Охтирська ОДПІ

18 марта 2015 | ОХТИРСЬКА ОДПІ | Нет комментариев |

Щодо заповнення платниками податків окремих реквізитів платіжного доручення у разі перерахування коштів з власного поточного рахунку на електронний рахунок у системі електронного адміністрування податку на додану вартість

Відповідно до пункту 2 статті 2001 Податкового кодексу України платникам податку автоматично відкриваються рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

Рахунок у системі електронного адміністрування податку (далі – електронний рахунок) – рахунок, відкритий платнику податку в Казначействі, на який таким платником перераховуються кошти з власного поточного рахунка у сумі, необхідній для досягнення розміру суми, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Реєстр), а також у сумі, необхідній для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов’язань. Кошти з такого рахунка підлягають перерахуванню до бюджету та/або на спеціальний рахунок.

Казначейство відповідно до вимог статті 69 Податкового кодексу України надсилає ДФС повідомлення про відкриття електронного рахунка платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня його відкриття.

Після надходження такого повідомлення ДФС інформує платника податку про реквізити його електронного рахунка.

У зв’язку із надходженням численних звернень платників податків щодо заповнення реквізитів отримувача у платіжних дорученнях у разі перерахування коштів з власного поточного рахунку на електронний рахунок у системі електронного адміністрування податку на додану вартість повідомляємо, що:

у полі «Отримувач» необхідно заповнювати назву платника;

у полі «Код» необхідно заповнювати код за ЄДРПОУ платника;

у полі «Банк отримувача» необхідно заповнювати «Казначейство України (ел. адм. подат.)»;

у полі «Код банку» необхідно заповнювати «899998»;

у полі «№ рахунку» необхідно заповнювати номер рахунку, вказаний в електронному повідомленні або отриманий в Центрі обслуговування платників за основним місцем обліку.

Крім того, зазначаємо, що поле «Призначення платежу» такого платіжного доручення необхідно заповняти згідно з вимогами щодо заповнення реквізитів розрахункових документів, викладених у додатку 8 до Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої Постановою Національного банку України №22 від 21.01.2004 (із змінами).

Фахівці Охтирської ОДПІ відповіли на запитання платників податків.

Як змінились ставки ПДФО на заробітну плату найманих працівників у 2015 році?

Згідно з п. 167.1 ст. 167 ПКУ ставка податку становить 15% бази оподаткування щодо доходів, нарахованих (виплачених, наданих) у тому числі, але не виключно, у формі заробітної лати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими

відносинами та за цивільно-правовими договорами, якщо база оподаткування для місячного оподатковуваного доходу не перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати (12180грн у 2015 році), встановленої законом на 1 січня звітного податкового року.

Якщо база оподаткування в календарному місяці перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, до суми такого перевищення застосовується ставка 20 відсотків.

Протягом усього поточного року ставка ПДФО у розмірі 15% застосовуватиметься до бази оподаткування, що не перевищує 12180грн (1280х10) у розрахунку на місяць. Ставка ПДФО у розмірі 20% застосовуватиметься до бази оподаткування, що перевищує 12180 грн у розрахунку на місяць.

Змінами до трудового законодавства з 1 січня передбачено повідомлення е податкової про прийняття на роботу нового працівника? Яким чином це можна зробити?

Відповідно до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міндоходів України від 09.09.13 №454 таблиця 5 додатка 4 до цього Порядку призначена для реєстрації застосованих осіб у реєстрі застрахованих осіб. Вона подається страхувальником, якщо протягом звітного періоду: було укладено або розірвано трудовий договір (цивільно-правовий договір, крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою – підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з ЄР юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців) із застрахованою особою.

Оскільки на сьогодні відсутній порядок повідомлення ДФС України про прийняття працівника на роботу, заповнення таблиці 5 додатка4, до прийняття відповідного порядку, вважається «повідомленням», яке подається у складі обов’язкової звітності за календарний місяць до територіальних органів фіскальної служби за основним місцем обліку платника з зазначенням трудових відносин з прийнятим працівником.

При цьому окремо при кожному прийнятті працівника на роботу, титульний аркуш з таблицею 5 додатка 4 не подається.

Яка відповідальність передбачена для роботодавців за допуск працівника до роботи без укладення трудового договору?

Законом України від 28.12.14 № 77 «Про внесення змін до ПКУ та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» внесено ряд змін до норм Податкового кодексу України, зокрема до ст.. 24 Кодексу законів про працю, згідно з якою працівник не може бути допущений до роботи без:

1) Укладення трудового договору, оформленого наказом або розпорядженням власника або уповноваженого ним органу;

2) Повідомлення органів ДФС в порядку, встановленому Кабміном.

За недотримання цих вимог до працедавців (юросіб і фізосіб-підприємців) будуть застосовуватися санкції – штраф у розмірі 30 мінімальних зарплат за кожного неоформленого працівника (ч.2 ст.265КЗоТ в новій редакції).

Крім того, відповідно до редакції ч.3 ст. 41 КоАП фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту) тягне накладення адмінштрафу на посадовців підприємств в та фізосіб- підприємців, що використовують найману працю – від 500 до 1000НМДГ (від 8500 до 17000грн). Повторне протягом року здійснення такого порушення, за яке особа вже піддавалася адміністративному стягненню, загрожує штрафом в розмірі від 1000 до 2000 НМДГ (від 17000 до 34000грн).

Чи має право податкова накласти штраф у розмірі 20% несплаченого ЄСВ за порушення, вчинене у жовтні 2014 року, а встановлене у січні 2015 року?

Зміни до ч.11 ст. 25 ЗУ від 08.07.10 № 2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» набрали чинність з 1 січня 2015 року. Відповідно до внесених змін за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20% своєчасно не сплачених сум 9п. 22 ч.11 ст. 25 Закону № 2464).

Тобто, за порушення, що виникли з 01.01.15,буде накладатися штраф у розмірі 20% своєчасно несплачених сум єдиного внеску. За порушення,вчинені до 31.12.114 включно, фіскальні органи застосовують фінансові санкції у розмірі 10% своєчасно не сплачених сум єдиного внеску незалежно від дати фактичної сплати.

Яка відповідальність передбачена за несвоєчасне подання звіту по ЄСВ?

Відповідно до п. 7 ч. 11 ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» фіскальні органи за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності з ЄСІВВ накладають штраф в розмірі 10НМДГ (170грн) за кожне таке неподання, несвоєчасне подання або подання не за встановленою формою.

Ті самі дії, вчинені платником ЄСВ, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 60 НМДГ (1020грн) за кожне таке неподання, несвоєчасне подання або подання не за встановленою формою звітності, передбачено Законом про ЄСВ.

Сумські митники затримали партію антикваріату

На митному пункті пропуску «Велика Писарівка» Сумської митниці ДФС у громадянина України знайшли партію антикваріату.

Чоловік йшов пішки до Російської Федерації з порожньою сумкою. Але при огляді особистих речей у сумці під підкладкою було виявлено 12 старовинних монет, 11 орденів та 13 медалей, які він хотів непомітно пронести. Раритетні речі він придбав на ринках Харкова, а в Росії хотів їх продати.

На порушника складено протокол за ознаками статті 483 Митного кодексу України «Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю». Предмети правопорушення вилучено.

Платники, яких обслуговує Охтирська ОДПІ, можуть скористатися 14 сервісами, не виходячи з дому

Для цього лише потрібен комп’ютер підключений до мережі Інтернет. Зайшовши на сайт фіскальної служби у Сумській області  за веб-адресою  http://vin.sfs.gov.ua/ платники  можуть оперувати електронними податковими та митними сервісами. Усі вони значно економлять час і дозволяють, до прикладу, подати податкову звітність просто у власному будинку. Проте, щоб звітувати в електронному форматі, необхідно оформити цифровий підпис в Акредитованих центрах сертифікації.

Зокрема на порталі існують такі розділи: "Дані з реєстру платників ПДВ", "Митна статистика", "Дізнайся більше про свого бізнес-партнера", "Електронна митниця", "Акредитований центр сертифікації ключів", "Антикорупційний сервіс "Пульс", "Електронний кабінет платника податків", "Анулювання реєстрації платників ПДВ", "Електронна звітність", "Реєстр платників єдиного податку", "Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс", "Декларування он-лайн", "Реєстр страхувальників", "Дані про взяття на облік платників податків".

А якщо ви не маєте можливості скористатися комп’ютером вдома, для цього у Центрі обслуговування Охтирської ОДПІ існують робочі місця платника із виходом до мережі. Окрім того у Центрі працює консультант-модератор, який допоможе розібратися в усіх питаннях, подати звітність чи знайти необхідну інформацію.

Особливості нарахування та сплати щомісячних авансових внесків при консолідованій сплаті податку на прибуток

Оскільки нова редакція розділу ІІІ «Податок на прибуток підприємств» Податкового Кодексу України не містить положень щодо консолідованої сплати податку на прибуток та не визначає відокремлені підрозділи юридичної особи окремими платниками цього податку у Розрахунку податкових зобов’язань щодо сплати консолідованого податку на прибуток за 2014 рік, визначення щомісячних авансових внесків, що підлягатимуть сплаті у березні 2015 року – травні 2016 року, не провадиться. Загальна сума таких авансових внесків визначається в цілому по платнику податку – юридичній особі в податковій декларації з податку на прибуток, що подається такою особою за 2014 рік.

При цьому, платниками податку, які станом на 31.12.2014 перебували на консолідованій сплаті податку на прибуток, сплата щомісячних авансових внесків провадиться таким чином:

у січні – лютому 2015 року, як і у минулому році, – за місцем реєстрації головного підприємства (юридичної особи) та його відокремлених підрозділів у сумі, що розрахована відповідно у консолідованій податковій декларації з податку на прибуток та Розрахунку податкових зобов’язань щодо сплати консолідованого податку на прибуток за звітний (податковий) період – 2013 рік;

починаючи з березня 2015 року – тільки за місцем реєстрації головного підприємства (юридичної особи) у сумі, що розрахована у податковій декларації за звітний (податковий) період – 2014 рік.

Користувався іпотечним житловим кредитом – частину суми процентів можна включити до податкової знижки

Наразі триває Деклараційна кампанія – 2015. Декларування доходів – це не тільки виконання громадянином свого конституційного обов’язку, а і реалізація права громадян на податкову знижку.

Зокрема, платник податку – резидент має право включити до податкової знижки частину суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом, наданим позичальнику в національній або іноземній валютах, фактично сплачених протягом звітного податкового року.

При сплаті процентів за іпотечним житловим кредитом в іноземній валюті сума платежів за такими процентами, здійснених в іноземній валюті, перераховується у гривні за офіційним валютним (обмінним) курсом Національного банку України, що діє на день сплати таких процентів.

Таке право виникає в разі якщо за рахунок іпотечного житлового кредиту будується чи купується житловий будинок (квартира, кімната), визначений платником податку як основне місце його проживання, зокрема згідно з позначкою в паспорті про реєстрацію за місцезнаходженням такого житла.

Крім того, відповідно до пп. 166.3.8 п. 166.3 ст. 166 ПКУ фізична особа – резидент має право включити до податкової знижки суми витрат, які пов’язані із сплатою видатків на будівництво (придбання) доступного житла, визначеного законом, у тому числі на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, наданого на такі цілі, та процентів за ним.

Право на включення до податкової знижки суми, розрахованої відповідно до ст. 175, надається платнику податку за одним іпотечним кредитом протягом 10 послідовних календарних років починаючи з року, в якому:

об’єкт житлової іпотеки придбавається;

збудований об’єкт житлової іпотеки переходить у власність платника податку та починає використовуватися як основне місце проживання.

У разі якщо іпотечний житловий кредит має строк погашення більше ніж 10 календарних років, право на включення частини суми процентів до податкової знижки за новим іпотечним житловим кредитом виникає у платника податку після повного погашення основної суми та процентів попереднього іпотечного житлового кредиту.

Якщо сума одержаного фізичною особою іпотечного житлового кредиту перевищує суму, витрачену на придбання (будівництво) предмета іпотеки, до складу витрат включається сума відсотків, сплачена за користування іпотечним кредитом у частині, витраченій за цільовим призначенням.

Порядок визначення суми процентів, сплачених платником податку за користування іпотечним житловим кредитом з метою нарахування податкової знижки регулюється ст. 175 ПКУ.

Нагадуємо, що для реалізації права на податкову знижку за наслідками 2014 року необхідно заповнити та подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи до 31 грудня включно.

До уваги підприємців! Якщо у вас обсяг до 1 млн. гривень, можна анулювати реєстрацію платника ПДВ

Змінами до Податкового кодексу України збільшено граничний рівень обсягу операцій з постачання товарів-послуг для обов’язкової реєстрації платників ПДВ з 300 тис. грн. до 1 млн. гривень. Зазначені зміни набрали чинності з 1 січня 2015 року.

Статтею 184 Податкового кодексу України передбачено, що анулювання реєстрації платника податку відбувається якщо будь-яка особа, зареєстрована як платник податку протягом попередніх 12 місяців, подала заяву про анулювання реєстрації, якщо загальна вартість оподатковуваних товарів/послуг, що надаються такою особою, за останні 12 календарних місяців була меншою від суми, визначеної ст. 181 ПКУ, за умови сплати суми податкових зобов’язань у випадках, визначених цим розділом.

Отже, платники ПДВ, у яких станом на 01.01.2015 року обсяг оподатковуваних ПДВ операцій за останні 12 календарних місяців не перевищує 1 млн. гривень, мають право анулювати реєстрацію платника ПДВ шляхом подання відповідної заяви до територіального органу фіскальної служби.

Змінено порядок сплати авансових внесків при виплаті дивідендів

З 1 січня 2015 року змінено порядок сплати авансових внесків при виплаті дивідендів. Новий порядок застосовується з виплат дивідендів у 2015 року за підсумками попередніх років.

Так, авансовий внесок при виплаті дивідендів розраховується не з усієї суми дивідендів, як було раніше, а із суми перевищення дивідендів, що підлягають виплаті, над значенням об’єкта оподаткування за відповідний податковий (звітний) рік, за результатами якого виплачуються дивіденди.

Зазначене правило застосовується лише у випадку, якщо грошові зобов’язання за відповідний рік погашені.

У разі наявності непогашеного грошового зобов’язання авансовий внесок розраховується зі всієї суми дивідендів, що підлягають виплаті.

Тобто для визначення суми перевищення дивідендів над об’єктом оподаткування з податку на прибуток необхідно, щоб була подана декларація з податку на прибуток за такий рік та повністю погашені податкові зобов’язання, самостійно нараховані платником у такій декларації.

В іншому випадку авансовий внесок з податку на прибуток нараховується на всю суму дивідендів.

Зазначена норма визначена Законом України від 28.12.14 №71-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи".

Изменения по ЕСВ вступили в силу

13 марта вступил в силу Закон «О внесении изменений в раздел VIII «Заключительные и переходные положения» Закона Украины «О сборе и учете единого взноса на общеобязательное государственное социальное страхование» относительно уменьшения нагрузки на фонд оплаты труда» от 02.03.2015 г. № 219-VIII.

В 2015 году понижающий коэффициент 0,4 (в 2016 году – 0,6) применяется к ставке ЕСВ в случае выполнения плательщиком одновременно следующих условий:

а) база начисления ЕСВ в расчете на одно застрахованное лицо в отчетном месяце увеличилась минимум на 20 % по сравнению со среднемесячной базой начисления ЕСВ плательщика за 2014 год;

б) после применения коэффициента средний платеж на одно застрахованное лицо в отчетном месяце составит не менее, чем среднемесячный платеж на одно застрахованное лицо плательщика за 2014 год;

в) количество застрахованных лиц в отчетном месяце, которым начислены выплаты, не превышает 200 % среднемесячного количества застрахованных лиц плательщика за 2014 год.

Это не касается физлиц-предпринимателей и физлиц, которые обеспечивают себя работой самостоятельно.

Коэффициент применяется при начислении зарплаты физлицам по основному месту работы.

Рассчитанный коэффициент и размер единого взноса указываются с тремя знаками после запятой. При расчете коэффициента показатели за 2014 год определяются на основании отчетности по ЕСВ. В случае применения коэффициента необходимо сделать об этом отметку в отчете.

Плательщик ЕСВ, который применил коэффициент и не уплатил начисленный ЕСВ в установленные сроки, лишается права в будущем применить коэффициент до полной уплаты возникшей задолженности.

 

 



Добавить комментарий


Архів сайту по місяцям:

Архів сайту по рокам: