Чому війну не назвати війною?

6 февраля 2015 | АКТУАЛЬНА ТЕМА | 1 комментарий | №5(984)

26 січня Кабінет Міністрів України прийняв рішення про запровадження надзвичайної ситуації в Донецькій та Луганській областях. Мета даного рішення – повний контроль та координація діяльності всіх органів влади для підтримання безпеки та захисту населення. Термін дії надзвичайної ситуації необмежений. Закон України дає таке тлумачення: «надзвичайна ситуація техногенного та природного характеру – порушення нормальних умов життя і діяльності людей на окремій території чи об’єктів… яке призвело до неможливості проживання населення на території чи об’єкті, ведення там господарської діяльності, загибелі людей та значних матеріальних втрат».

ЕКСПЕРТИ ЗАСПОКОЮЮТЬ:

режим надзвичайної ситуації більше направлений на органи влади, щоб вони привели свою діяльність відповідно до умов реальності.

Прес-служба Президента повідомила, що на Донбасі мають з’явитися «військово-цивільні адміністрації» , котрим передадуть повноваження місцевої влади. Юристи говорять, що це можливе лише під час воєнного стану, а його навряд чи запровадять.

Незвичайна «надзвичайна» ситуація

Чи доцільно сьогодні вводити військовий стан? Не зовсім, розумніше запровадити надзвичайний стан, адже за своїми характеристиками він близький до військового, але в той же час і не обмежує жирним права та свободи громадян. Введення військового стану зовсім не означає оголошення війни. Якщо ж Україна піде на цей крок, то Росія зможе маніпулювати цим поняттям, підкреслюючи на міжнародному рівні, що Україна є агресором в даній ситуації, а не навпаки.

Закон України дає таке тлумачення: «воєнний стан – це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу… а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень».

Що «краще»: надзвичайний стан чи військовий стан?

Надзвичайний стан може дати правові важелі для обмеження діяльності місцевих органів влади, але вони на сході і так паралізовані. Що стосується військових дій, то якось вплинути на них або щось змінити режим ніяк не зможе. Евакуація мирного населення, яка передбачена в Законі про надзвичайний стан, не була заборонена й раніше, кажуть юристи. Справа лише в політичній волі.

Надзвичайний стан це:

? обмеження в’їзду і виїзду, пересування по території людей і машин, де вводиться надзвичайний стан;

? посилене патрулювання міста армією та міліціонерами;

? перекриті дороги й закриті аеропорти;

? заборона діяльності партій і організацій;

? заборона проведення масових заходів та страйків;

? введення комендантської години;

? огляд речей, машин, обшук офісів і квартир;

? регулювання роботи ЗМІ;

? заборона проводити вибори і референдуми;

? вилучення особистих речей, офісів та житлових будинків на потреби армії;

? введення карток на продукти і предмети першої необхідності.

За законом, військовий стан передбачає всі ті ж обмеження, що і надзвичайний, але є деякі доповнення в повноваженнях влади.

Військовий стан це:

? військовий стан на відміну від надзвичайного стану не має обмежень по термінах;

? військовому командуванню та місцевій владі надається право встановлювати трудову повинність щодо виконання робіт оборонного характеру;

? накладання заборони на передачу інформації через комп’ютерну мережу;

? усі підприємства беруться під контроль і в разі необхідності переводяться на оборонну діяльність;

? радіостанції, друковані видання, друкарні можуть використовувати за рішенням командування (вводиться цензура);

? для населення вводиться квартирна повинність для розселення військовослужбовців.

 

 



Комментарии (1)

 

  1. Пионер пишет:

    Клятi боягузи.Будьте ви проклятi,порошенки,яценюки та iншi людожери.Смертi хлопцiв-вiйськових на ваших липких долонях,тварюки.Народний суд буде,зачекайте

Добавить комментарий

 

 

Архів сайту по місяцям:

Архів сайту по рокам: