Небезпечна їжа

18 февраля 2014 | СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ | Нет комментариев | №7(933)

НедогрееваЯк повернути гроші, якщо ви придбали неякісні продукти. Особливо це стосується м’яса, ковбаси, молоко продукції, риби – що продаються у супермаркетах і так далі. Небезпека купити продукти «з душком» підстерігає вас як на ринках, так і в супермаркетах. Про те, що робити, коли ви придбали зіпсовані продукти, ми поцікавилася у головного спеціаліста Сумської обласної Інспекції у справах захисту прав споживачів Недогрєєвій Ірині Іванівни.

Нещодавно Сумчанин Віктор Пахомов зі своєю дівчиною ледь не стали жертвами харчового отруєння.

Коли ми відкрили упаковку, від риби неймовірно смерділо. Довелося відразу разом із нею повертатися в супермаркет. Проте сьомгу не вдалося замінити, оскільки вже був пізній час-супермаркет зачинено – настрій зіпсований, а кошти марно потрачені. Лише наступного дня і тільки потому, що дівчина зберегла розрахунковий документ-нам повернули за рибу гроші, пригадує Віктор.

Щоб захистити свої права у подібних випадках, завжди зберігайте чеки, оскільки саме вони є підставою для заміни товару або повернення грошей. При виявленні ознак зіпсованості продукту (запах, зовнішній вигляд, смак тощо) відразу звертайтесь до магазину, в якому ви його придбали. Відповідно до статті 16 Закону України «Про захист прав споживачів» шкода, завдана життю, здоров’ю або майну споживача дефектною продукцією або продукцією неналежної якості, підлягає відшкодуванню в повному обсязі.

Напишіть заяву

Якщо добровільно вам відмовляються замінити цей продукт на аналогічний або повернути гроші, звертайтесь до керівника магазину письмово – із заявою-претензією, або напишіть зауваження у книзі скарг та пропозицій. Контролюючи органи завжди звертають увагу, як адміністрація магазину реагує на зауваження покупця у книзі скарг. Заяву-претензію керівнику торговельного закладу слід написати у двох примірниках, один із яких занести до канцелярії або дирекції магазину. Інформацію про керівника можна дознатись у куточку покупця . Передавши заяву, наполягайте, щоб на вашому примірнику поставили відмітку про вручення (ПІБ посадової особи, яка прийняла вашу скаргу, підпис, дата, печатка чи штамп організації). Якщо вам відмовили у прийнятті скарги, на поштовому відділенні відправте її на адресу порушника з повідомленням про вручення або передайте заяву в присутності двох свідків, – Згідно зі ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів» споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не враховуючи дня купівлі. У разі, якщо ваша заява не була прийнята чи була надана негативна відповідь від керівництва магазину, рішуче звертайтесь до Інспекції у справах захисту прав споживачів – Ваша заява буде підставою для проведення спеціалістами позапланової перевірки магазину, в якому було придбано неякісний товар або товар із простроченим терміном придатності. У разі, якщо під час перевірки по суті цього звернення буде підтверджено, що продукція, яку ви придбали, є дійсно неякісною, керівництво цього об’єкта торгівлі буде оштрафоване, а вам на підставі чека повернуть суму коштів, які ви витратили на цей продукт.

Які саме продукти не відповіли якості та були зняти з реалізації?

Перевірено якість різних груп продовольчих товарів на суму 1412,8 тис. грн., з них забраковано та знято з реалізації на суму 281,52 тис. грн., що становить 19,9 % від перевіреної кількості.

При перевірці хліба та хлібобулочних виробів з перевірених забраковано 19 % від перевіреної кількості .

- через відсутність своєчасної та повної інформації для споживачів; у супровідних документах не зазначена дата виготовлення та час виймання хліба з печі, від якої відраховується термін придатності, масу одиниці виробу та нормативний документ, вимогам якого відповідає продукція.

- через відсутність відповідних супровідних документів, щодо якості та безпеки, що не дає можливості встановити найменування та адресу імпортера на Україну, дату виготовлення, термін придатності, склад (включаючи перелік використаної у процесі їх виготовлення сировини, в тому числі харчових добавок), харчову та енергетичну цінність, умови зберігання .

- через вичерпаний термін придатності до споживання;

- через невідповідність вимогам нормативних документів. (круасан з начинкою мак, виробництва «Лебединський хлібокомбінат» не відповідали вимогам ДСТУ, а саме: вироби не мали належного товарного вигляду, деформовані, начинка значно виступає за краї виробів, з підгорілим подом. через неповноваговість, (при переважуванні одиниць виробу фактична маса складала від 0,450 кг до 0,470 кг в кожній буханці, при нормі 0,500)

При перевірці макаронних виробів, борошна та круп із перевірених 19,5 % забраковано

Крупа гречана ядриця, фасувальник ТОВ "Кондитерська фабрика "Квітень", (Дніпропетровська область, смт. Ювілейне), яка за результатами лабораторних досліджень не відповідала вимогам за заниженим вмістом доброякісного ядра ( – 8,4 %) та завищеним вмістом битих ядер ( +5,0 %).

Крупа гречана проділ Т/М «Вигідна ціна», фасувальник: ТзОВ «АТБ – Маркет» (Дніпропетровська область, смт. Ювілейне), яка не відповідала вимогами ГОСТу 5550-74 "Крупа гречана" через наявність у пакетах сторонніх домішок у вигляді насіння.

Борошно пшеничне, 1/2,0 кг, Т/М «Хуторок» виробництва ТОВ «Рідний продукт» (смт. Ювілейне, Дніпропетровської області), яке не відповідало вимогам через неповноваговість в упаковках, а саме: при переважуванні фактична маса пакетів становила 1,9 кг при нормі 2,0 кг та допустимому відхиленні + 1%.

 



Добавить комментарий

 

Архів сайту по місяцям:

Архів сайту по рокам: