Охтирська ОДПІ

16 декабря 2014 | ОХТИРСЬКА ОДПІ | Нет комментариев |

Дитячі новорічні подарунки вартістю до 609 гривень не оподатковуються

Вартість подарунків, якщо вона не перевищує 50 % однієї мінімальної заробітної плати (в розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного року (1218 грн.) не включається до загального оподатковуваного доходу платника податку.

Якщо подарунок надаватиметься у грудні 2014 р., то до загального оподатковуваного доходу платника податку цього місяця не включатиметься вартість подарунка в межах 609,0 грн. Вартість таких подарунків відображається в податковому розрахунку по ф. № 1ДФ з ознакою доходу " 160".

Коли вартість подарунка перевищує 609,0 грн., то сума такого перевищення оподатковується податком на доходи фізичних осіб по ставці 15% або 17% та відображається у податковому розрахунку за ф. 1ДФ за ознакою доходу «126», як додаткове благо.

Слід звернути увагу на те, що база оподаткування доходу у вигляді подарунка визначається з урахуванням натурального коефіцієнта, визначеного п. 164.5 Податкового кодексу.

Особливості адміністративного оскарження рішень контролюючих органів

Право на адміністративне оскарження рішень контролюючих органів є важливим та необхідним механізмом досудового врегулювання спору між платником податків і контролюючим органом.

Вирішення таких спорів у межах адміністративного оскарження дає можливість суб’єктам господарювання захистити свої інтереси, виявити недоліки в роботі органів фіскальної служби та своєчасно їх усунути, зекономити час та зусилля, оминаючи процедури судового оскарження.

Як свідчить досвід провідних країн світу, побудові системи адміністративного оскарження значну увагу приділяють як державні органи і службові особи, так і платники податків. Фактично рівень розвитку системи адміністративного оскарження у тій чи іншій країні свідчить про загальний рівень її економічних відносин та соціального добробуту.

В Україні порядок проведення процедур адміністративного оскарження регламентований Податковим кодексом, Законом України „Про звернення громадян” та Порядком оформлення та подання скарг платниками податків та їх розгляду органами доходів і зборів тощо.

Так, якщо платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов’язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених Кодексом або іншими законами України, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення.

Скарга подається контролюючому органу вищого рівня у письмовій формі протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується. Також, за власним бажанням та потребою платник може надати належним чином засвідчені копії документів, розрахунків та доказів.

Скарги на рішення державних податкових інспекцій подаються до територіальних органів ДФС в областях, місті Києві та Міжрегіонального головного управління ДФС – Центрального офісу з обслуговування великих платників, на рішення територіальних органів ДФС – до центрального апарату ДФС України.

Рішення центрального апарату ДФС України, яке прийняте за розглядом скарги платника податків, є остаточним і не підлягає подальшому адміністративному оскарженню, але може бути оскаржене в судовому порядку.

Якщо, відповідно до Кодексу, контролюючий орган самостійно визначає грошове зобов’язання платника податків за причинами, не пов’язаними із порушенням податкового законодавства, такий платник має право на адміністративне оскарження рішень контролюючого органу протягом 30 календарних днів, що настають за днем надходження податкового повідомлення-рішення (рішення) контролюючого органу.

Правове регулювання процедур адміністративного оскарження рішень дій та бездіяльності фіскальних органів, їх посадових осіб та інших працівників також є одним із способів реалізації ДФС України своїх владних повноважень, здійснення контролю за діяльністю його територіальних органів, оскільки передбачає, у тому числі, можливість призначення додаткових перевірочних заходів, скасування будь-якого рішення контролюючого органу у разі встановлення його невідповідності актам законодавства.

Застосування процедури адміністративного оскарження рішень органів ДФС сприяє запобіганню проявам корупційних діянь, збереженню права платників податків на оскарження рішень контролюючих органів та на всебічний і об’єктивний розгляд таких скарг.

Громадськість контролюватиме роботу Сумської митниці

Олександр Гуцал, начальник Сумської митниці ДСФ зустрівся з членами Асоціації платників податків України у Сумській області.

– Митниця завжди відкрита для діалогу з бізнесом у вирішенні всіх питань, які виникають при здійсненні митного оформлення, адже ми зобов’язані сприяти тим, хто працює прозоро і чесно сплачує податки, – підкреслив Олександр Гуцал.

Саме завдяки плідній налагодженій співпраці з суб’єктами підприємницької діяльності протягом 11 місяців 2014 року щоденні надходження митних платежів збільшилися в середньому на 850 тис. грн. і склали 7 млн. грн. на день.

Всього ж за січень – листопад 2014 року Сумською митницею спрямовано до бюджету 1 млрд. 585 млн. грн., що на 180 млн. грн. більше ніж за аналогічний період 2013 року.

- Я задоволений тим, що ми спільно можемо вирішувати проблеми бізнесу, які, без сумніву, в кінцевому результаті принесуть користь державі, -зазначив Андрій Фролков, голова Сумського територіального відділення Асоціації платників податків України. – Так, у ході зустрічі вирішено питання про виділення на Сумській митниці ДФС робочого місця для представників громадськості, щоб останні мали можливість здійснювати контроль за діяльністю митниці і безпосередньо брати участь у вирішенні конфліктних ситуацій, надавати допомогу перевізникам і експортерам.

Аудитори ДФС Сумщини спрямували до бюджету 20 млн. грн.

З початку року підрозділи податкового та митного аудиту Головного управління ДФС області встановили порушення та донарахували до сплати 49 мільйонів гривень податків, з яких 20 мільйонів гривень вже спрямовані до бюджету. У той же час на 20% зменшилась кількість перевірок за фактами ухилення від сплати податків.

- Слід зазначити, що платники, які не погоджуються з висновками аудиту, можуть скористатися своїм законним право і оскаржити його у суді, – зазначив в.о. начальника ГУ ДФС у Сумській області Юрій Больбіт. – Всього за результатами судових розглядів на користь держави прийняті рішення на суму 29 мільйонів гривень.

Найпоширеніший вид порушень, які виривають працівники ДФС при перевірці, це незаконне формування податкового кредиту по податку на додану вартість. Контрагентами у таких випадках, як правило виступають, суб’єкти господарювання, задіяні у масштабних міжрегіональних схемах ухилення від оподаткування. Так, унаслідок неправомірного декларування податкового кредиту, встановлена сума ухилення від оподаткування становить 27 мільйонів гривень. Наразі зусилля податківців спрямовані на те, щоб зазначені кошти повернути державі

Ігор Білоус: спільними зусиллями держави та бізнесу ми кардинально змінимо на краще ситуацію з подальшим розвитком країни

Про це Голова Державної фіскальної служби України Ігор Білоус заявив під час семінару-форуму «Оподаткування 2014: підсумки та перспективи», організованого редакцією журналу «Вісник Міндоходів» 11 грудня 2014 року.

Він відмітив важливість заходу такого формату, оскільки вчасно донесена до платників об’єктивна кваліфікована інформація з питань застосування податкового та митного законодавства є запорукою успішного ведення бізнесу та вчасної сплати податків.

«Нам разом необхідно сформувати якісно нову систему оподаткування, що виконуватиме не лише фіскальну функцію, а й стане потужним стимулом до розвитку економіки, комфортного ведення бізнесу та поліпшення інвестиційного клімату в Україні. Тільки спільними зусиллями держави та бізнесу ми зможемо не лише гідно подолати нинішні тимчасові труднощі, а й кардинально змінити на краще ситуацію з подальшим розвитком країни», – наголосив Ігор Білоус, відкриваючи захід.

За словами Голови ДФС, одне з основних завдань, поставлених керівництвом країни перед Державною фіскальною службою є реформування податкової системи. На сьогодні на розгляд Парламенту вже внесена Концепція реформування податкової системи, яка, зокрема, передбачає спрощення податкової системи, створення сприятливих умов ведення бізнесу шляхом внесення змін до Податкового кодексу щодо скорочення кількості податків та зміни бази оподаткування, зменшення єдиного соціального внеску, введення прогресивної шкали оподаткування тощо.

«Сьогодні тривають дискусії щодо системи електронного адміністрування ПДВ. Хочу всіх заспокоїти: пропонується внести дуже багато змін до цього закону, зокрема, у частині від’ємного значення, критеріїв повернення ПДВ, запустити цей закон в тестовому режимі, щоб він попрацював квартал без штрафів, пройшов імплементацію, підприємці звикли до роботи за новими правилами. І вже потім, коли ми виправимо ті помилки і похибки, які в нас можливо будуть виявлені під час тестування, запустити цей закон в дію», – зауважив Ігор Білоус.

Доопрацьоване законодавство, за словами Голови ДФС України, допоможе запровадити електронну систему адміністрування ПДВ, яка надасть можливість змінити податкове середовище і дисципліну сплати податків, зменшити втручання контролюючих органів в роботу суб’єктів господарювання.

Ухвалення запропонованих Урядом законів дозволить поліпшити економічну ситуацію в країні та забезпечить стабільне наповнення бюджету. Це, в свою чергу, надасть можливість здійснити фінансування всіх соціальних програм у повному обсязі, а також створить сприятливий клімат для залучення інвестицій та ведення підприємницької діяльності суб’єктами господарювання.

 

 



Добавить комментарий


Архів сайту по місяцям:

Архів сайту по рокам: