Охтирська ОДПІ

31 января 2014 | ОХТИРСЬКА ОДПІ | Нет комментариев |

ОДПIМіндоходів посилило захист електронної звітності

Акредитований центр сертифікації ключів ІДД Міндоходів з 1 січня 2014 року переходить на використання двох посилених сертифікатів відкритого ключа. Такий формат криптографічних повідомлень підвищить захист та безпеку подачі звітності в електронному вигляді за допомогою електронного цифрового підпису та забезпечить високий рівень надійності захисту конфіденційної інформації.

Система цифрового підпису припускає, що кожен користувач має свій таємний ключ, який використовується для формування підпису (шифрування інформації), а також відповідний цьому таємному ключу відкритий ключ, який міститься в Сертифікаті відкритого ключа, що призначений для розшифрування ЕЦП і одержання інформації, яка знаходитиметься у звіті.

Таким чином, з 01.01.2014 року для шифрування та розшифрування інформації, яку використовують фахівці та клієнти Міндоходів, потрібно два окремих Сертифіката, що унеможливить підробку ключів та посилить захист інформації від несанкціонованої модифікації сторонніми особами.

Зазначені нововведення передбачені наказом Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України від 18.12.2012 року №739 «Про затвердження Вимог до форматів криптографічних повідомлень», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 14.01.2013 року за №108/22640.

Усі посилені сертифікати, які сформовані до дати набрання чинності даного наказу, будуть обслуговуватись до закінчення їх строку чинності. Тобто, сертифікати, отримані до 01.01.2014 року, дійсні та будуть діяти з моменту їх отримання  2 роки.

У зв’язку з нововведеннями АЦСК ІДД Міндоходів розроблено нові форми реєстраційних документів, які можна завантажити з офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД Міндоходів http://acskidd.gov.ua.

Додатково повідомляємо, що використання нових реєстраційних документів для органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій державної форми власності є обов’язковим з 01.01.2014 року. Всі інші суб’єкти господарювання, у тому числі фізичні особи, можуть використовувати старі форми реєстраційних документів до завершення перехідного періоду (з 01.01.2014 до 13.01.2014 включно).

Довідково: Для самостійної генерації ключів необхідно використовувати оновлену настанову користувача на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД Міндоходів, яку можна переглянути тут http://www.acskidd.gov.ua/download/manual/EU13OManual.pdf.

Шахраї маскуються під податківців

Шановні платники податків!

Останнім часом на території Охтирки та Охтирського району мають місце непоодинокі випадки шахрайських дій з боку невідомих осіб, які вимагають з надуманих підстав від імені керівництва Охтирської ОДПІ Головного управління Міндоходів у Сумській області грошові кошти.

У зв’язку з чим Охтирська ОДПІ офіційно повідомляє, що до зазначених фактів не має ніякого відношення. Але, подібні дії дискредитують органи Міндоходів в цілому, створюють негативну уяву серед громадян про роботу Міністерства доходів і зборів.

Шановні платники податків, не дайте себе ошукати шахраям, не відповідайте на погрози з боку уявних працівників Міндоходів! У разі виникнення зазначених обставин телефонуйте за номером (022)685-130, 685-191, у вихідні та святкові дні (022) 685-222 та звертайтесь до органів МВС за телефоном 102.

О.Слізченко, прес-служба Охтирської ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області

Сумнівний експорт сумського виробника обернувся збитками для держави у майже 6 мільйонів гривень

Співробітники Міндоходів Сумщини викрили незаконну схему заниження податкових зобов’язань з податку на додану вартість службовими особами одного з місцевих виробників. Впродовж 2012- 2013 років сумське підприємство активно проводило операції з експорту нетипової для основного виду діяльності продукції до країн СНД. Товари, що закуповувалися у понад 11-и постачальників з різних регіонів України (насосне обладнання, посуд, тканини тощо), у подальшому реалізовувались на експорт за нульовою ставкою ПДВ.

- Щоб уникнути оподаткування, виробники показували по документах збитковість поведених операцій, адже витрати підприємства з урахуванням ПДВ і послуг комісії перевищували обсяги реалізації, прокоментував заступник начальника Головного управління Міндоходів у Сумській області, керівник слідчого підрозділу Олександр Фролов.

Встановлено також, що придбані товарно-матеріальні не надходили до сумського виробника, а вивозилися за межі митної території України безпосередньо зі складських та виробничих приміщень постачальників з Донецької, Харківської, Херсонської та Тернопільської областей.

Вказані дії службових осіб підприємства призвели до ненадходження до бюджету 5,7 млн. грн. податку на додану вартість.

За даним фактом слідчим управлінням фінансових розслідувань Головного управління Міндоходів у Сумській області розпочато досудове розслідування за ст.212 ч.3 Кримінального кодексу – ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах.

Зразкові платники отримають підтримку Міндоходів

Для зразкових платників Міндоходів пропонує свою Програму підтримки. Так, наприклад, такі підприємства планово перевірятимуться не частіше одного разу на три календарних роки, а камеральна перевірка податкової звітності з ПДВ триватиме лише 5 робочих днів.

Крім того, платники з цим статусом у скорочені терміни отримуватимуть податкові консультації та адмінпослуги. Наприклад, довідка про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, які контролюються Міндоходів, видаватиметься протягом 3-х робочих днів.

Хто ж може стати зразковим платником податків?

Право на отримання статусу „зразкового” матимуть виробники продукції, які перебувають на загальній системі оподаткування та зареєстровані платниками податку на додану вартість. Крім того, вони повинні своєчасно подавати податкову звітність та не мати заборгованості перед бюджетом. При цьому середня чисельність найманих працівників такого суб’єкта господарювання повинна перевищувати 50 осіб, а їх заробітна плата не менш ніж у 5 разів бути більшою за мінімальну.

Окрім цього, обов’язковою є і відповідність „зразкових платників” критеріям автоматичного відшкодування ПДВ.

– Такі переваги, – говорить Олександр Семченко, начальник Головного управління Міндоходів у Сумській області, – стануть стимулом щодо дотримання податкового та митного законодавства платниками податків. До того ж це спростить адміністрування податків для сумлінних платників та сприятиме поліпшенню бізнес-клімату. Зразкові платники отримають підтримку Міндоходів

Сумські комунальники заощадили на екології 2,7 мільйона гривень.

Майже 3 мільйона гривень екологічного податку недоотримав бюджет від комунальників Сумщини. Службові особи підприємства при складанні податкових декларацій утричі занизили ставку екологічного податку за розміщення побутових відходів. Встановлено, що орендована комунальниками земельна ділянка для складування твердих побутових відходів (полігон), знаходиться на відстані 2,3 км від населеного пункту.

- Відповідно до норм Податкового кодексу України, якщо місце (зона) розміщення відходів знаходиться у межах населеного пункту або на відстані менш як 3 км. від таких меж, застосовується коефіцієнт «3» до встановлених ставок екологічного податку, – зазначив заступник начальника Головного управління Міндоходів у Сумській області – керівник слідчого підрозділу Олександр Фролов. Всупереч чинному законодавству посадовці застосували коефіцієнт 1 до ставки екологічного податку, а не 3, що призвело до втрат державного та місцевого бюджетів у розмірі 2,7 млн. грн.

За фактом ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах службовими особами комунального підприємства слідчими управління фінансових розслідувань ГУ Міндоходів у Сумській області розпочато досудове розслідування у кримінальному провадженні, що кваліфікується за ч.3 ст.212 Кримінального кодексу України.

Бізнес, громадськість та науковці оцінили роботу Міндоходів Сумщини.

У Головному управління Міндоходів у Сумській області За «круглим» столом зібралися представники бізнесу, громадськості та науковці, які обговорили результати діяльності Міндоходів як сервісної служби та переваги електронного звітування.

– У дослідженні якості сервісу, що надається державними органами України, послуги Міністерства отримали найвищі оцінки. Ми не тільки зберегли якість податкового і митного сервісу, а й підвищили її за рахунок об’єднання можливостей двох служб. Це дало змогу суттєво скоротити кількість перевірок, – зазначив Олександр Семченко, начальник Головного управління Міндоходів у Сумській області. – Якщо у 2011 році плановими перевірками було охоплено 869 суб‘єктів господарювання – юридичних осіб, то у 2013 році тільки 732, що на 137 перевірок менше.

Фахівці Міндоходів презентували учасникам засідання «Електронний кабінет платника» – масштабний проект, який не тільки дозволяє подавати звітність – он-лайн, а й надає користувачам можливість дистанційно перевіряти розрахунки з бюджетом.

Схвальну думку з приводу роботи міністерства як сервісної служби висловили експерти-науковці: доцент кафедри економки Української академії банківської справи, кандидат економічних наук Ольга Люта та доцент кафедри економіки «Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності та євроінтеграції» Сумського національного аграрного університету, регіональний представник Міжнародної торгової палати кандидат економічних наук Андрій Михайлов.

Науковці вищих навчальних закладів області відмітили позитивні зміни, які відбулися у роботі міністерства. Це скорочення перевірок, відкритість і прозорість роботи міністерства, сприйняття платників як клієнтів і партнерів.

Але найвідчутнішою зміною, зазначають науковці, стало запровадження електронної звітності, що дозволяє економити дорогоцінний час підприємцям і бізнесу. Підприємці позбавлені необхідності стояти у чергах, а можуть здавати звітність у зручний для них час, не виходячи з дому чи офісу.

Оцінку діяльності Міндоходів у 2013 році надали також представники бізнесу і громадськості Сумщини – голова регіонального відділення Асоціації платників податків України Андрій Фролков та директор Сумського обласного фонду підтримки підприємництва Владислав Котляр.

На Сумщині сервісні центри Міндоходів працюють до „останнього відвідувача”

Начальник Головного управління Міндоходів у Сумській області Олександр Семченко доручив керівникам державних податкових інспекцій  створити максимально зручні умови для подання податкової звітності платниками через Центри обслуговування платників податків.

Як відомо, у перші два місяці року платникам потрібно подавати звітність як за попередній звітний місяць, так і за рік з окремих видів податків. Крім того, триває й компанія з декларування доходів громадян, отриманих протягом 2013 року. Саме тому у цей період різко зростає кількість відвідувачів Центрів обслуговування платників.

Для уникнення зайвого ажіотажу, черг та незручностей на період подачі звітності Центри обслуговування платників працюватимуть у посиленому режимі за принципом „до останнього відвідувача”.

- У тих Центрах, де фіксуватиметься занадто велика кількість звітуючих, – говорить Олександр Семченко, – організовано попередній запис відвідувачів на день та час подачі звітності чи отримання ключа цифрового підпису.

Загалом за 23 дні січня кількість відвідувачів Центрів обслуговування платників по Сумській області склала майже 51 тисяча, що майже на 17 тис. більше, ніж за відповідний період грудня 2013 року.

Нагадуємо, що платники податків можуть скористатися сервісом електронного декларування. Подача звітності в електронному вигляді позбавляє декларанта необхідності відвідування органів доходів і зборів. Для того, щоб скористатися можливостями сервісу платникам потрібно мати відповідне програмне забезпечення та електронний цифровий підпис, отримати який можна у відділеннях Акредитованого центру сертифікації ключів Міндоходів безкоштовно.

На Сумщині в електронному вигляді подається 98% митних декларацій

Форма електронного декларування стає все популярнішою. Протягом 2013 року до Сумської митниці Міндоходів подано понад 80 тис. митних декларацій учасниками зовнішньоекономічної діяльності, 60 тис з яких подані при застосуванні форми електронного декларування.

- У порівнянні з 2012р., коли  кількість оформлених митних декларацій із застосуванням електронної форми декларування складала лише 21,4 відсотки від загальної кількості поданих митних декларацій, у 2013р. ця цифра зросла на 54 відсотки, -  зазначив Олександр Микула, перший заступник начальника Сумської митниці Міндоходів. Отже, у відсотковому співвідношенні на сьогодні до Сумської митниці Міндоходів в електронному вигляді подано близько 98% митних декларацій за 2013р., що свідчить про зручність для платників  запровадженого Міндоходів електронного сервісу.

Гуманітарні вантажі, що зберігаються на складі Сумської митниці Міндоходів, будуть звільнені від сплати за зберігання

Гуманітарні вантажі і товари, що вимушено залишаються на складах органів доходів і зборів понад нормативно встановлені терміни через затримки в розгляді питань про їх визнання гуманітарною допомогою, будуть звільнені на цей період від сплати за зберігання.

Таке рішення було ухвалене  Урядом  за пропозицією Міністерства доходів і зборів, а також Міністерства фінансів та Мінсоцполітики.

- На даний час на складі Сумської митниці Міндоходів знаходиться  13210 кг гуманітарного вантажу – одяг, іграшки та  посуд. Щоб благодійні організації не змушувати платити додаткові кошти за зберігання вантажів на митниці, і було ухвалене таке рішення. Це  дозволить пришвидшити надання благодійної допомоги тим, хто її потребує, – зазначив перший заступник начальника Сумської митниці Міндоходів Олександр Микула.

Нагадаємо, у період, коли функції спеціально уповноваженого державного органу з питань гуманітарної допомоги було передано від Комісії з питань гуманітарної допомоги при КМУ  до Мінсоцполітики (2 грудня 2012 року), до 11-го дня після дати набрання чинності розпорядження,  виникли затримки в розгляді питань про визнання вантажів гуманітарною допомогою. Це, в свою чергу, стало причиною нарахування витрат за зберігання товарів на складах митниць, як це передбачено Митним кодексом України. Внаслідок цього отримувачі гуманітарної допомоги, які є неприбутковими організаціями і неспроможні оплатити такі витрати, втрачали можливість отримати товари гуманітарної допомоги, які накопичуються на складах митниці.

Міндоходів готується впровадити ще ряд нових електронних сервісів

Фахівці Міністерства доходів і зборів України працюють над створенням програмного забезпечення нових та оновлених сервісів, які розміщуються на офіційному веб-порталі Міндоходів.

Ними будуть «Реєстр страхувальників», «Реєстр платників ПДВ», «Дані про взяття на облік платників податків», «Інформація щодо РРО та КОРО» та «Реєстр платників єдиного податку». Дані до реєстрів будуть вноситися щодекадно, а до деяких баз даних, навіть, щоденно.

–Електронні сервіси створюються з метою поліпшення обслуговування платників, запровадження прозорих правил ведення господарської діяльності в Україні та конструктивного та соціально-відповідального діалогу держави в межах правового поля з платниками, – говорить Олександр Семченко, начальник Головного управління Міндоходів у Сумській області.

Науковці Сумщини схвально оцінили діяльність Міністерства доходів і зборів України як сервісної служби для платників

Під час зустрічі у форматі «круглого столу» з бізнес-спільнотою Сумщини науковці дали схвальну оцінку запроваджених у минулому році електронних сервісів Міндоходів.  Експертами-науковцями, що взяли участь у роботі «круглого столу», були Ольга Люта, кандидат економічних наук, доцент кафедри економіки Української академії банківської справи, Михайлов Андрій, кандидат економічних наук, доцент кафедри «Менеджмент ЗЕД та євроінтеграції» Сумського національного аграрного університета та Володимир Касьяненко проректор з науково-педагогiчної роботи та питань фiнансово-економiчної діяльності Сумського державного університету, доцент, кандидат економічних наук. Ось що думають науковці про рік діяльності Міністерства.

Потреба у реформуванні органів влади виникла давно.  Пов’язано це, у першу чергу, з дублюванням функцій відповідних суміжних  відомств, які ускладнюють стосунки громадян із владою та збільшують навантаження на бюджет. Саме тому рішення щодо створення Міністерства доходів і зборів та перетворення його  сервісну службу для платників є абсолютно логічним і своєчасним.

Аналізуючи ефективність діяльності Міністерства доходів і зборів за минулий рік, ми відмічаємо переваги для різних сфер.  Для держави – це наповненість бюджету.

Звертаючись до цифр, необхідно відмітити, що надходження коштів до бюджет у 2013 році зросли у порівнянні з минулим роком. Пояснюється це різними факторами та причинами, але головним є узгодженість функцій, які покладені на Міністерство, оскільки податкова та митна служба – це ті основні органи державної влади, які наповнюють бюджет.    

Окрім того, за 2013 рік на 19% збільшилося відшкодування податку на додану вартість. І це переваги для суб’єктів господарювання, адже, отримуючи кошти в автоматичному режимі, вони збільшують обсяг власних фінансових ресурсів і, відповідно, ефективність діяльності свого бізнесу.

Підприємці-фізичні особи також відмічають, що працювати стало простіше у частині сплати податків та спілкування з податковою інспекцією. Скоротився час на подання звітності та отримання певних консультативних послу. Відбулося реальне перетворення податкового органу як караючого на сервісну службу, що надає високоякісні послуги. Сьогодні Міністерство доходів і зборів працює у контексті зміни відношення до платників і сприйняття їх як клієнтів.

Відбулося скорочення кількості перевірок. Особливо це важливо для суб’єктів господарювання, які займаються зовнішньоекономічною діяльністю. Раніше їх перевіряло 2 служби – податкова та митна, на сьогодні – це одне міністерство. 

Найвідчутнішою зміною, яка відбулась у роботі Міністерства, це запровадження електронної звітності, що дозволяє економити дорогоцінний час підприємцям і бізнесу. Підприємці позбавлені необхідності вистоювати величезні черги, а можуть здавати звітність у зручний для них час, не виходячи зі дому чи офісу.

Для цього необхідно отримати електронний ключ, пройти невеличкий тренінг і оцінити усі переваги електронного звітування.

Утворення Міністерство позитивно вплинуло на скорочення  витрат на утримання управлінського апарату (майже на 15%). Зекономлені кошти можуть бути витрачені на пріоритетні напрямки – науку, культуру, медицину, соціальний захист, тобто на покращення добробуту наших громадян.  

Юристи Міндоходів Сумщини «відбили» у суді 22 млн. грн. на користь держави

- На користь держави з шосткинського товариства буде стягнуто понад 22 мільйона гривень податків, – говорить Олександр Семченко, начальник ГУ Міндоходів у Сумській області. – Міндоходівці довели у всіх судових інстанціях безтоварність господарських операцій, які проводило підприємство з метою мінімізації розрахунків з бюджетом.

Вищий арбітражний суд України став на бік правовиків Міндоходів Сумщини, які довели, що укладені між підприємством та його партнерами договори, є фіктивними. У постачальників сумського товариства не виявилось а ні майна, а ні трудових ресурсів, і, навіть, виробничо-складських приміщень, які необхідні для здійснення діяльності.

За наслідками безтоварних операцій підприємство незаконно сформувало податковий кредит з податку на додану вартість, у результаті чого бюджет недотримав значні суми податку на прибуток та ПДВ.

У січні п.р. рішення суду набрало законної сили, тож шосткинському підприємству доведеться сплатити більше ніж 14 млн. грн. податку на прибуток та 8,4 млн. грн.. податку на додану вартість.

 



Добавить комментарий

 

Архів сайту по місяцям:

Архів сайту по рокам: