Охтирська ОДПІ

16 сентября 2015 | ОХТИРСЬКА ОДПІ | Нет комментариев |

Электронні рахунки сільгосппідприємств

На відміну від решти платників ПДВ, сільськогосподарські підприємства використовують у системі електронного адміністрування два електронних рахунки: основний та додатковий (Закон № 643, лист ДФСУ від 11.08.2015 г. № 29560/7/99-99-19-03-02-17).

Основний електронний рахунок призначається для проведення розрахунків з бюджетом.

На основний електронний рахунок сільськогосподарські підприємства перераховують зі свого поточного рахунку кошти в сумах, необхідних для реєстрації податкових накладних по діяльності іншій, ніж сільськогосподарська.

З основного електронного рахунку кошти перераховуються до бюджету у порядку, передбаченому пунктом 200.2 статтею 200 розділу V Кодексу.

Крім того, з основного електронного рахунку за заявою платника перераховуються:

- до бюджету – суми податкового боргу за несільськогосподарською діяльністю;

- на поточний рахунок платника – кошти, що перевищують суму, яка підлягає перерахуванню до бюджету.

Додатковий електронний рахунок призначений для перерахування коштів на спеціальні рахунки сільськогосподарських підприємств.

На цей рахунок сільськогосподарським підприємством зараховуються кошти з поточного рахунку в сумі, необхідній для реєстрації податкових накладних, які складаються сільськогосподарським підприємством при здійсненні операцій з постачання сільськогосподарських товарів/послуг у межах спеціального режиму оподаткування.

З додаткового електронного рахунку кошти автоматично перераховуються Казначейством на спеціальні рахунки сільськогосподарських підприємств протягом операційного дня, в якому кошти надійшли на такі електронні рахунки.

Реквізити спеціального рахунку сільськогосподарське підприємство зобов’язане зазначати у податковій звітності з податку на додану вартість.

До настання граничних термінів, передбачених для сплати задекларованих податкових зобов’язань, необхідно, щоб загальна сума перерахованих коштів на додатковий електронний рахунок, з якого кошти автоматично списуються на спеціальний рахунок, була не менше суми податкових зобов’язань, задекларованих таким сільськогосподарським підприємством у податковій декларації, в якій відображаються результати діяльності в межах спеціального режиму оподаткування за результатами відповідного звітного (податкового) періоду (декларації 0121 – 0123).

Государственная фискальная служба разъяснила отдельные вопросы проведения документальных проверок

ГФС в письме от 28.08.2015 N 32067/7/99-99-22-04-02-17 в связи со вступлением с 1 сентября в силу Закона N 655-VIII дала разъяснения по отдельным вопросам проведения документальных проверок.

ГФС напомнила, что отменены нормы, предусматривающие особенности принятия налоговых уведомлений-решений по результатам проверок, проведенных при определенных подпунктом 78.1.11 пункта 78.1 статьи 78 Налогового кодекса обстоятельствах, в связи с наличием уголовного производства относительно уголовного преступления в отношении должностного лица (должностных лиц) налогоплательщика.

С 1 сентября 2015 года по результатам таких проверок вводится общий порядок и сроки принятия налоговых уведомлений-решений, предусмотренный пунктом 86.8 статьи 86 раздела II Кодекса.

Общий порядок принятия налоговых уведомлений-решений, предусмотренный вышеупомянутым пунктом Кодекса, применяется по результатам проверок, которые проводятся в рамках уголовных производств об уголовных правонарушениях, начатых после вступления в силу указанного Закона.

ГФС отметила, что контролирующим и другим государственным органам запрещается использовать акт проверки как основание для выводов относительно взаимоотношений налогоплательщика с его контрагентами, если по результатам составления акта проверки налоговое уведомление-решение не направлено (не вручено) налогоплательщику или оно считается отозванным в соответствии со статьей 60 Кодекса.

Фискальная служба также сообщила, что согласно пункту 79.5 статьи 79 Кодекса при наличии письменного обращения налогоплательщика вместо невыездной документальной проверки может проводиться документальная выездная проверка.

В связи с этим в случаях, когда налогоплательщик при получении уведомления и копии приказа о проведении документальной невыездной проверки подает в контролирующий орган обоснованное обращение о проведении документальной выездной проверки (например, в связи с большим количеством первичных документов, которые необходимо предоставить контролирующему органу для проведения проверки), такой контролирующий орган рассматривает вопрос о возможности выездного характера проверки (с учетом состояния налогоплательщика, наличия или отсутствия его по местонахождению (месту жительства), отсутствия других обстоятельств, которые делают невозможным надлежащее проведение выездной документальной проверки) и о результатах рассмотрения письменно уведомляет налогоплательщика.

Працівники податкової міліції Сумщини вилучили майже 700 літрів фальсифікованого алкоголю

У рамках проведення спецоперацій «Рубіж-2015» та «Акциз-2015» оперативними та слідчими працівниками податкової міліції органів ГУ ДФС у Сумській області спільно із працівниками УДАІ УМВС України в Сумській області затримано автомобіль Iveco Daily з алкогольною продукцією майже 700 літрів.

Автомобіль був завантажений картонними коробками, в яких знаходились термопакети, ємністю 10 літрів кожен з вмістом рідини, яка мала запах горілчаних виробів. Загальний об’єм рідини становив 660 літрів (66 дал) орієнтовною вартістю 72,6 тис. грн.

Супровідні документи, надані водієм, не відповідали змісту вантажу який перевозився. Пояснити походження товарно-матеріальних цінностей власник автівки не зміг.

Вказаний вантаж та транспортний засіб Iveco Daily було вилучено.

За даним фактом слідчим підрозділом ГУ ДФС у Сумській області відкрито кримінальне провадження за ч.1 ст.204 КК України «Незаконне виготовлення, зберігання, збут або транспортування з метою збуту підакцизних товарів». Проводяться слідчо-оперативні заходи, спрямовані на встановлення всіх обставин та повного кола осіб, причетних до незаконної діяльності.

Чи може ФОП на єдиному податку надавати послуги ТОВ ?

Відповідно до п. 291.4 ПКУ до платників єдиного податку другої групи належать фізичні особи – підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:

• не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб;

• обсяг доходу не перевищує 1 500 000 гривень.

Дія цього підпункту не поширюється на фізичних осіб – підприємців, які надають посередницькі послуги з купівлі, продажу, оренди та оцінювання нерухомого майна (група 70.31 КВЕД ДК 009:2005), а також здійснюють діяльність з виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння. Такі фізичні особи – підприємці належать виключно до третьої групи платників єдиного податку, якщо відповідають вимогам, встановленим для такої групи.

До третьої групи належать фізичні особи – підприємці, які не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, не обмежена, та юридичні особи – суб’єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 20 000 000 гривень. Платники єдиного податку третьої групи можуть надавати послуги будь-якому замовнику.

Обмеження щодо видів діяльності для всіх платників податку першої-третьої груп наведені у п. 291.5 ПКУ.

Таким чином, ФОП на єдиному податку може надавати послуги ТОВ, лише при умові, що ТОВ перебуває на спрощеній системі оподаткуванні.

Утвержден перечень крупных налогоплательщиков на 2016 год

Государственная фискальная служба Украины приказ от 08.09.2015 г. № 681, которым утвердила Реестр крупных налогоплательщиков на 2016 год.

Нюансы заполнения декларации по плате за землю: разъяснение налоговиков

У Государственной фискальной службе Украины спросили, заполняется ли графа 8 «Річна сума земельного податку» (графа 9 «Річна сума орендної плати») при представлении ежемесячно деклараций по плате за землю и при представлении уточняющих деклараций в случае изменения в течение года налогового обязательства по плате за землю.

Налоговики напомнили, что форма декларации по плате за землю, утвержденная приказом Миндоходов от 30.12.2013 г. № 865, используется плательщиками до 01.01.2016 г. Начиная с этой даты вводится форма декларации, утвержденная приказом Минфина от 16.06.2015 г. № 560.

Поскольку налоговое обязательство по плате за землю за отчетный месяц определяется исходя из годовой суммы обязательства, то при представлении ежемесячных деклараций по плате за землю и при представлении уточняющих деклараций, плательщик в декларациях, форма которых утверждена приказом № 865, заполняет графу 8 «Річна сума земельного податку» (графу 9 «Річна сума орендної плати»).

На Сумщині перекрито канал надходження контрабандного бензину

Спільною групою були затримані автомобілі Ford Tranzit та Mercedes-Benz під керуванням мешканців м.Глухів та м.Конотоп.

В цих авто зазначені громадяни транспортували металеві бочки та пластикові каністри, які були заповнені бензином. Бензин призначався для подальшої реалізації.

Документів про походження товару власники авто не надали.

Пально-мастильні матеріали у кількості близько 4,2 тонни вартістю 84 тис.грн. вилучено.

Минфин предлагает ввести ставку 20 % по всем основным налогам

На заседании Национального совета реформ 3 сентября Министерство финансов представило свое видение налоговой реформы.

По словам Министра финансов Натальи Яресько, налоговая реформа должна основываться на следующих принципах: справедливость, прозрачность, ответственность и эффективность. А основная задача – уменьшить налоговую нагрузку на законопослушных граждан и честный бизнес, и одновременно вернуть в налоговое поле тех, кто уклоняется от уплаты или минимизирует налоги.

Минфином выбрана линейная модель налоговой системы, которая заключается в установлении “плоских ставок” – 20 % НДФЛ, 20 % НДС, 20 % ЕСВ и 20 % налога на прибыль.

Как объяснила Министр, введение одной ставки означает значительное упрощение администрирования налогов. Также линейная модель означает установление равных и справедливых налоговых правил, независимо от сектора экономики, от статуса налогоплательщика (физлицо или предприниматель).

В свою очередь Президент Петр Порошенко отметил, что следует ввести налогообложение предметов роскоши.

Также Президент в своем выступлении уделил особое внимание налогообложению малого и среднего бизнеса, поскольку “упрощенная система налогообложения – это не прихоть бизнеса, а создание миллионов рабочих мест”. Поэтому простота администрирования для этой категории плательщиков должна сохраниться и предусматривать сохранение единого налога как такового. Глава государства также высказался за отсутствие ограничений для работы ФЛП и малых предприятий как с физическими, так и юридическими лицами.

Также Глава государства акцентировал на важности реформирования ГФС.

Коли донарахування податків обійдеться без штрафів

Згідно внесених змін до Підрозділу 10 розділу XX “Перехідні положення” Податкового кодексу України, які набрали чинності з 01.09.15, тимчасово, до 31 грудня 2016 року включно, платникам податків, обсяг доходів та/або операцій яких за попередній (звітний) рік складав менше 20 млн гривень, штрафні (фінансові) санкції, нараховані на суму податкового зобов’язання, яку платник податків сплатив без оскарження податкового повідомлення-рішення в терміни, визначені цим Кодексом, скасовуються протягом 10 днів з дня сплати такого податкового зобов’язання у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Зазначена норма не застосовується у разі повторного протягом року визначення контролюючим органом суми податкового зобов’язання з одного й того самого податку або збору. При цьому у разі скасування штрафної санкції відповідне сплачене податкове зобов’язання не підлягає подальшому оскарженню.

Казначейство будет обнародовать отчеты о движении средств в системе электронного администрирования НДС

С 1 сентября текущего года Казначейство вводит новые формы отчетов относительно функционирования системы электронного администрирования НДС, а именно:

– Информация о поступлении средств на счета в системе электронного администрирования НДС и списании сумм НДС с них в бюджет и на специальные счета сельскохозяйственных товаропроизводителей;

– Информация о перечислении со счетов в системе электронного администрирования НДС сумм НДС в бюджет.

Указанные отчеты ежедневно будут обнародоваться на веб-сайте Казначейства в рубрике «Налог на добавленную стоимость».

Цель такого шага – повышение прозрачности, предсказуемости функционирования системы электронного администрирования НДС и доверия к финансовой системе Украины.

ДФС закликає платників користуватись електронними сервісами

Державна фіскальна служба України пропонує платникам скористатись електронними сервісами

Електронні сервіси, розміщені на офіційному веб-порталі ДФС

Електронний кабінет платника податків - Подання податкової звітності в електронному вигляді
- Розрахунки з бюджетом
- Податковий календар
- Облікові дані
http://kpp.minrd.gov.ua/Publish/PublishedApp.aspx
Дані Реєстру платників ПДВ - Перевірка потенційних бізнес-партнерів щодо реєстрації платником ПДВ
http://sfs.gov.ua/reestr_new
Анулювання реєстрації платника ПДВ - Перевірка потенційних бізнес-партнерів щодо анулювання реєстрації платника ПДВ
http://sfs.gov.ua/anulir_new
Митна статистика - Зведені дані митної статистики зовнішньої торгівлі України
http://sfs.gov.ua/ms/
Дізнайся більше про свого бізнес-партнера - Перевірка потенційних бізнес-партнерів щодо сумлінності сплати податків до бюджету
http://sfs.gov.ua/businesspartner
Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс - Запитання – відповіді з Бази знань
- Нормативні та інформаційні документи
- Письмові консультації
- Коментарі та пропозиції, актуальні запитання
http://zir.minrd.gov.ua/
Антикорупційний сервіс “Пульс” - Можливість цілодобового повідомлення про неправомірні дії або бездіяльність працівників ДФС
http://sfs.gov.ua/others/puls-
Заповнення декларації громадянами - Заповнення декларацій про майновий стан і доходи фізичними особами – підприємцями та громадянами
http://sfs.gov.ua/incomedecl
Реєстр платників єдиного податку - Перевірка потенційних бізнес-партнерів щодо реєстрації платником єдиного податку
http://www.sfs.gov.ua/rpep
Акредитований центр сертифікації ключів - Надання послуг електронного цифрового підпису
http://acskidd.gov.ua/
Електронна звітність - Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до “Єдиного вікна подання електронної звітності”
- Підтримка користувачів
http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/
Електронна митниця - Інформація щодо багатофункціональної комплексної системи “Електронна митниця”
http://sfs.gov.ua/baneryi/mitne-oformlennya/subektam-zed/elektronna-mitnitsya/
Реєстр страхувальників - Дані про взяття на облік платника єдиного внеску та його клас професійного ризику виробництва
http://sfs.gov.ua/esv
Дані про взяття на облік платників податків - Перевірка потенційних бізнес-партнерів щодо обліку в органах ДФС
http://sfs.gov.ua/datao
Інформація про РРО - Отримання інформації щодо реєстрації конкретного РРО в органах ДФС
http://sfs.gov.ua/rro
Інформація про КОРО - Отримання інформації щодо реєстрації книг обліку розрахункових операцій в органах ДФС
http://sfs.gov.ua/koro

Електронні сервіси, які надаються через “Єдине вікно подання електронної звітності”

Перелік сервісних запитів Код форми*
- Реєстраційна заява платника ПДВ J1310105
F1310105
- Заява про анулювання реєстрації платника ПДВ J1310401

F1310401

- Запит щодо отримання відомостей з Єдиного реєстру податкових накладних, як покупцю так і продавцю J1300103

F1300103

J1301402

F1301402

- Витяг з Єдиного реєстру податкових накладних J1400103

F1400103

J1401402

F1401402

- Запит про отримання витягу з реєстру платників ПДВ J1301701

F1301701

- Витяг з реєстру платників ПДВ J1401701

F1401701

- Запит щодо отримання довідки з Реєстру платників ПДВ J1300404

F1300404

- Довідка з Реєстру платників ПДВ J1400404

F1400404

- Заява про видачу довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів J1300304

F1300304

- Довідка про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів J1400304

F1400304

- Запит щодо отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків F1301801
- Відповідь на запит від про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків для заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи/декларації про доходи та витрати осіб, які звернулись за призначенням житлових субсидій

F1401801
Електронні сервіси для платників податків в системі електронного адміністрування ПДВ:
- Запит щодо отримання реквізитів рахунку та відомостей про стан рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ та суми податку, на яку він має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних J1301205

F1301205

- Витяг з системи електронного адміністрування ПДВ J1401205

F1401205

- Запит на отримання інформації щодо суми збільшення, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (?Накл), за рахунок суми залишку від’ємного значення попередніх (звітних) податкових періодів J1301302

F1301302

- Витяг з системи електронного адміністрування ПДВ щодо суми збільшення , на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних J1401302

F1401302

- Запит щодо отримання інформації в розрізі операцій з системи електронного адміністрування ПДВ J1301902

F1301902

- Витяг в розрізі операцій з системи електронного адміністрування ПДВ J1401902

F1401902

*J – юридична особа, F – фізична особа

Крім цього запроваджено:

- Укладання договорів з територіальними органами ДФС “Про визнання електронних документів” в електронній формі.

- Опрацювання електронних повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах.

- Інформаційні повідомлення про заборгованість з податків та зборів (обов’язкових платежів).

- Інформаційні повідомлення про заборгованість за іноземними кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками.

- Інформаційні повідомлення про настання терміну сплати розстроченої (відстроченої, реструктуризованої) суми грошових зобов’язань (податкового боргу).

- Повідомлення щодо допущених помилок у податкових розрахунках за формою 1ДФ.

- Електронне повідомлення про результати електронної обробки (звірки) податкової інформації з податку на додану вартість.

- Повідомлення про прийняття працівника на роботу.

Електронна звітність

Державною фіскальною службою України, крім приймання податкової звітності в електронному вигляді запроваджено приймання та обробку звітності, яка подається до Пенсійного фонду України, Державної служби статистики України та Державної служби зайнятості України

Електронні форми документів:

http://sfs.gov.ua/elektronni-formi-dokumentiv/

Контакт-центр та Саll-центр

Саll-центр 0 800 501 007

інформаційна підтримка та технічна допомога платникам податків з питань подання в електронному вигляді податкової звітності та реєстрації податкових накладних

Контакт-центр 0 800 501 007; 044 454 16 13

idd@sfs.gov.ua

- надання консультацій та інформаційно-довідкових послуг відповідно до Податкового та Митного кодексів України, законодавства з питань сплати єдиного соціального внеску та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на ДФС, по телефону, з використанням електронної пошти, факсу, голосового автовідповідача;

- організація роботи та надання послуг електронного цифрового підпису

- розсилка на електронні адреси платників повідомлень про зміни в законодавстві з питань оподаткування, державної митної справи, єдиного соціального внеску та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на ДФС;

- організація роботи сервісу “Пульс”; (044) 284 00 07

- організація роботи зі зверненнями, що надійшли з державної установи “Урядовий контактний центр”.

Заощаджуйте свій час – користуйтеся електронними сервісами ДФС

Напередодні в Охтирській ОДПІ відбувся сеанс телефонного зв”язку „гаряча лінія” з питань обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов”язкове державне соціальне страхування та ПДФО.

? Чи можна здійснити перерахунок ПДФО, ЄСВ та ВЗ за січень-лютий 2015 року, якщо підприємство отримало з бюджету компенсацію середнього заробітку мобілізованих за січень-лютий 2015 року, оскільки середній заробіток за ці місяці оподатковували як заробітну плату?

Частиною 3 ст. 119 КЗпП, в редакції Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення оборонно-мобілізаційних питань під час проведення мобілізації» від 20.05.2014 р. № 1275-VII (далі – Закон № 1275), передбачено гарантії для працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, на строк до закінчення особливого періоду або до оголошення рішення про демобілізацію, але не більше одного року. Зокрема, за такими працівниками зберігаються місце роботи, посада і компенсується із бюджету середній заробіток на підприємстві, в установі, організації, в яких вони працювали на час призову, незалежно від підпорядкування та форми власності. Виплата таких компенсацій із бюджету в межах середнього заробітку провадиться за рахунок коштів Державного бюджету України в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Як відомо, фінансування таких компенсацій не було передбачено в 2014 році, хоча Закон № 1275 набрав чинності з 8 червня 2014 року. Тому зміни до ПКУ та Закону № 2464, передбачені також Законом № 1275 щодо ПДФО та ЄСВ, відповідно, фактично не набрали чинності.

Кабінет Міністрів України постановою від 04.03.2015 р. № 105 затвердив Порядок виплати компенсації підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період (далі – Порядок), який набрав чинності з 17 березня 2015 року. Порядком визначено механізм виплати компенсації підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, за рахунок коштів, передбачених у додатку 3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» від 28.12.2014 р. № 80-VIII, який набрав чинності з 1 січня 2015 року (п. 1 Прикінцевих положень цього Закону), за програмою 2501350 «Компенсація підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період».

Пунктом 7 Порядку встановлено, що оподаткування, нарахування і сплата єдиного соціального внеску на компенсацію проводяться відповідно до ПКУ і Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

Відповідно до п. 4 Порядку для виплати компенсації підприємство, установа або організація подає щомісяця до 15-го числа органу соціального захисту населення звіт про фактичні витрати на виплату середнього заробітку працівникам згідно з додатком 1, погоджений районним (міським) військовим комісаріатом, який здійснював призов працівника на військову службу, в частині підтвердження призову та проходження військової служби, для подання до 19-го числа їх копій, а також зведених звітів про фактичні витрати на виплату середнього заробітку працівникам згідно з додатком 2 структурним підрозділам соціального захисту населення. При цьому листом від 22.05.2015 р. № 7551/0/14-15/13 Мінсоцполітики повідомляє, що звіти про фактичні витрати на виплату середнього заробітку працівникам підприємство подає за кожний місяць окремо, починаючи з січня 2015 року.

Враховуючи зазначене, роботодавець в разі отримання компенсаційних виплат з бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, які виплачуються таким роботодавцем відповідно до Порядку, має право здійснити перерахунок податку на доходи фізичних осіб із середнього заробітку вказаної категорії осіб за період січень-лютий 2015 року. Такого висновку дійшла ДФСУ у роз’ясненні з ресурсу «ЗІР». Нагадаємо, що перерахунок ПДФО передбачений пп. 169.4.3 ПКУ: роботодавець та/або податковий агент має право здійснювати перерахунок сум нарахованих доходів, утриманого податку за будь-який період та у будь-яких випадках для визначення правильності оподаткування, незалежно від того, чи має платник податку право на застосування податкової соціальної пільги. Результати такого перерахунку відображаються у ф. № 1ДФ в тому періоді, коли він фактично проведений (у періоді отримання компенсаційних виплат з бюджету). Слід звернути також увагу на роз’яснення ДФСУ від 27.04.2015 р.

Відповідно до пп. 1.7 п. 16 1 підрозд. 10 розд. XX ПКУ від оподаткування військовим збором звільняються доходи, що згідно з розділом IV Кодексу не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичних осіб (не підлягають оподаткуванню, оподатковуються за нульовою ставкою), крім доходів, зазначених у підпунктах 165.1.2, 165.1.18, 165.1.25, 165.1.52 Кодексу. Таким чином, на суми загального доходу та збору за січень-лютий 2015 року може бути проведений перерахунок у ф. № 1ДФ.

Що стосується перерахунку ЄСВ, то у роз’ясненні з ресурсу «ЗІР» ДФСУ зазначає: роботодавець, у зв’язку з набранням чинності порядком виплати компенсації, має право здійснити перерахунок ЄСВ із середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, за січень-лютий 2015 року.

? Які пільги в оподаткуванні з виплат мобілізованим.

Згідно з пп. «и» пп. 165.1.1 Податкового кодексу України (ПКУ), до складу оподатковуваного доходу платника ПДФО не включаються сума грошової допомоги (в тому числі в натуральній формі), що надається фізичним особам або членам їхніх сімей (діти, дружина, батьки), військовослужбовцям, призваним на військову службу за призовом у зв’язку з мобілізацією відповідно до Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» від 20.12.91 р. № 2011-XII, та/або компенсаційні виплати з бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації на особливий період.

У частині 7 ст. 7 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 р. № 2464-VI визначено, що не нараховується на виплати та не утримується єдиний внесок з виплат, що компенсуються з бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації на особливий період.

? Який порядок оподаткування перехідної відпустки.

Для утримання з відпускних ПДФО до доходу звітного місяця слід включати лише ту частину нарахованих відпускних, яка припадає на дні цього місяця. Підпункт 169.4.1 ПКУ дає пряму вказівку діяти саме так – утримуючи ПДФО з виплат за час відпустки. Це важливо для визначення ставки оподаткування (15 % чи 20 %) та застосування ПСП.

Якщо у звітному місяці працівникові нараховували ще якісь доходи, крім відпускних, їх також включають до бази оподаткування ПДФО відповідного місяця.

Максимальну межу для утримання і нарахування ЄСВ (п. 4 ст. 1 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 р. № 2464­VI, далі – Закон № 2464), як і прогресивну ставку ПДФО, застосовують до загального доходу кожного місяця окремо.

Що стосується мінімального страхового платежу під час нарахування оплати за перехідну відпустку, то якщо відпускні за частину місяця, в якому почалась відпустка, менші за мінімальну зарплату, то не варто поспішати нараховувати ЄСВ на частину відпускних виходячи з мінімальної зарплати. Адже частину суми відпускних, що припадає на місяць початку відпустки, потрібно додати до зарплати за цей місяць. Якщо отриманий результат буде меншим за мінімальну зарплату, тільки тоді, нараховуючи зарплату, потрібно донарахувати ЄСВ з огляду на розмір мінімальної зарплати. До того ж потрібно врахувати вже нараховану на відпускні суму ЄСВ.

На частину суми відпускних, що припадає на місяць виходу працівника із відпустки, ЄСВ потрібно нараховувати виходячи із фактично нарахованої суми. Коли стане відома повна сума доходу за такий місяць, її треба порівняти із мінімальною зарплатою. Якщо місячна база нарахування ЄСВ буде меншою, то, нараховуючи зарплату за місяць виходу працівника з відпустки, слід донарахувати ЄСВ з огляду на розмір мінзарплати.

Якщо працівник перебував у відпустці повний календарний місяць та сума відпускних за такий місяць є меншою за мінімальну, то ЄСВ нараховують виходячи із розміру мінімальної зарплати.

ВАЖЛИВО
Правило мінімального страхового платежу не стосується утримання ЄСВ із сум відпускних. Його проводять з огляду на фактично нараховані суми відпускних.

В Инструкцию о служебных командировках внесены изменения

Минфин приказом от 04.08.2015 г. № 694 внес изменения в Инструкцию о служебных командировках в пределах Украины и за границу.

Так, из Инструкции исключено положение относительно регистрации предприятием лица, выбывающего в командировку, в специальном журнале.

Также изменены нормы относительно возмещения расходов при служебных командировках, а именно:

• если дата на транспортном билете не совпадает с датой прибытия работника из командировки согласно приказу о командировке, с разрешения руководителя предприятия берется во внимание задержка в командировке на выходные или праздничные и нерабочие дни в случае, если срок пребывания работника вне места его постоянной работы не будет превышать срока командировки, предусмотренного постановлением КМУ от 02.02.2011 г. № 98. За эти дни работнику не возмещаются суточные расходы, расходы на наем жилого помещения и другие расходы (кроме расходов на проезд с места командировки в место постоянной работы);

• руководители предприятий (кроме министров и руководителей других центральных органов исполнительной власти) лично решают вопросы возмещения своих расходов на наем жилых помещений, которые превышают предельные суммы, утвержденные постановлением КМУ от 02.02.2011 г. № 98, на проезд в мягком вагоне, судами морского и речного транспорта, воздушным транспортом по билетам 1-го класса и бизнес-класса, а также расходов на перевозку багажа свыше веса, стоимость перевозки которого входит в стоимость билета. Разрешения министрам и руководителям других центральных органов исполнительной власти на возмещение указанных расходов предоставляются Первым вице-премьер-министром, а также вице-премьер-министрами согласно распределению функциональных полномочий.

 

 



Добавить комментарий

Архів сайту по місяцям:

Архів сайту по рокам:

 

 

 

Universal Post Manager