Утилізаційний збір: зміни не за горами

16 сентября 2013 | ОХТИРСЬКА ОДПІ | Нет комментариев |

ОДПIЗ 1 вересня набрав чинності Закон про утилізаційний збір. Проте його редакція ще не є остаточною. В уряді розуміють, що цей нормативний акт є недосконалим і потребує доопрацювання, а тому до нього вже готуються поправки. Вони покликані усунути спірні положення Закону, урівняти різних суб’єктів автомобільної галузі та що найважливіше — покращити життя українським автолюбителям.

Президент України дав невідкладне доручення Кабінету Міністрів України щодо вдосконалення законодавства у сфері утилізації транспортних засобів. На думку глави держави, збір слід розглядати передусім як екологічний податок, а не як спосіб захисту вітчизняного виробника. Воно й не дивно: на фінішну пряму вийшли переговори про асоціацію з Європейським Союзом. Майбутня зона вільної торгівлі не передбачатиме протекціоністських заходів для української продукції. І недарма міністр закордонних справ України Леонід Кожара зазначив, що після підписання цього договору Україна скасує й підвищене мито на імпортні автомобілі. До того ж така надмірна турбота про українську автомобільну промисловість викликала запитання у Світової організації торгівлі.

Отже, зауваження Президента України стосуються насамперед нерівних умов для виробників автомобілів та імпортерів. Нагадаємо, що нині за Законом перші звільняються від сплати збору. У дорученні глави держави передбачено зробити екологічний податок загальнообов’язковим для всіх, що цілком відповідає обов’язкам України перед СОТ. А не сплачуватимуть його ті суб’єкти господарювання, які власними силами забезпечать утилізацію транспортних засобів. До того ж Президент пропонує усунути надмірні вимоги до підприємств, де, власне, відбуватиметься розбирання автомобілів. На його думку, вони не обов’язково мають відповідати нормам ISO 1400, а отже, і автовиробникам, і дилерам буде простіше облаштувати такі утилізаційні майданчики. Конкуренція буде корисною цьому бізнесу. Тим паче що у нас уже зараз існують сотні фірм, які займаються викупом авто, розбиранням старих машин на запчастини та здаванням їх на металобрухт. У випадку запровадження надто жорстких стандартів ISO 1400 вони просто припинять своє існування, а тисячі людей втратять роботу.

Таке рішення знайшло підтримку як у представників української автомобільної промисловості, так і в імпортерів.

Ще одна важлива зміна, яка очікує на Закон, — перегляд суми збору. Згідно з чинною редакцією вона становить від 4700 до 30 000 грн. і залежить від класу автомобіля, його віку та об’єму двигуна. Президент запропонував скасувати всі коефіцієнти й установити єдину ставку — на рівні 5500 грн. До того ж планується чітко виписати порядок використання цих коштів у бюджеті, адже екологічний податок повинен передусім сприяти збереженню довкілля. Проте імпортери вважають розмір збору завищеним, бо він значно більший, ніж у багатьох країнах світу.

Також Президент України наполягає на гарантіях захисту прав та економічних інтересів власників, які добровільно передають на утилізацію транспортні засоби. Зокрема, щодо відшкодування вартості утилізації транспортних засобів. Адже наразі компенсацію передбачено лише за умови купівлі автомобіля вітчизняного виробництва. Виходить, що громадяни, які забажають придбати іномарку чи взагалі послуговуватися громадським транспортом, будуть дискриміновані.

Загалом представники влади, вітчизняних виробників та імпортерів одностайні у думці, що зміни до Закону потрібні, а ініціативи Президента є слушними й нагальними.

Охтирська ОДПІ

 



Добавить комментарий

 

Архів сайту по місяцям:

Архів сайту по рокам: