І навіщо ж у лісі дорога?

12 июля 2014 | АКТУАЛЬНА ТЕМА | Нет комментариев | №28(954)

Широкий резонанс викликав матеріал «Дорога у нікуди», опублікований у №26 за 25 червня. Нагадуємо читачам, що мова йшла про 4,4 кілометра дороги лісогосподарського призначення з грунтово-щебеневим покриттям, зроблену в лісовому масиві між селами Рибальське, Рубани, Попелівщина, В’язове, Скельки і Куземин. Причому дорога не з’єднує ці села, що було б вигідно для їх мешканців. Цим шляхом їдуть лісгоспівські машини, доверху завантажені кругляком. Саме це стає повсякденним подразник ом для громади , адже ні в селах, ні між населеними пунктами таких доріг немає. А ще місцяни турбуються, що лісники бездумно випилюють навколишні зелені масиви і через 10 років залишиться пустка або дикі зарослі молодої порослі. На захист своєї дороги виступили самі ж лісники.

- Ми не можемо підмінити державу і взяти на себе її функції по ремонту і будівництву доріг місцевого значення, – говорить директор ДП «Охтирське лісове господарство» Юрій РИМАР.

Римарь– Нафтовики також будують до своїх свердло- вин під’їзди і ніхто цим не переймається. До 2010 року і ми не будували доріг лісогосподарського призначення. Користувалися і досі користуємося лісовими дорогами, що вже існували, як кажуть, ще за часів царя Панька. Наприклад, в Олешнянському лісництві немає впорядкованої дороги. І якщо на рівнині сухо і пилюка стовбом за машиною стоїть, то у лісі, та ще на бугристій місцевості ні проїхати, ні пройти. Водії бульдозера чи вантажівки в кінці робочого дня кажуть, що і руки, і ноги трусяться від такої екстремальної їзди. Складно в таких умовах працювати і людям, і техніці, та й для підприємства не вигідно , адже втрата пального збільшується до 20% при роботі у важких шляхових умовах. Щодо цього є відповідний наказ Міністерства транспорту України.

Для того, щоб вивезти такий же об’єм деревини з лісу на базу, у Грунському лісництві, де зроблена дорога, справляється один автомобіль замість трьох. При цьому нашому підприємству доведені ліміти лісозаготівель 34,1 тисячі метрів кубічних – не виконати які – значить не відповідати займаній посаді. Проте не тільки кар’єра має значення. Ми вчилися лісовій науці, здобували практичний досвід роботи і знаємо, що таке розподіл насаджень за віком. У Грунському лісництві, де пролягає наша лісогосподарська дорога, 70 га лісу займає молодняк, адже ми постійно засаджуємо звільнені ділянки, 0,8 га – середньовікові, 8 га – пристигаючі і 160 га – стиглі дерева. Якщо не вирубувати зрілі дерева, через кілька років з них буде не ділова деревина, а дров`яна для опалення будинків, з якої ні людям, ні державі не буде великої користі.

ЦИФРИ

За 1 квартал 2014 року проведено робіт по лісокультурному виробництву:

143,6 тис. грн. – на створення нових лісових насаджень

  57,4 тис. грн. – на доповнення лісокультур

  34,5 тис. грн. – на освітлення насаджень

  18,1 тис. грн. – на прочистки і проріджування

КАЖУТЬ, ЩО…

…Кілька років тому тодішній голова Держагентства лісових ресурсів прийшов до прем’єр-міністра Миколи Азарова з пропозицією. Мовляв, в усіх цивілізованих країнах є лісові дороги господарського призначення, які ефективні під час вивезення лісоматеріалу. За той рік лісове господарство України дало прибуток у державний бюджет більше 10 мільярдів гривень, тож на відомчі дороги головний лісовик попросив кілька десятків мільйонів. І прем’єр-міністр таки дав.

Може, ми і дізнаємося, скільки насправді було з тих грошей «відмито», судячи з обіцяної люстрації колишніх керівників держави. Проте дорога є, вона в задовільному стані і, дійсно, полегшує працю лісівникам.

 

 



Добавить комментарий


Архів сайту по місяцям:

Архів сайту по рокам: