Поки реформа не гряне, дорожники не перехрестяться

17 июня 2015 | МИ ЗАПИТАЛИ | Нет комментариев | №24(1003)

Нам кажуть, що дороги в Україні почнуть зявлятися після адміністративно-територіальної реформи, коли громада сама почне розпоряджатися заробленими на своїй території грішми. А чи можуть жителі Охтирського району розраховувати хоча б на примітивний ремонт доріг у цьому році, ми запитали у начальника філії «Климентівська дорожно-експлуатаційна дільниця» Сумського облавтодору Володимира Винокура.

ВинокурНаша довідка

Климентівська ДЕД обслуговує:

449 км доріг в межах Охтирського району, з них:

27,2 км дороги Суми-Полтава,

18 км – Харків-Охтирка,

110,7 км – територіальні дороги,

148,2 км – обласні дороги,

144,9 км – районні дороги.

- З початку року за січень-травень всього по філії виконано робіт на 4 млн. 652,5 тис. грн. На 444,9 тис. грн. виконано замовлення Охтирської міськради на ямковий ремонт покриття вулиць, а 4 млн. 74,9 тис. грн. освоєно на експлуатаційному утриманні автодоріг для замовлення служби автодоріг в сумській області. В цю суму ввійшло 2709,7 тис. грн. – по Охтирському району на дороги державного значення.

На цьому практично державне фінансування припинилося. Не вистачає коштів на виконання робіт по ямковому ремонту територіальних, обласних та районних доріг. Потрібно планово відремонтувати 4 тисячі квадратних метрів дороги Лохвиця-Охтирка-КПП В.Писарівка, що обійдеться в 1 млн. 300 тис. грн., 4,5 тисячі квадратних метрів дороги Рижівка, Лебедин, Лантратівка, куди ще потрібно вкласти 1,5 млн. грн. Крім того, треба залатати 12 тис. кв. метрів по дорогам районного значення і на це піде 4 млн. грн.. Але грошей немає. Така нестабільність не йде на користь ні дорогам, ні колективу.

- Як це впливає на колектив?

- Це нерегулярний заробіток і невисока заробітна плата, застаріла техніка і технологія. Молодь не йде до нас бо не забезпечуємо ні об’ємом робіт, ні сучасним робочим місцем, на соціальними гарантіями. Поки що все тримається на ентузіазмі старих кадрів. А мине ще 5-6 років і хто сяде на той допотопний каток? Неохідні дійсно кардинальні зміни в цілому по країні. Нинішня система фінансування автодоріг давно себе віджила, не діє і шкодить усім.

- З чого треба починати?

- З реформ. І в першу чергу – з людського фактору. Всі ці роки ми жили в стані нігілізму, цинізму і песимізму і з впертістю дятла пиляли під собою сук. Дожилися до того, що всі узбіччя доріг будь-де, хоч державних, хоч які ведуть до маленького села, всіяні сміттям і непотребом. Жителі Високого, наприклад, перетворили на майданчик для сміття зупинку «2-га обласна лікарня». Сюди, як на звалище, звозять з усього села мішки із твердими побутовими відходами тому що знають, що шляхові служби зобов’язані прибирати узбіччя. Потрібно, аби депутати райради розробили районну програму щодо цієї проблеми.

- Зараз люди переходять на пічне опалення, а дрова коштують недешево. При цьому Ваші працівники, вирубуючи кущі та поросль на придорожніх насадженнях, спалюють їх на місці.

- Видалення придорожньої порослі – затратне діло. Треба вивезти автобусом людей на роботу і забрати їх з роботи. Треба заправити бензопили, пригнати техніку, вивезти і утилізувати гілки. А можуть це зробити самі мешканці навколишніх сіл і забрати все вирубане собі на дрова.

- Що для цього треба зробити?

- Треба звернутися в Климентівську ДЕД, погодити ділянку для вирубки, яку покаже на місці наш дорожній майстер. Ми з готовністю підемо назустріч, адже це взаємовигідна справа. Телефон для довідок 9-22-41

Запитувала Л.Меркульцева

 

 



Добавить комментарий

 

 

Архів сайту по місяцям:

Архів сайту по рокам: