Коли ідеш по тротуару

29 июня 2015 | АКТУАЛЬНА ТЕМА | Нет комментариев | №25(1004)

Нарешті у нашій охтирці дійшла черга до троуарів. Хоч небагато, хоч поступово, але як хочеться, щоб тротуар, який почали робити по вулиці Фрунзе, був на кожній центральній вулиці і хоча б вузесенький – по інших. Мрія, а не тротуар! Рівнесенько викладена плитка,ширини достатньо, аби розминутися, іди собі і під ноги не дивися. І оскільки ще зроблено дуже мало і дякувати міській раді ще зарано, то подякуємо хоч тим людям, хто колись придумав тротуар.

IMG_6207

Існує думка, що вперше тротуари разом з бордюром і поребриком (а це два різних способи укладки бортового каменю при мощенні дороги) з’явилися в Парижі на вулиці де тур нон, на якій знаходився популярний театр «Одеон». Перед кожним спектаклем біля «Одеону» накопичувалася велика кількість карет і людей, що нерідко призводило до нещасних випадків. Ось тоді і додумалися поділити вулицю між пішоходами і каретами. З обох боків вулиці були відведені невеликі полоски землі. Їх відгородили від решти дороги, поклали на них гранітні плити і поставили стовпчики-загорожу. Тут же було вивішене оголошення: «Тротуар», що в перекладі з французької означає «дорога для пішоходів».

З того часу тротуари почали з’являтися на багатьох вулицях, а кількість пригод на дорогах скоротилась: багаті їхали по проїжджій частині в каретах, бідні йшли пішки з правого боку вулиці. До речі, звичка йти, вірніше розходитися праворуч зявилася більше тисячі років тому. В давнину люди завжди ходили озброєними. Іде людина чи їде верхи дорогою – в правій руці у неї зброя, у лівій – щит. Коли подорожуючий бачив зустрічного ходока, про всяк випадок прикривався щитом. Так, очевидно, і з’явилася традиція правостороннього руху.

А ось стовпчики-загородження вздовж тротуарів, які охороняли пішоходів від наїзду карет, придумали не французи, а римляни. Причому, ці загородження були затверджені самим Сенатом.

А на початку ХIХ століття благоустрій міст влаштовувався згідно з типовими проектами, опублікованими в Повному зібранні законів Російської імперії. До 1805 року відноситься креслення «Яким чином обсушувати міські вулиці». Звичайно, тодішні параметри міських доріг значно відрізняються від нинішніх. Разом з тим, повчитися у попередніх поколінь є чому. Треба враховувати і необхідний нахил для поверхневого збору липневих вод з облаштуванням дренажних канав на стику тротуару з дорогою, і висоту тротуару по відношенню до дороги, і багато інших нюансів, про які повинні знати шляховики. А тому треба всією громадою слідкувати, щоб плитка була якісною, основа відповідала технології, будівельники дотримувались всіх параметрів, при підписанні акту виконаних робіт були присутні представники громади, або хоча б місцевий квартальний уповноважений, а також обов’язківий гарантійний строк.

У цьому році на капітальний ремонт тротуарів з міського бюджету виділено 1 млн.400 тис. грн. Буде укладено 660 метрів плитки по вул..Фрунзе (виконано 230 погонних метрів), 110 метрів біля будинку №76-а по вул..Червоноармійській. почалися роботи по облаштуванню 150 погонних метрів тротуару по вул.Гоголя в особливо небезпечному місці на шляху до школи №8. Крім того, на вїзді до цього навчального закладу буде зроблений «карман» для паркування автомобілів.

Роботи виконує ТОВ «Котл-Будсервіс» на договірних умовах. Собівартість одного квадратного метру укладки разом з вартістю плитки на даний час прораховується.

 

 



Добавить комментарий

 

 

Архів сайту по місяцям:

Архів сайту по рокам: