Відтепер вивіз сміття – на вагу золота

8 октября 2014 | АКТУАЛЬНА ТЕМА | 5 коммент. | №40(966)

IMG_4185Питання нових тарифів з вивезення твердих побутових відходів в Охтирці набули широкого розголосу. Двічі з даного приводу збиралися громадські слухання, на яких висувалися досить серйозні претензії як щодо організаційних моментів, так і приведення нормативно-правових актів міськради у відповідність для зміненого законодавства і змін в кадровому складі виконкому, і, основне – щодо економічної обґрунтованості нових тарифів.

Очікувалося, що до чергового засідання виконкому всі нюанси буде враховано. І справді, 24 вересня виконком розглянув питання і затвердив Конкурсну документацію, Положення про конкурсну комісію та склад комісії на визначення виконавця послуг з вивезення твердих, великогабаритних та ремонтних побутових відходів на території міста Охтирка. Це значить, що всі потенціальні виконавці цієї послуги після оголошення конкурсу можуть подати свої пропозиції щодо забезпечення виконання обов’язків, визначених у частині другій ст.21 Закону України «Про житлово-комунальні послуги». Для того, аби подати пакет документів на конкурс, потрібно дотриматись визначених кваліфікаційних вимог: забезпеченість матеріально-технічним обладнанням, кількість працівників відповідної кваліфікації, в тому числі водіїв. Установчі документи учасника повинні передбачати провадження у сфері діяльності поводження з відходами. Кірм того, потрібен практичний досвід роботи з надання даного виду послуг, зокрема, відгуки клієнтів, дотримання графіка перевезень, вимог, стандартів, нормативів, норм і правил надання цих послуг. При цьому вартість їх надання для населення не повинна перевищувати тариф на вивезення твердих, великогабаритних і ремонтних побутових відходів, встановлений виконкомом та діючий на даний час. З переможцем конкурсу укладається договір строком не менше 5 років. Але передбачена можливість і такого варіанту, коли в конкурсі бере участь тільки один учасник, тоді з ним заклечається договір строком на 12 місяців.

В Охтирці вивезенням сміття займається ДП «Верп» ТОВ «Водоторгприлад», запропоновані тарифи якого бурхливо обговорювалися громадою, висловлювалися конкретні зауваження і пропозиції. Викликало обурення підвищення тарифу у 2,5 рази, а також закладена в кошторис середня заробітна плата в сумі більше 3 тисячі 500 гивень. Громадськість сподівалася, що керівництво підприємства врахує зауваження і перегляне запропонований тариф. На засідання міськвиконкому, яке відбулося 24 вересня, ДП «Верп» знову винесло ті ж самі пропозиції. Зокрема, для населення встановлені такі ціни:

- з вивезення твердих побутових відходів 55,93 грн. за 1 куб.м.,

- з вивезення великогабаритних побутових відходів – 64,54 грн. куб.м.,

- з вивезення ремонтних побутових відходів – 56,59 грн. куб.м.,

- із захоронення твердих, великогабаритних та ремонтних побутових відходів – 23,65 грн. кубометр.

За одного мешканця багатоповерхового будинку тепер за сміття братимуть по 9 грн. 91 коп. в місяць.

Зрозуміло, що за все треба платити.  Але ж не може так бути, щоб ми всі стали заручниками одного маленького підприємства і працювали тільки на нього! Це добре, якщо «Верпу» знайдеться конкурент, який зможе запропонувати ті ж самі послуги за нижчу ціну, але це здається дуже примарним. Разом з тим «за» цей проект рішення проголосували міський голова Ігор Алєксєєв, його заступники Григорій Юрко, Геннадій Івах, секретар міської Ради Валентина Попович, начальник пожежної частини Михайло Корабельський. Я, як член виконкому, голосувала проти вказаного рішення, категорично не погоджуючись з таким ростом тарифу. Утрималась від голосування керуюча апаратом міськвиконкому Олена Бондаренко. Двох членів виконкому – начальника УБР Івана Сушинського і заступника директора пивоварного заводу Римми Мироненко на засіданні не було з поважних причин. Таким чином, нові тарифи на сміття були прийняті більшістю голосів.

МИ ЗАПИТАЛИ:

Чому голосував «ЗА»?

Г.ИвахПерший заступник міського голови Геннадій Івах

- Я людина, яка краще розуміє мову цифр. Ознайомившись з обґрунтуванням підвищення тарифу, розумію його доцільність. Тут економіка і більше нічого. Якби я розумів, що нас дурять і просто хочуть заробити, то таку пропозицію не підтримав би. Іншого виходу просто нема. Якщо не підвищимо тариф, то залишимось без такої послуги, як вивезення побутових відходів. А цього допустити не можна. Ми розуміємо, що це за робота і не кожен іде туди працювати, тому необхідно підвищити зарплату. Я прекрасно розумію людей і підвищення цін б’є по кишені. Але по іншому просто не можна. Якщо людина платила по п’ять гривень, то платитиме і по десять, а хто звик кидати собі під ноги, того і тариф у дві гривні не влаштує.

Чому «проти»?

Л.МеркульцеваЛіна Меркульцева гол. редактор газети «Роксолана-Максі»

Я, як член виконкому, голосувала проти вказаного рішення, категорично не погоджуючись з таким ростом тарифу. У ході обговорення мені вдалося з’ясувати, що основна складова нового тарифу – заробітна плата обслуговуючого персоналу. Нині у штаті ДП «Верп» працює 13 чоловік, з урахуванням директора, бухгалтера та інших ітеерівців.

Щомісяця 17,5 тисячі мешканців багатоповерхівок за старими тарифами перераховували 77 тисяч гривень. А ще є платники – приватний сектор, бюджетна сфера та інші споживачі – магазини, підприємства малого бізнесу, офіси і т.д. Тому й не дивно, що середня заробітна плата по ДП «Верп» у першому півріччі складає 3 тисячі 560 грн. Зараз пропонується ціна, яка має у складовій частині збільшення штату на 10 чоловік і середню зарплату для них 3350 грн. Тобто чи збільшиться штат, чи ні, а ми будемо платити за весь комплект в цілому. Це при тому, що більша частина пенсіонерів отримує до 1200 грн., так само, як і основна частина працюючих людей. Та навіть у медиків, вчителів і чиновників середньої ланки зарплата набагато нижча, ніж у водія сміттєзбиральної машини.

Якби був присутній, проголосував би…

И.СушинскийНачальник Охтирського УБР ПАТ «Укрнафта» Іван Сушинський

- На жаль, я був у відрядженні і не бачив матеріалів, які подавались на розгляд виконкому, тому й судити не можу. Але думаю, що скоро відчую це на собі, бо доведеться платити (сміється). Треба дивитись, які розрахунки підприємство надало. Якщо вони обґрунтовані – то це одне питання, якщо надумані – то зовсім інше.

Часто буває, що в тарифи закладаються кошти за ту роботу, яку вони не виконують. Одне можу сказати: вдвічі – це дійсно багато…

 

Чому «УТРИМАЛАСЬ»?

О.БондаренкоКеруюча справами виконкому Олена Бондаренко:

- Мене не змогли переконати доцільністю розміру збільшення тарифу. Я вважаю, що у цьому напрямку треба було більше попрацювати. Зокрема, збільшити кількість договорів з приватним сектором. Можливо, це б дозволило зменшити суму, на яку підвищили тариф. Я розумію, що давно не змінювалась ціна на вивезення побутових відходів, треба і людям заробітну плату піднімати і витрати у підприємства є свої. Однак, мене не влаштовує розмір підвищення. Платитимуть знову жителі багатоповерхівок за вивезення усього сміття в місті. Треба працювати з приватним сектором через квартальних уповноважених, депутатів і т.д. Змусити заключати договори ми не можемо, але треба шукати важелі впливу.

 

 



Комментарии (5)

 

  1. ВЛАДИСЛАВА пишет:

    Для правоохоронних органів є над чим працювати…

  2. Сергей пишет:

    А шановні депутати, які проголосували”за” підвищення тарифів, сприяють впровадженню несправедливої тарифної політики у вивезенні твердих побутових відходів і тим самим узаконенню різного роду корупційних схем.

  3. Сергей пишет:

    Дійсно, жителі багатоповерхівок оплачують вивезення побутового сміття не тільки власного, а і за жителів приватного сектору, які постійно користуються контейнерами на майданчиках збору побутових відходів багатоповерхівок. Причиною цьому є недолуга організація збору побутових відходів на територіях приватного сектору, яка діє на території міста в інтересах приватної сміттєзбиральної структури.

  4. Сергей пишет:

    За вивезення сміття повинні платити усі, незалежно від того, чи заключений договір чи ні!!! Кожний житель міста є об”єктом утворення побутових відходів. І ті розрахунки, які надав ДП «Верп» ТОВ «Водоторгприлад», абсолютно не відповідають реальним і справедливим затратам названого підприємства.

  5. Олена пишет:

    Вибачте, але це реальна обдираловка мешканців багатоповерхівок. В квартирі може бути зареєстровано безліч людей, це не факт , що вони там проживають. Платити 10 грн. в місяць я ще погоджусь, але це не з 1 чоловіка, така сума з квартири. Тому що в нашому місті дуже багато приватного сектору, які кожен ранок на своїх авто вивозять свій мусор, хлам, залишки будівельних матеріалів ( це я кажу , що бачу кожен ранок на Дачному) . Така ж сама ситуація по усьому місту. Сьогодні заплатила по новим тарифам за 4 чоловіка. Будьте добрі скажіть мені, що може родина кожного місяця з двокімнатної квартири викидувати на сміття в розмірі 0,5 м3 , і коштує все це – 33,76 грн. ????
    Так і хочеться сказати : усіх запрошуємо на Дачний викидати сміття – тому що мешканці багатоповерхівок за приватний сектор заплатили !!!!
    Я вважаю так, якщо мешканці приватного сектору не заключили договір , то вони принаймі повинні показати документи (чеки) згідно яких вони самі, а саме куди, вивозять своє сміття. Я гадаю, що це не так і складно !!! А цим питанням можуть зайнятися тіж самі контролери Водоканалу.

Добавить комментарий

 

 

 

Архів сайту по місяцям:

Архів сайту по рокам: