Майбутнє країни: хто хоче – професіоналом стане

3 мая 2015 | ЖИТТЯ РАЙОНУ | Нет комментариев | №17(996)

Перехожун Віталій-один з кращих учнів ЦентруТе, що знаєш – за плечима не носити, каже народна мудрість. І поки випускники вишів шукають собі роботу за спеціальністю і не знаходять її у більшості випадків, випускники професійно-технічних навчальних закладів впевнено займають свою нішу у суспільстві. Праця кваліфікованого спеціаліста високо оцінюється за кордоном і все більше знаходить застосування на місцевому рівні. Промисловому сектору необхідні люди робітничих професій, яким готові платити за якісно виконану роботу.

Наша довідка

Центр ПТО – навчальний заклад ІІІ атестаційного рівня, що здійснює первинну професійну підготовку учнів, професійно-технічну підготовку та підвищення кваліфікації працюючих робітників.

У складі – відокремлений навчальний підрозділ у м.Тростянець, філія в смт.Велика Писарівка.

Контингент: 535 учнів віком від 15 до 23 років.

Спеціальності: муляр, пічник, лицювальник-плиточник, столяр, будівельний, монтажник гіпсокартонних конструкцій, кухар, кондитер; тракторист-машиніст сільськогосподарського (лісогосподарського) виробництва (категорія «А»), водій автотранспортних засобів (категорія «С»), газозварник, електрозварник ручного зварювання; слюсар з ремонту сільськогосподарських машин та устаткування, автомобілів; бармен, електро-монтер з ремонту та обслуговування електроустаткування; перукар-модельєр, візажист; кравець, закрійник.

Охтирчанам пощастило в тому плані, що у нас є Центр професійно-технічної освіти і здобути спеціальність можна, не від’їжджаючи за межі дому. Тут прагнуть підготувати учня як конкурентноспроможного працівника на ринку праці, з якісними знаннями, уміннями, відповідними навичками, наполегливістю. Наскільки це вдається, розповідає директор Центру ПТО Євгенія Коритник.

Євгенія Коритник- В чому є переваги навчання в Центрі ПТО?

- Не зважаючи на складну демографічну ситуацію та наслідки реформування середньої школи, протягом останніх років ДНЗ «Охтирський центр ПТО» виконує планові обсяги державного замовлення на підготовку робітничих кадрів. Статус Центра професійно-технічної освіти дозволяє впроваджувати складніші наукомісткі процеси, відтак готувати фахівців вищої робітничої кваліфікації. Учні одержують не лише третій-четвертий робітничий розряд, а й п’ятий, який виводить їх на вищий рівень професії, зокрема, дозволяє їм бути організаторами виробництва.

За направленням державної служби зайнятості щорічно зростає контингент слухачів, що проходять професійно-технічне навчання з робітничих професій: продавець продовольчих товарів, кухар, електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування. Також проводиться навчання за індивідуальною формою з метою підвищення кваліфікації за професіями кухар та слюсар з ремонту автомобілів.

- Якими досягненнями можете похвалитися?

Учні з професії "Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування- Основним показником діяльності закладу є якість знань учнів. З метою реалізації державної політики у сфері створення сприятливих умов для виявлення обдарованої молоді та набуття нею відповідних навичок і знань, здійснюється цілісна системна робота на уроках професійно-теоретичного навчання та під час проведення факультативних занять. Так, високий рівень навчальних досягнень, глибокі знання, ерудицію за підсумками ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад зі спеціальних дисциплін за напрямками підготовки серед учнів державних професійно-технічних навчальних закладів і міжшкільних навчально-виробничих комбінатів у 2014-2015 н.р. показали учні Мандрика Вадим (ІІ місце з професії «Тракторист – машиніст сільськогосподарського виробництва»), Мурмило Володимир ( ІІІ місце з професії «Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування»), Лук’яненко Микола (ІІІ місце з професії «Кухар»).

- До Вас навчатися приходять і після здобуття базової освіти – 9 класів?

Захід - Так учні ДНЗ «Охтирський центр ПТО» разом з професією здобувають повну загальну середню освіту, опановують предмети суспільно-гуманітарної, природничо-математичної, загальнопрофесійної, професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовок.

Професійно-теоретичний вид підготовки включає загальнотехнічні і спеціальні предмети, спрямовані на формування робітника широкого профілю і на спеціалізацію з конкретних видів робіт.

- Як теорія поєднується з практикою?

- Професійно-практичний вид підготовки включає виробничу практику та виробниче навчання – вивчення прийомів, операцій і багаторазове їхнє закріплення, і удосконалювання при виконанні робіт комплексного характеру. Особливості переваги такої побудови процесу виробничого навчання зумовлені тим, що тут особлива увага приділяється спеціальному вивченню і відпрацьовуванню основ професійних прийомів і операцій, а це створює міцну базу для наступного формування професійної майстерності учнів.

Учні зі спеціальності "Тракторист-машиніст сільськогосподарського (лісогосподарського) виробництва"Важливим аспектом діяльності навчального закладу є організація виробничої практики, яка, згідно з чинним законодавством, повинна проходити на виробництві.

Базовими замовниками робітничих кадрів ДНЗ «Охтирський центр ПТО» є ПрАТ «Сад», ТОВ «Охтирська молочна промислова компанія «Славія», ТОВ ВБП «Охтирбуд», Комунальне підприємство шкільного харчування «Мрія» та ін.

По закінченню виробничої практики учні виконують пробну кваліфікаційну роботу та з метою присвоєння кваліфікації (розряду, категорії) складають державну кваліфікаційну атестацію.

Поліпшенню працевлаштування випускників навчального закладу сприяє те, що близько 85 відсотків учнів підготовлено за двома і більше спорідненими або суміжними професіями. Це розширило сферу можливого використання випускників, сприяло підвищенню їх майстерності, а отже, підвищенню їх конкурентоспроможності на ринку праці.

 

 



Добавить комментарий


Архів сайту по місяцям:

Архів сайту по рокам: