Охтирська ОДПІ

17 ноября 2015 | ОХТИРСЬКА ОДПІ | Нет комментариев |

Щодо застосування режиму звільнення від оподаткування ПДВ при здійсненні операцій з постачання зернових культур та технічних культур

(лист ДФС від 16.09.2015 р. N 19763/6/99-99-19-03-02-15)

Згідно з пунктом 15 2 підрозділу 2 розділу XX ПКУ тимчасово до 31 грудня 2017 року включно від оподаткування податком на додану вартість звільняються операції з постачання на митній території України зернових культур товарних позицій 1001 – 1008 згідно з УКТ ЗЕД та технічних культур товарних позицій 1205 і 1206 00 згідно з УКТ ЗЕД, крім першого постачання таких зернових та технічних культур сільськогосподарськими підприємствами – виробниками та підприємствами, які безпосередньо придбали такі зернові та технічні культури у сільськогосподарських підприємств – виробників.

Норми пункту 15 2 підрозділу 2 розділу XX ПКУ не застосовуються до операцій з постачання зернових культур товарної позиції 1006 та товарної підкатегорії 1008 10 00 00 згідно з УКТ ЗЕД і такі операції оподатковуються ПДВ у порядку, встановленому ПКУ.

Відповідно до пункту 209.6 статті 209 ПКУ сільськогосподарським вважається підприємство, основною діяльністю якого є постачання вироблених (наданих) ним сільськогосподарських товарів (послуг) на власних або орендованих основних фондах, а також на давальницьких умовах, в якій питома вага вартості сільськогосподарських товарів/послуг становить не менш як 75 відсотків вартості всіх товарів/послуг, поставлених протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів сукупно.

Таким чином, якщо платник податку для цілей оподаткування ПДВ не відноситься до сільськогосподарських підприємств (вартість сільськогосподарських товарів/послуг, поставлених протягом 12 місяців, становить менше 75 відсотків вартості всіх товарів/послуг), то операції з постачання власно вирощених зернових культур товарних позицій 1001 – 1008 згідно з УКТ ЗЕД та технічних культур товарних позицій 1205 і 1206 00 згідно з УКТ ЗЕД, звільняються від оподаткування ПДВ (за виключенням операцій з реалізації зернових культур товарної позиції 1006 та товарної підкатегорії 1008 10 00 00 згідно з УКТ ЗЕД, які оподатковуються за ставкою 20 відсотків).

У випадку, якщо в платника податку вартість сільськогосподарських товарів/послуг, поставлених протягом 12 місяців, становить більше 75 відсотків вартості всіх товарів/послуг, то операції з постачання власно вирощених зернових культур товарних позицій 1001 – 1008 згідно з УКТ ЗЕД та технічних культур товарних позицій 1205 і 1206 00 згідно з УКТ ЗЕД підлягають оподаткуванню за ставкою 20 відсотків.

Також повідомляємо, що у разі якщо не зареєстровані платниками податку на додану вартість філії та інші структурні підрозділи платника податку самостійно здійснюють постачання товарів/послуг та проводять розрахунки з постачальниками/споживачами, то зареєстрований платник податку, до складу якого входять такі структурні підрозділи, може делегувати філії або структурному підрозділу право складання податкових накладних.

Шановні громадяни!

Користування землею в України є платним шляхом сплати земельного податку та орендної плати за землю. Платниками є громадяни-землевласники і землекористувачі.

Термін сплати земельного податку за 2015 рік закінчився 29 серпня поточного року. Але станом на 1 листопада заборгованість громадян по даному податку, який сплачується до місцевого бюджету, становить 248,1 тис.грн., або 35% від нарахованої суми. По м.Охтирка заборгованість становить 64,6 тис.грн (31,1%) по Охтирському району – 183,5 тис.грн (36,3%). І як результат – недофінансовані соціальні програми міста і району.

В зв”язку з цим Охтирська ОДПІ звертається з проханням до жителів міста та району виконати свій обов”язок перед громадою і погасити заборгованість по земельному податку.

Пропускную способность на украинско-польской границе будет увеличено

Во исполнение поручения Президента и Премьер-министра Украины о введении совместного контроля в пунктах пропуска, 28 октября в международном автомобильном пункте пропуска «Ягодин-Дорогуск» Волынской таможни ДФС состоялась встреча представителей таможенных и пограничных служб Украины и Польши.

Основные вопросы рабочей встречи – повышение эффективности пропускной способности пунктов пропуска и применения общего таможенно-пограничного контроля.

Сторонами были обсуждены организационные и технологические аспекты внедрения совместного контроля, а также совершенствование инфраструктуры пунктов пропуска. Финансирование такой модернизации частично будет происходить и с помощью международного кредита для финансирования проектов по развитию пограничной дорожной инфраструктуры и обустройства пунктов пропуска украинско-польской границы.

Про амінвідповідальність за порущення законодавства по ЄСВ

З 01.01.2015 набрав чинності Закон України від 28 грудня 2014 року N 77 “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці” (далі – Закон N 77), яким внесено зміни, зокрема, до статті 165 1 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП) щодо суб’єктів правопорушення та розмірів санкцій за правопорушення.

Відповідно до статті 26 Закону України від 8 липня 2010 року N 2464 “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування” (далі – Закон N 2464) посадові особи платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), фізичні особи – підприємці та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, згідно із статтею 165 1 КУпАП несуть адміністративну відповідальність за:

- порушення порядку нарахування, обчислення і строків сплати єдиного внеску;

- неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності щодо єдиного внеску;

- подання недостовірних відомостей, що використовуються в Державному реєстрі, інших відомостей, передбачених Законом N 2464.

N п/п Правопорушення Хто несе адміністративну відповідальність Адміністративна відповідальність Підстава
У разі вчинення правопорушення вперше У разі повторного вчинення протягом року одного і того ж правопорушення
1 Порушення порядку нарахування, обчислення і строків сплати єдиного внеску Посадові особи підприємств, фізичні особи – підприємці, особи, які провадять незалежну професійну діяльність від 30 до 40 НМДГ (від 510 грн. до 680 грн.) від 40 до 50 НМДГ (від 680 грн. до 850 грн.) частина перша статті 26 Закону N 2464, стаття 165 1 КУпАП
2 Неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності щодо єдиного внеску або подання недостовірних відомостей, що використовуються в Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування, іншої звітності та відомостей, передбачених Законом N 2464
3 Несплата або несвоєчасна сплата єдиного внеску, у тому числі авансових платежів:
- у сумі, що не перевищує 300 НМДГ (182700 грн.*) Посадові особи підприємств, фізичні особи – підприємці, особи, які провадять незалежну професійну діяльність від 40 до 80 НМДГ (від 680 грн. до 1360 грн.) від 150 до 300 НМДГ (від 2550 грн. до 5100 грн.) стаття 165 1 КУпАП
- у сумі, що перевищує 300 НМДГ (182700 грн.*) від 80 до 120 НМДГ (від 1360 грн. до 2040 грн.)


____________
*
пункт 5 підрозділу I розділу XX Податкового кодексу України (далі – ПКУ) передбачає: якщо норми інших законів містять посилання на неоподатковуваний мінімум доходів громадян, то для цілей їх застосування використовуються сума в розмірі 17 грн., крім норм адміністративного та кримінального законодавства в частині кваліфікації адміністративних або кримінальних правопорушень, для яких сума неоподатковуваного мінімуму встановлюється на рівні податкової соціальної пільги, визначеної п. 169.1 ПКУ для відповідного року (у 2015 році – 609 грн.).

Відповідно до частини сімнадцятої статті 25 Закону N 2464 провадження у справах про адміністративні правопорушення здійснюється в порядку, встановленому КУпАП.

ПДВ на суму перевищення фактичної собівартості сільськогосподарської продукції над договірною вартість

(Лист ДФС від 28.09.2015 р. N 20539/6/99-99-19-03-02-15)

Відповідно до пункту 188.1 статті 188 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) база оподаткування ПДВ операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім збору на обов’язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв’язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками – суб’єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).

При цьому база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг не може бути нижче ціни придбання таких товарів/послуг, база оподаткування операцій з постачання самостійно виготовлених товарів/послуг не може бути нижче їх собівартості, а база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів – виходячи із звичайної ціни), за винятком:

- товарів (послуг), ціни на які підлягають державному регулюванню;

- газу, який постачається для потреб населення.

Як зазначено у зверненнях платника податку, підприємство є сільгоспвиробником, основними видами діяльності якого є вирощування зернових та технічних культур, розведення ВРХ та свиней. Оподаткування ПДВ операцій з постачання власної сільськогосподарської продукції протягом року проводиться підприємством виходячи з вартості такої продукції, обрахованої на підставі планових показників, які визначаються при складанні зведеного плану на поточний рік.

Фактичну собівартість власно виробленої сільськогосподарської продукції підприємство визначає в кінці року відповідно до Методичних рекомендацій з планування, обліку і калькулювання собівартості продукції (робіт, послуг) сільськогосподарських підприємств, затверджених наказом Міністерства аграрної політики України від 18 травня 2001 р. N 132 (далі – Методичні рекомендації N 132).

Відповідно до пункту 6.1 Методичних рекомендацій N 132 фактична собівартість продукції (робіт та послуг) в сільськогосподарських підприємствах розраховується в цілому за рік, крім продукції (робіт, послуг) допоміжних виробництв, фактична собівартість яких визначається щомісяця.

Крім того, Методичними рекомендаціями N 132 визначено, що продукція власного виробництва поточного року відносяться на витрати за плановою собівартістю з коригуванням її в кінці року до рівня фактичних витрат.

Враховуючи зазначене, сільськогосподарське підприємство при здійсненні операцій з постачання власно виробленої сільськогосподарської продукції визначає податкові зобов’язання з ПДВ виходячи з договірної вартості такої сільськогосподарської продукції, та складає за такою операцією податкову накладну, яку реєструє в ЄРПН та надає покупцю на його вимогу.

У випадку, якщо платник податку визначає планову собівартість сільськогосподарської продукції і при постачанні такої продукції її договірна вартість є меншою ніж планова собівартість, то платник податку додатково складає податкову накладну на суму перевищення планової собівартості продукції над її договірною вартістю (з типом причини “17″), яка підлягає реєстрації в ЄРПН.

Після визначення фактичної собівартість власно виробленої сільськогосподарської продукції, податкові зобов’язання, які були визначені при постачанні такої продукції, мають бути відкориговані шляхом складання розрахунку коригування до податкових накладних, які були складені протягом зазначеного періоду з типом причини “17″ (на суму перевищення планової собівартості над договірною):

- у бік збільшення – на суму перевищення фактичної собівартості над плановою, якщо фактична собівартість виявиться більшою за планову;

- у бік зменшення на суму перевищення планової собівартості над фактичною – якщо фактична собівартість виявиться меншою за планову.

В графі “Причина коригування” такого розрахунку коригування слід зазначити “Розрахунок фактичної собівартості сільськогосподарської продукції”.

Якщо платник податку не обраховує планову собівартість продукції, або договірна вартість поставленої сільськогосподарської продукції перевищує планову собівартість, а фактична собівартість продукції, обрахована платником, перевищує договірну вартість поставленої сільськогосподарської продукції, то платник податку на дату розрахунку фактичної собівартості повинен скласти податкову накладну на суму перевищення фактичної собівартості над договірною вартістю з типом причини “17″, зареєструвати її в ЄРПН та збільшити податкові зобов’язання на зазначену суму.

Податкові накладні складені на суму перевищення собівартості (планової/фактичної) над договірною вартістю поставленої сільськогосподарської продукції власного виробництва включаються до складу податкових зобов’язань з ПДВ та відображаються у податковій декларації з ПДВ, за якою здійснюються розрахунки з бюджетом. При цьому, такі податкові накладні не дають право покупцю сільськогосподарської продукції – платнику податку на збільшення податкового кредиту.

Оновлено Порядок подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до контролюючих органів

Наказом Міністерства фінансів України від 18.09.15 №721, який набирає чинності з 25 листопада поточного року, оновлено Порядок
подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до контролюючих органів
.

Цей Порядок розроблено відповідно до статті 69 глави 6 розділу II Податкового кодексу України (далі – Кодекс), Законів України “Про електронні документи та електронний документообіг”, “Про електронний цифровий підпис”, “Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах”, Порядку застосування електронного цифрового підпису органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями державної форми власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2004 року N 1452, та Правил забезпечення захисту інформації в інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних системах, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2006 року N 373.

Цей Порядок визначає послідовність дій банків та інших фінансових установ при наданні повідомлень про відкриття або закриття рахунків (далі – Повідомлення) платників податків – юридичних осіб, у тому числі відкритих через їх відокремлені підрозділи, та самозайнятих фізичних осіб (далі – платники податків) до контролюючих органів, в яких обліковуються платники податків, та відкриття або закриття банками власних кореспондентських рахунків, а також форму і зміст повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах, перелік підстав для відмови контролюючих органів у взятті рахунків на облік.

Дія цього Порядку не поширюється на депозитарні установи при відкритті ними рахунків у цінних паперах власникам для обліку прав на належні цим власникам дематеріалізовані цінні папери відповідно до договорів з емітентами цих цінних паперів про відкриття/обслуговування рахунків у цінних паперах власників. Зобов’язання, передбачені статтею 69 глави 6 розділу II Кодексу, мають бути виконані депозитарною установою у разі звернення осіб, зазначених у цій статті, в день укладання ними договору про обслуговування рахунка у цінних паперах.

Щоденно платники Сумської митниці ДФС сплачують 17,5 млн. гривень митних платежів

У січні-жовтні 2015 року Сумською митницею ДФС перераховано до Державного бюджету України 3 549,7 млн.гривень податків і зборів. Зазначена сума перерахувань збільшилась в порівнянні з відповідним періодом 2014 року на 146,3%.

Порівняно з аналогічним періодом минулого року зросли надходження з ПДВ, акцизного податку, мита, єдиного збору та плати за виконання митних формальностей.

За 10 місяців поточного року середньоденні надходження митних платежів склали 17,5 млн.грн., що в 1,5 рази більше минулорічних показників.

Контролюючі органи сприяють захисту прав інтелектуальної власності під час переміщення товарів через митний кордон

Протягом січня – жовтня 2015 року у зоні діяльності Сумської митниці ДФС здійснено 2 призупинення митного оформлення товарів за ознаками порушення прав інтелектуальної власності.

За звітний період підрозділами митного оформлення Сумської митниці ДФС оформлено 23015 митних декларацій, за якими здійснюється випуск товарів у вільний обіг. Серед них 13890 випадків митного оформлення товарів, коди за УКТ ЗЕД яких співпадають із тими, що знаходяться у митному реєстрі товарів, що містять об’єкти інтелектуальної власності.

Відповідними підрозділами Сумської митниці ДФС здійснюється щоденний контроль за митним оформленням товарів по митних деклараціях, на предмет порушення прав інтелектуальної власності.

При надходженні повідомлення про включення нових об’єктів права інтелектуальної власності в митний реєстр та іншої інформації, пов’язаної зі сприянням захисту прав інтелектуальної власності, вона невідкладно направляється в підрозділи митного оформлення.

За 10 місяців 2015 року до митного реєстру включено 419 об’єктів права інтелектуальної власності.

Інформує

18.10.2015 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2015 року № 826 «Деякі питання видачі сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів» (далі –Постанова № 826), згідно з якою сертифікати про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, видані відповідно до Тимчасового порядку видачі сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 грудня 2005 року № 1260, є дійсними до прийняття Порядку видачі сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, передбаченого статтею 3 Закону України від 08 вересня 2005 року № 2860-IV «Про особливості державного регулювання діяльності суб’єктів підприємницької діяльності, пов’язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів».

З повним текстом Постанови № 826 Ви можете ознайомитись скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.sfs.gov.ua).

Довідково: Постанова № 826 опублікована в газеті «Урядовий кур’єр» 17.10.2015 № 193.

Завжди раді допомогти.

Інформує

16.10.2015 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України
від 31.08.2015 №
747 «Про затвердження Змін до Порядку обліку платників податків і зборів та Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість» (далі – Наказ № 747), яким внесено зміни до Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 (далі – Наказ № 1588), та Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 № 1130 (далі – Наказ № 1130).

З повним текстом Наказів № 1588 та № 1130 Ви можете ознайомитись скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.sfs.gov.ua).

Довідково: Наказ № 747 опубліковано в інформаційному бюлетені «Офіційний вісник України» 16.10.2015 № 80.

Інформує

09.10.2015 набрав чинності Закон України від 15 вересня 2015 року № 685-VIII «Про внесення змін до деяких законів України щодо визначення дати початку тимчасової окупації» (далі – Закон № 685), яким внесено зміни до:

1. Закону України від 15 квітня 2014 року № 1207-VII «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» щодо визнання 20 лютого 2014 року датою початку тимчасової окупації України;

2. Закону України від 12 серпня 2014 року № 1636-VII «Про створення вільної економічної зони «Крим» та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України» в частині уточнення дати (01.03.2014), з якої до платників податків, які станом на початок тимчасової окупації мали місцезнаходження на території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, не застосовуються фінансові та штрафні санкції за порушення вимог порядку подання, обчислення, правильності заповнення податкових декларацій (податкової звітності) та повноти сплати сум податків і зборів.

Довідково: Закон № 685 опубліковано в газеті «Голос України» від 08.10.2015 № 187.

Більш ніж 991,4 млн.грн. платежів зібрано до бюджетів усіх рівнів Охтирською ОДПІ з початку року

В тому числі, за десять місяців поточного року, до державного бюджету збір платежів склав понад 775,3 млн.грн..

В розрізі податків надходження становили: по податку на прибуток – 80,5 млн.грн.; по податку на додану вартість – понад 38,2 млн.грн.; рентній платі за користування надрами – майже 548,6 млн.грн., податку на доходи фізичних осіб – 174,2 млн.грн.

До місцевих бюджетів області за 10 місяців 2015 року надійшло платежів в сумі майже 216,2 млн.грн.. В тому числі: податку на доходи фізичних осіб  – близько 129,6 млн.грн.; податку на майно  – 35,2 млн.грн.; єдиного податку – 22,2 млн.грн.; акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів – 9,6 млн.грн.; рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів5,4 млн.грн..

В структурі загального збору платежів по області питома вага підприємств промисловості становить 81,3%. Збір платежів від зазначених платників склав 805,9 млн. грн.

Надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування за звітний період поточного року склали 395,7 млн.грн. Ця сума перевищує показники аналогічного періоду 2014 року на 49,3 млн. грн.

 

 



Добавить комментарий

 

 

 

Архів сайту по місяцям:

Архів сайту по рокам: