НОВОВВЕДЕННЯ

23 января 2015 | НОВИНИ | 2 коммент. | №3(982)

36540 грн. – ШТРАФ ЗА ДОПУСК ДО РОБОТИ БЕЗ ОФІЦІЙНОГО ОФОРМЛЕННЯ

Законом України від 28.12.2014 р. №77-УІІІ в новій редакції викладено статтю 265 К ЗпП щодо відповідальності за порушення законодавства про працю. Зокрема, відтепер юридичні та фізичні особи підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді штрафу в разі:

- фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичної роботи повний робочий час, та виплати зарплати (винагороди) без нарахування та сплати ЄСВ – у 30 кратному розмірі мінімальної зарплати (на даний час – 36540 грн.), встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;

- порушення встановлених строків виплати зарплати працівникам, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш як за один місяць, виплата їх не в повному обсязі – у 3-кратному розмірі мінімальної зарплати, встановленої на момент виявлення порушення (зараз 3654 грн.);

- недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці – у 10-кратному розмірі мінімальної зарплати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення (наразі це 12180 грн.);

- порушення інших вимог трудового законодавства – у розмірі мінімальної заробітної плати (1218 грн.).

Зазначені штрафи накладаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Сплата штрафу не звільняє від усунення порушень законодавства про працю. Внесено зміни також до КУпАП. Так, згідно з новою редакцією статті 41, фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), допуск до роботи іноземця або особи без громадянства та осіб, стосовно яких прийнято рішення про оформлення документів для вирішення питання щодо надання статусу біженця, на умовах трудового договору (контракту) без дозволу на застосування праці іноземця або особи без громадянства – тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, фізосібпідприємців, які використовують найману працю, від 500 до 1000 н.м.д.г. (від 8500 до 17000 грн). За повторне протягом року порушення – 1000-2000 н.м.д.г. (від 17000 до 34000 грн).

НАЛОГ НА НЕДВИЖИМОСТЬ УТВЕРЖДАЮТ НА МЕСТАХ

Министерство финансов подчеркивает, что принятие новой, более жесткой редакции налога на недвижимость не означает его автоматического введения. По словам замминистра Дениса Фудашкина, окончательное слово оставлено за местными общинами: "Для того, чтобы этот налог был введен на соответствующей территории, местная община должна принять решение, что этот налог вводится, и установить ставку. Какая это ставка -определит местная община. Закон устанавливает, что она не должна превышать 24,16 грн. за кв. м. Этот налог уплачивается раз в год". "Если местная община принимает решение, что этот налог необходим и вводит его, то при квартире 65 метров налогообложению будет подлежать 65 метров минус (льготная ставка) 60 метров. То есть 5 метров исключительно. Кроме того, местная община может изучить более детально ситуацию и предложить, чтобы льготная площадь составляла, например, не 60 метров, а, допустим, 70. В этом случае никакого налогообложения квартиры в размере 65 метров не будет", – добавил он.

По его словам, местная община может установить еще большие льготы в зависимости от имущественного состояния и доходов граждан. Льготная площадь устанавливается для объекта недвижимости, а не налогоплательщика, поэтому если квартира больше 60 квадратов принадлежит нескольким владельцам, налог нужно будет платить.

Замминистра добавил, что если местный совет не захочет, он может не вводить налог. "Если община считает, что она может решать вопросы развития, строительства дорог, ремонта школ и больниц другим путем, чем налогообложение недвижимости, то это ее право", – добавил Фудашкин.

ЗБУДУВАВ ФЕРМУ – ОТРИМАЙ КОМПЕНСАЦІЮ

Депутати Верховної Ради проголосували за Закон «Про внесення в ст.17-2 Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України» №1548 що стосується потужностей тваринницьких ферм. Законом встановлюється, що сільськогосподарським товаровиробникам буде повертатися до 50 відсотків вартості будівництва чи реконструкції тваринницьких ферм і комплексів, а також до 30 відсотків – вартість закупки техніки і обладнання для сільгоспвиробництва.

ЧЕКАЙТЕ НА ЕЛЕКТРОННУ ПЕРЕВІРКУ

Суб’єкти господарювання малого та середнього бізнесу з 1 січня 2015 року матимуть можливість на проведення електронної перевірки. В минулому році електронна перевірка вже проводилася стосовно платників податків, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності. Під час проведення електронної перевірки підлягають перевірці єдиний податок, ПДВ, ПДФО, інші податки за наявності технічної можливості їх перевірки. За заявою платника електронна перевірка може охоплювати періоди, що передують 2014 року з урахуванням вимог та обмежень Податкового кодексу. Рішення про проведення чи непроведення електронної перевірки не можна оскаржити в адміністративному або судовому порядку, оскільки це не передбачено ні Податковим кодексом, ні іншими нормативними актами.

ОБІЦЯЮТЬ НОВУ ЦІНУ НА ГАЗ

Ціни на газ для населення можуть зрости вже у першому кварталі цього року. Це передбачено у прикінцевих умовах до Закону «Про державний бюджет на 2015 рік», який опублікували у «Голосі України». Наскільки саме зростуть тарифи, не уточнено. Вказано лише, що Національна комісія, яка здійснює регулювання у сферах енергетики і комунальних послуг, у першому кварталі 2015 року повинна здійснити перегляд цін на природний газ для споживачів з метою зменшення дефіциту публічного акціонерного товариства «НАК «Нафтогаз України». У зв’язку з цим Кабмін повинен забезпечити фінансування у повному обсязі пільг та субсидій для населення.

Раніше у Кабміні та «Нафтогазі» заявили, що тарифи для населення підніматимуться у кілька етапів – до 2017 року вони мають стати ринковими. На сьогодні це понад 6 грн. за кубометр.

ПОДАТОК НА АТО НЕ ВІДМІНИЛИ

Військовий податок в Україні почав діяти із серпня минулого року. Обіцяли, що до 1 січня 2015 року. За цей період до держбюджету надійшло майже 2 млрд. грн. Зміни до Податкового кодексу, які набули чинності на початку року, передбачають продовження стягнення військового збору 1,5% щонайменше до кінця 2015 року. «Збір утримуватимуть з нарахованої суми до оподаткування. Наприклад, із суми 2000 грн. відрахують 30 грн. податку на війну. Об’єктом оподаткування є доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних і компенсаційних виплат, винагород, які нараховуються платнику в зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами. Таким чином, зарплата, премії, лікарняні, відпускні, доходи за цивільно-правовими договорами – усі ці доходи оподатковуватимуть військовим збором. Цим податком також будуть обкладатися виграші грошової лотереї.

ЩО ЄСВ ВАМ ОБІЦЯЄ…

Закон «Про реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці» передбачає зниження ставки Єдиного соціального внеску (ЄСВ) з 41% до 16,4% Чи ощасливить таке нововведення українських підприємців і кого воно стосується? Про це розповів експерт «Реанімаційного пакету реформ» групи «Податкова реформа» Ілля НЕСХОДОВСЬКИЙ

НесходовскийЄдиний соціальний внесок об’єднує збір до Пенсійного фонду, соцстраху та страхування від безробіття, в середньому становить 41%, а якщо підприємство має підвищений ступень ризику, то ще більше. Ще 15% стягують податку з доходів фізичних осіб. Таких податків із зарплат не сплачують навіть в ЄС. Закон, який набув чинності, передбачає зниження ставки ЄСВ лише для підприємств, які відповідають певним критеріям. Перша – збільшення фонду оплати праці у 2,5 раза порівняно з 2014 роком. Йдеться не про збільшення у 2,5 рази зарплати кожного працівника, а фонду оплати праці загалом. А його можна збільшити і за рахунок збільшення штату, створення нових робочих місць. Друга умова – збільшення середньої зарплати на підприємстві на 30% у порівнянні з 2014 роком. Третя умова – мінімальна сума ЄСВ має бути 700 грн. ЄСВ має бути 700 грн. на одного працівника, а середня зарплата не може бути нижчою за три мінімальних. Проте це не означає, що зарплата кожного працівника має бути понад три мінімальних. Якщо підприємство відповідає усім трьом критеріям, то до звичайної ставки ЄСВ застосовується принижуючий коефіцієнт 0,4 (41% х 0,4 = 16,4%). Наступного року застосовуватиметься коефіцієнт 0,6, але уже без цих умов. Якщо підприємство раніше сплачувало зарплату офіційно і не має змоги суттєво збільшити її у 2015 році, то воно і далі платитиме ЄСВ за старими ставками. Новостворені підприємства теж платитимуть звичайну ставку ЄСВ. Оскільки фонду оплати праці у них наразі немає, то й умовам для зниження ЄСВ вони відповідати не можуть. Щодо самого закону, то склалася у експертів думка, що він далеко не ідеальний і потребує допрацювання. По-перше, немає механізму, як рахувати базу нарахування за минулий рік для людей, які працюють неповний робочий день, для інвалідів, для яких діє окрема ставка ЄСВ, для студентів, які працюють 2-3 години в день. По-друге, є умова, що середня зарплата має бути не меншою трьох мінімальних мінімумів. Але якщо вимагати, щоб мінімальний ЄСВ був не менше 700 гривень, то виходить, що середня зарплата має бути понад 4200 гривень, а це 3,5 мінімальних. Така середня зарплата може бути лише у великих промислових регіонах, а у маленьких містах і селах зарплати 1,5-2 тисячі гривень і, як правило, потенціалу зростання нема. Третій момент. При збільшенні фонду оплати праці збільшиться розмір податку з доходів фізичних осіб – у цьому плані немає ніяких послаблень навіть для тих підприємств, які відповідатимуть усім трьом критеріям

ВВОДИТЬСЯ ЗБІР НА ПІДАКЦИЗНІ ТОВАРИ

Роздрібні ціни на тютюнові вироби збільшено на 5%. Це пов’язано із змінами до Податкового кодексу, якими введено новий збір – роздрібного продажу підакцизних товарів, до яких належать і тютюнові вироби. Ставка цього податку – 5%. Надходження від нього ітимуть у місцеві бюджети. Кожна міська, сільська чи селищна рада повинна ухвалити офіційне рішення щодо встановлення цього податку, і тільки тоді його стягуватимуть. Якщо пачка цигарок коштувала досі, наприклад, 17 грн. 50 коп., то, враховуючи новий податок, вона обійдеться на 88 коп. більше. Якщо людина викурює за день пачку таких цигарок, то за місяць змушена буде заплатити на 25 грн. більше, а за рік – на понад 300 грн. До підакцизних товарів належать також алкогольні напої і нафтопродукти. Станом на 20 січня 2015 року в Охтирці такі податки ще не вводилися, однак у магазинах націнку вже ввели.

ПОДОРОЖЧАЮТЬ ЮВЕЛІРНІ ВИРОБИ

З 1 січня ювелірна галузь в Україні зупинилася.Змінами до Податкового кодексу запроваджено новий збір на ювелірні вироби. Це буде збір на обов’язкове державне пенсійне страхування, який справлятиметься при поданні ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів на клеймування державним пробірним клеймом. Ставка збору 10% вартості основного дорогоцінного металу в сплаві виробу за курсом НБУ. Наприклад, на 9 січня сума збору становила: із золота 585 проби – 35,88 грн. за 1 грам дорогоцінного металу у виробах, зі срібла – 925 проби – 0,77 грн. за грам. Тягар сплати збору покладено на національного товаровиробника, сплачуватиметься з усіх без винятку виробів з дорогоцінних металів, які подаються на клеймування, у тому числі з виробів зі срібла та золотих обручок, які в усьому світі не є предметом розкоші. Виготовлювачі, які мали невиконані зобов’язання перед замовниками, оголошують своїм клієнтам про настання форс-мажорних обставин. Зупинилися і казенні підприємства пробірного контролю. Вони не клеймують ювелірні вироби державним пробірним клеймом і таким чином продукції не випускається на ринок

 



Комментарии (2)

 

  1. игорь пишет:

    Дождались , теперь точно пи…да!!!

  2. Александр пишет:

    Тупые ПИДАРАСЫ !!!

Добавить комментарий

 

Архів сайту по місяцям:

Архів сайту по рокам: