати, передати у спадщину, оренду і т.д. Тоді перерерєстрацію безплатно проводить нотаріус, який перевіряє інформацію в існуючих реєстрах і переносить її до єдиного загальнодержавного.

?Скільки коштують послуги реєстратора?

- Передбачено, що за державну реєстрацію права власності на нерухоме майно справлятиметься державне мито в розмірі 7 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що на сьогодні становить 119 гривень. За державну реєстрацію речового права на нерухоме майно або його обтяження передбачається стягнення державного мита в розмірі 3 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – 51 гривня. Крім того, в результаті проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно органом державної реєстрації прав надається витяг з Державного реєстру прав. Розмір плати за надання витягів з Державного реєстру прав відповідно до Закону 120 гривень.

? Як працює Ваша служба?

- Режим роботи нашої служби такий, як і в усіх органах влади: понеділок – четвер – з 9.00 до 17.00, п’ятниця – з 9.00 до 16.00. Перерва: з 12.00 до 13.00. Особистий прийом начальника відділу проводиться щосереди з 9.00 до 15.00. При цьому прийом та видача документів відбуватиметься постійно, тобто без певних годин для прийому чи видачі документів. Наша адреса: вул. Чкалова, 27,а ( перший поверх).

Важливо знати

Витяг – надається власнику нерухомості або його уповноваженій особі.

Інформаційна довідка – видається на основі письмового запиту органам державної влади (суду, прокуратурі, органам місцевого самоуправління, МВВС, СБУ, податковій службі).

Виписка – її може отримати власник нерухомості або власник прав на неї. Містить в собі відомості про осіб, які оформляли документи про право і обтяження, пов’язані з об’єктом нерухомості.

Реєстрація у нотаріуса

Якщо об’єкт не новозбудований, а просто змінює власника, наприклад, купується на «вторинному ринку» – треба звертатися до нотаріуса, який все зробить і за себе, і за БТІ –договір посвідчить і право власності зареєструє.

Нотаріус самостійно за декілька хвилин отримує витяг з електронного реєстру при оформленні купівлі-продажу. Для укладання відповідного договору потрібно буде присутність сторін, їхні паспорти та коди, а у разі продажу квартири – довідка форми №3 із ЖЕКу. Жодних додаткових документів не потрібно. Вартість цієї послуги становить від 600 гривень, інші платежі у відсотках від вартості квартири: державне мито – 1%, податки – 5 або 0%. Нотаріус, посвідчивши договір, одразу реєструватиме право власності на нерухомість, за що потрібно також заплатити державне мито, яке складає 119 грн.

Що залишилось для БТІ?

Бабич_БТИВалерій Бабич, начальник Охтирського бюро технічної інвентаризації:

- З 1 січня в повноваженнях БТІ залишились:

первинна (в разі нового будівництва) та поточна (в разі добудови, прибудови, надбудови, реконструкції, перепланування) інвентаризація об’єктів нерухомого майна; виготовлення технічних паспортів на об’єкти нерухомого майна; підготовка матеріалів для прийому будинків в експлуатацію та узаконення самовільного будівництва; складання схеми розміщення будівель і споруд на земельній ділянці; визначення інвентаризаційної вартості об’єктів нерухомого майна; визначення експертної (ринкової) вартості об’єктів нерухомого майна та земельних ділянок; складання кошторисів на об’єкти будівництва; судова будівельно-технічна експертиза; визначення відсотку готовності об’єктів нерухомого майна; надання довідок про наявність /відсутність будівель та споруд на земельній ділянці; щодо площі об’єктів нерухомого майна; щодо зареєстрованого права власності до 01.01.2013р.; надання копій з архівних справ; виготовлення довідки відсоток/площу частини об’єкта нерухомого майна від загального об’єкта.

?Зменшення обсягів робіт привело до скорочення штату?

- З 29 грудня не тільки у нас, а й по всій Україні відбулося скорочення чисельності працівників в системі БТІ. Раніше в нашій структурі працювала 31 людина, проте після реорганізації було скорочено 18. Їм була виплачена заробітна плата та вихідна допомога. Всі вони звернулися до центру зайнятості, де будуть отримувати допомогу по середньомісячному заробітку.

Валерій Бабич вважає, що проводити техінвентарізацію слід при будь-яких операціях купівлі-продажу житла, тому техпаспорт в даному випадку підтверджує і наявність квартири за вказаною адресою, і законність перепланувань, якщо такі мали місце.

Карина Кучерявая

Газета “Роксолана-макси” № 3 от 16.01.2013 года

 



Добавить комментарий

 

Архів сайту по місяцям:

Архів сайту по рокам: