ОДПІ ІНФОРМУЄ

15 февраля 2016 | ОХТИРСЬКА ОДПІ | Нет комментариев |

До уваги платників податків! З 08.02.2016 року змінено бюджетні рахунки!

Зарахування платежів на рахунки з обліку надходжень до державного та місцевих бюджетів, що відкриті відповідно до вимог Бюджетного кодексу України та Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік», наказу Міністерства фінансів України від 14.01.2011 № 11 «Про бюджетну класифікацію», наказу Державної казначейської служби України від 14.01.2016 № 13 «Про затвердження Змін до Довідника відповідності символу звітності коду класифікації доходів бюджету», розпочнеться з 08.02.2016.

Змін зазнали коди  по податку на додану вартість (з 14010100 на 14060100) і екологічного податку ( в коді остання цифра «1» замінена на «0»).

При цьому, звертаємо увагу, що по платежах, які не зазнали змін відповідно до вимог вищезазначених нормативно-правових актів, рахунки  не перевідкриватимуться.

Реквізити рахунків знаходяться в ЦОП Охтирської ОДПІ .

База оподаткування ПДВ та акцизний податок

Відповідно до п. 188.1 ст. 188 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов’язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв’язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками – суб’єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).

Згідно з п.п. 9.1.4 п. 9.1 ст. 9 ПКУ акцизний податок є загальнодержавним податком.

Нагадаємо, що з 1 січня 2015 року для операцій з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів було запроваджено акцизний податок, ставки якого встановлюються за рішенням сільської, селищної або міської ради у відсотках від вартості (з податком на додану вартість), у розмірі 5 відсотків (п.п. 215.3.10 п. 215.3 ст. 215 ПКУ).

Відповідно до п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 ПКУ реалізація підакцизних товарів (продукції) – будь-які операції на митній території України, що передбачають відвантаження підакцизних товарів (продукції) згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими господарськими, цивільно-правовими договорами з передачею прав власності або без такої, за плату (компенсацію) або без такої, незалежно від строків її надання, а також безоплатного відвантаження товарів, у тому числі з давальницької сировини, реалізація суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

Реалізація суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів – продаж пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, товарів, зазначених у п.п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 ПКУ, безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших суб’єктах господарювання громадського харчування.

Таким чином, у разі здійснення операцій з постачання підакцизних товарів сума акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів не включається до бази оподаткування податком на додану вартість.

Вимоги для реєстрації неприбуткових установ та організацій

Відповідно до п.п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) неприбутковим підприємством, установою та організацією є підприємство, установа та організація (далі – неприбуткова організація), що одночасно відповідає таким вимогам:

- утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;

- установчі документи якої містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб;

- установчі документи якої передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення). Положення цього абзацу не поширюється на об’єднання та асоціації об’єднань співвласників багатоквартирних будинків;

- внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Нагадаємо, що доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами (п.п. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 ПКУ).

Граничний термін для обрання „спрощенцями” звітного періоду по ПДВ

Платники податку на додану вартість, які сплачують єдиний податок, можуть обрати квартальний податковий період у 2016 році. Заява про вибір квартального податкового періоду подається контролюючому органу разом з декларацією за наслідками останнього податкового періоду календарного року. Для платників, які звітують помісячно, останній день подання такої заяви – 20 січня 2016 року, а для платників квартальної форми звітності – 9 лютого 2016 року.

При цьому квартальний податковий період починає застосовуватися з першого податкового періоду наступного календарного року.

Відзначимо, якщо платник податку, який застосовував спрощену систему оподаткування, переходить на сплату інших податків і зборів, встановлених Податковим кодексом, такий платник податку зобов’язаний самостійно перейти на місячний податковий період, починаючи з першого місяця переходу на сплату інших податків і зборів, що зазначається у відповідній податковій декларації за наслідками місяця.

Квартальний період обирають відповідно до пп. 49.18.1 та п. 202.2 Податкового кодексу України.

УВАГА! Деклараційна кампанія – 2016

З початку 2016 року стартувала кампанія декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2015 року.

За вибором платника податків декларації подаються за місцем своєї податкової адреси особисто або уповноваженою на це особою; поштою або засобами електронного зв’язку.

Звертаємо увагу, що поштою документи потрібно надсилати з повідомленням про вручення та з описом про вкладення не пізніше, ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання. Якщо ж декларація подається в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису, то надсилати її потрібно не пізніше закінчення останньої години граничного строку подання.

Для комфортного звітування громадян протягом січня-квітня 2016 року центри обслуговування платників податків працюватимуть за подовженим режимом роботи, при цьому подати декларацію можна буде також й у вихідні дні. У разі необхідності платники зможуть отримати безкоштовні консультації та допомогу в заповненні декларації.

Також нагадуємо, що з 1 січня 2016 року запроваджується нова форма декларації про майновий стан і доходи, в якій об’єднано звітність по податку на доходи фізичних осіб та військовому збору. Враховуючи це, за результатами 2015 року податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб та військового збору визначатимуться в одній податковій звітності.

Детальніше про особливості деклараційної кампанії 2016 року можна дізнатися за посиланням­­­­­­­­­­­­­­http://sfs.gov.ua/deklaruvannya-dohodiv-gromadyan-2016/.

Звітність неприбуткових установ та організацій: результати 2015 року

Форма Податкового звіту про використання коштів неприбуткових установ та організацій затверджена наказом Міністерства доходів і зборів від 27.01.2014 №85 (далі – Наказ №85).

До затвердження визначеного п.п. 133.4.3 п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації здійснюється подання Податкового звіту про використання коштів неприбуткових установ та організацій, затвердженого Наказом №85.

При цьому до затвердження Кабінетом Міністрів України Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр), включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру для цілей подання Податкового звіту про використання коштів неприбуткових установ та організацій у частині застосування ознаки неприбутковості слід керуватися наказом Міністерства фінансів України від 24.01.2013 №37 «Про затвердження Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій».

При поданні Податкового звіту про використання коштів неприбуткових установ та організацій слід враховувати вимоги п. 46.4 ст. 46 ПКУ, яким визначено, якщо платник податків вважає, що форма податкової декларації, визначена центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, збільшує або зменшує його податкові зобов’язання, всупереч нормам ПКУ з такого податку чи збору, він має право зазначити цей факт у спеціально відведеному місці в податковій декларації.

Платник податків при необхідності може подати разом з податковою декларацією доповнення до такої декларації, які складені за довільною формою, що вважатиметься невід’ємною частиною податкової декларації. Таке доповнення подається з поясненням мотивів його подання.

Зазначені роз’яснення надані листом ДФС від 04.01.2016 №102/7/99-99-19-02-01-17.

Зернові та технічні культури: оподаткування за загальними правилами

Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» від 24.12.15 р. №909 скасовано звільнення від податку на додану вартість для операцій із постачання зернових та технічних культур.

Зі ст. 197 Податкового кодексу України виключили (далі – ПКУ) п. 197.21, що передбачав зернову пільгу. Утім тривалий час ця норма не працювала, а тимчасове звільнення від ПДВ до 31.12.2017 р. було встановлено в п. 152 підрозділу 2 р. ХХ ПКУ. Однак зараз зернову пільгу скасовано і з розділу ХХ ПКУ.

Тож із 1 січня 2016 року операції із зерновими та технічними культурами оподатковують ПДВ у загальному порядку.

Податкова декларація з транспортного податку подається до 20 лютого

Платники податку – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року (2016 рік) і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцем реєстрації об’єкта  оподаткування декларацію за встановленою формою,    з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

Нагадуємо,  об’єктом оподаткування в 2016 році є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного)    року (в 2016 році – 1 033  500 грн.).

Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25000 гривень за кожен легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування, а базовий податковий  період дорівнює календарному року.

Податкова декларація з транспортного податку подається за  формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 10.04.2015 року № 415.

Податкова реформа:  основні зміни, які вступили в дію з 1 січня 2016 року

Пропонуємо короткий огляд змін, які передбачені Законом України від 24 грудня 2015 р. №909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році».

Податок на прибуток підприємств

Так, для платників податку на прибуток у 2016 році повертається квартальний звітний період лише для тих, хто має доходи більш ніж 20 млн грн (п. 137.4-137.5 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)). Скасовано авансові платежі з податку на прибуток, проте є виняток для сплати авансового внеску у розмірі 2/9 суми податку, визначеного до сплати у декларації за 9 місяців 2016 року. Цей авансовий внесок слід сплатити буде до 31.12.2016 р., і сплачуватимуть його відповідно лише ті, хто подаватимуть декларацію поквартально.

Зауважимо, що ставки з податку на прибуток залишаються на рівні 2015 року.

При розрахунку об’єкту оподаткування за 2015 рік, а це новий п. 40 до підрозділу 4 р. ХХ ПКУ, за яким фінансовий результат до оподаткування у 2015 році зменшується на суму нарахованих доходів від участі в капіталі інших платників податку на прибуток підприємств, платників єдиного податку четвертої групи та на суму нарахованих доходів у вигляді дивідендів, що підлягають виплаті на його користь від інших платників податків, які сплачують авансові внески з податку на прибуток при виплаті дивідендів. Аналогічна норма (пп. 140.4.1 ПКУ) діятиме з 01.01.2016 року і для наступних звітних періодів.

Податок на додану вартість

Скасовано звільнення від податку на додану вартість для операцій із постачання зернових та технічних культур, тобто з 1 січня операції із зерновими та технічними культурами обкладають ПДВ у загальному порядку.

Відмінено таку причину анулювання реєстрації платників ПДВ, як присвоєння стану «9», тобто через «відсутність» за податковою адресою.

Уточнено базу нарахування ПДВ у випадку поставки власної продукції, послуг, які надаються самостійно. Відтепер договірна ціна на них порівнюватиметься не з їх собівартістю, а із звичайною ціною. Так, звичайні ціни для товаровиробників-платників ПДВ повертаються, і для їх визначення слід буде користуватися правилами пп. 14.1.71 ПКУ.

Статтею 200 передбачено формування двох реєстрів на відшкодування ПДВ:

- для платників, що відповідають критеріям, визначеним для автоматичного відшкодування сум податку;

- для решти платників.

З метою забезпечення прозорості функціонування таких реєстрів додано дві позиції – пп. 200.7.2 і 200.7.3. Повернення узгоджених сум бюджетного відшкодування здійснюватиметься в хронологічному порядку відповідно до черговості внесення заяв до кожного відповідного Реєстру. У свою чергу, Державна фіскальна служба щодня публікуватиме на своєму сайті реєстри заяв про повернення суми бюджетного відшкодування.

Відповідно до п. 1 Прикінцевих положень норма щодо запровадження реєстрів набирає чинності з 1 лютого 2016 р.

Змінено перерозподіл сум ПДВ для аграріїв (п. 2 ст. 209):

- за операціями із зерновими і технічними культурами – 85% до держбюджету 15% на спецрахунки;

- за операціями з продукцією тваринництва – 20% до держбюджету, 80% на спецрахунки;

- за іншими операціями з сільськогосподарськими товарами/послугами – 50х50%.

Акцизний податок

Податковими змінами передбачено збільшення у півтора-два рази акцизних ставок: пиво – 2,48 грн./л (з 1,24), кріплені вина – 7,16 (3,58), шампанське – 10,40 (5,20), вермути – 7,16 (3,58), інші зброджені напої – 105,80 за 1 літр 100-відсоткового спитру (70,53), сидр і перрі – 0,95 (0,63) тощо.

По тютюнових виробах збільшилася специфічна ставка. Скажімо, для сигарет із фільтром вона зросла з 227,33 до 318,26 грн за 1000 штук, тоді як адвалорна ставка акцизного податку залишилася на рівні 12%. Мінімальне акцизне податкове зобов’язання зросло з 304,11 до до 425,75 грн за 1000 штук.

По пальному змінилися і ставки, і одиниці виміру. Так, для бензину було 202 євро/т, а стало 171,50 євро за 1000 літрів; для дизпалива (важких газойлів) фіскальне навантаження змінилося зі 100 і 132 євро/т до 95 і 125,50 євро за 1000 літрів.

Для платників акцизного податку з 1 березня 2016 року новою статтею 232 ПКУ впроваджено систему електронного адміністрування реалізації пального (далі – СЕАРП).

Відтак збільшено коло платників акцизного податку, а саме віднесено суб’єктів господарювання, які реалізують пальне (пп. 212.1.15 ПКУ).

Ті особи, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов’язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб – підприємців, до початку здійснення реалізації пального.

В межах СЕАРП вводяться акцизні накладні, які діятимуть аналогічно за податковими накладними з ПДВ, складатимуться в електронному вигляді продавцями і надаватимуться покупцям. При ненаданні акцизної накладної, або порушення правил її складання, покупець матиме право подати скаргу на винну особу – продавця. До акцизних накладних за необхідності складатимуться розрахунки коригування. Зауважимо, що акцизні накладні реєструватимуться в Єдиному реєстрі акцизних накладних.

Змінами передбачено нові види фінансової відповідальності. Так, здійснення суб’єктом господарювання операцій з реалізації пального без реєстрації таких суб’єктів платниками акцизного податку у порядку, передбаченому ПКУ, тягнуть за собою накладання штрафу на юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців у розмірі 100 відсотків вартості реалізованого пального (п. 117.3 ПКУ).

Вводяться штрафи за порушення строків реєстрації акцизних накладних та розрахунків коригування до них в межах від 2 до 50%, залежно від порушення терміну реєстрації (ст. 1202 ПКУ).

Транспортний податок

В 2015 році цей податок сплачувався за легкові автомобілі, які використовувалися до 5 років і мали об’єм циліндрів двигуна понад 3000 куб. см., з 01.01.2016 року транспортним податком оподатковуватимуться легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить 750 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

Спрощена система оподаткування

Зміни до ПКУ у частині спрощеної системи оподаткування стосуються третьої групи єдинників:

- ставки податку для них зросли з 2% до 3% для платників ПДВ і з 4% до 5% для неплатників ПДВ;

- річний обсяг доходу не повинен перевищувати 5 млн грн.

Також зросли порівняно з попереднім роком майже в два рази ставки податку для єдинників 4 групи:

- для ріллі, сіножатей і пасовищ (окрім ріллі, сіножатей і пасовищ, розташованих у гірських зонах і на поліських територіях, а також ріллі, сіножатей і пасовищ, що перебувають у власності сільськогосподарських товаровиробників, які спеціалізуються на виробництві (вирощуванні) і переробці продукції рослинництва на закритому ґрунті, або надані їм у користування, у т.ч. на умовах оренди) – 0,81;

- для ріллі, сіножатей і пасовищ, розташованих у гірських зонах і на поліських територіях, – 0,49;

- для багаторічних насаджень (окрім багаторічних насаджень, розташованих у гірських зонах і на поліських територіях) – 0,49;

- для багаторічних насаджень, розташованих у гірських зонах і на поліських територіях – 0,16;

- для земель водного фонду – 2,43;

- для ріллі, сіножатей і пасовищ, що перебувають у власності сільськогосподарських товаровиробників, які спеціалізуються на виробництві (вирощуванні) і переробці продукції рослинництва на закритому ґрунті, або надані їм у користування, у т.ч. на умовах оренди – 5,4.

Екологічний податок

Збільшено ставки за викиди в атмосферне повітря окремих забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення: азоту оксидів до 1968,65 грн./т (з 1553,79), ацетону – 738,45 (582,83), вуглеводнів – 111,26 (87,81), озону – 1968,65 (1553,79) тощо.

Відповідним чином зросли і ставки податку за скиди окремих забруднюючих речовин у водні об’єкти.

Рентна плата

Природний газ виключено зі складу плати за транзитне транспортування трубопроводами територією України.

Знижено ставки рентної плати за видобуток газу:

- природного газу, видобутого з покладів до 5000 м, – з 70 до 29%;

- з покладів, які повністю або частково залягають на глибині до 5000 м, – з 55 до 29%;

- з покладів, які повністю залягають на глибині понад 5000 м, – з 28 до 14%.

Водночас з’явилася рентна плата за видобуток бурштину – 25%.

Крім того, ст. 254.4 збільшено ставки рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України, ст. 255.5 збільшено ставки рентної плати за спеціальне використання води, а ст. 256.3 збільшено ставки рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів.

Змінилися в бік підвищення і ставки рентної плати за транспортування, транзитне транспортування природних ресурсів територією України:

- 0 за транзитне транспортування 1000 куб. м природного газу за кожні 100 км відстані відповідних маршрутів його транспортування (було 0,21 дол. США);

- 2,4 дол. США за транзитне транспортування 1 т аміаку за кожні 100 км відстані відповідних маршрутів його транспортування (було 0,56 дол. США).

Ставки за транспортування 1 т нафти магістральними нафтопроводами, а також за транспортування 1 т нафтопродуктів магістральними нафтопродуктопроводами залишилися без змін – по 0,56 дол. США.

Податок на прибуток: правила для 2016 року

Зазначимо, що 1 січня 2016 року набув чинності Закон України від 24.12.2015 р. №909-VIII „Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році”.

Так, для платників податку на прибуток у 2016 році повертається квартальний звітний період лише для тих, хто має доходи більш ніж 20 млн грн (п. 137.4-137.5 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)). Скасовано авансові платежі з податку на прибуток, проте є виняток для сплати авансового внеску у розмірі 2/9 суми податку, визначеного до сплати у декларації за 9 місяців 2016 року. Цей авансовий внесок слід сплатити буде до 31.12.2016 р., і сплачуватимуть його відповідно лише ті, хто подаватимуть декларацію поквартально.

Зауважимо, що ставки з податку на прибуток залишаються на рівні 2015 року.

При розрахунку об’єкту оподаткування за 2015 рік, а це новий п. 40 до підрозділу 4 р. ХХ ПКУ, за яким фінансовий результат до оподаткування у 2015 році зменшується на суму нарахованих доходів від участі в капіталі інших платників податку на прибуток підприємств, платників єдиного податку четвертої групи та на суму нарахованих доходів у вигляді дивідендів, що підлягають виплаті на його користь від інших платників податків, які сплачують авансові внески з податку на прибуток при виплаті дивідендів. Аналогічна норма (пп. 140.4.1 ПКУ) діятиме з 01.01.2016 року і для наступних звітних періодів.

Помилкова розрахункова операцію в РРО

Згідно з п. 7 розділу III Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 28.08.2013 № 417 (далі – Порядок), реєстрація видачі коштів при поверненні товару (відмови від послуги, прийняття цінностей під заставу, виплати виграшів у державні лотереї та інших випадках) або скасування помилково проведеної через реєстратор розрахункових операцій (далі – РРО) суми розрахунку здійснюється шляхом реєстрації від’ємної суми.

Якщо алгоритм роботи РРО не забезпечує окремого накопичення у фіскальній пам’яті від’ємних сум розрахунків:

- дозволяється реєструвати видачу коштів (скасування помилкової суми) за допомогою операції «службова видача»;

- забороняється реєструвати через РРО від’ємні суми з використанням операції «сторно».

Пунктом 8 розділу III Порядку передбачено, що якщо сума коштів, виданих при поверненні товару чи рекомпенсації раніше оплаченої послуги, перевищує 100 гривень, то матеріально відповідальна особа господарської одиниці або особа, яка безпосередньо здійснює розрахунки, повинна скласти акт про видачу коштів. В акті необхідно зазначити дані документа, що встановлює особу покупця, який повертає товар (відмовляється від послуги); відомості про товар (послугу); суму виданих коштів; номер, дату і час видачі розрахункового документа, який підтверджує купівлю товару (отримання послуги).

Такий самий акт складається при скасуванні помилково проведеної через РРО суми розрахунку, де вказуються дані про помилкову суму та реквізити розрахункового документа. Акти про видачу коштів та акти про скасування помилково проведеної через РРО суми розрахунку передаються до бухгалтерії суб’єкта господарювання (далі – СГ) і зберігаються протягом трьох років. При відсутності в СГ бухгалтерії зазначені акти підклеюються на останній сторінці відповідної книги обліку розрахункових операцій.

Відповідальність до СГ за не складання акту про видачу коштів або не зазначення у ньому необхідних відомостей, при поверненні товару чи рекомпенсації раніше оплаченої послуги, чинним законодавством не передбачена.

Терміни сплати сум пені та штрафів внаслідок порушення законодавства з питань ЄСВ

Відповідно до внесених змін суми пені та штрафів, що передбачені Законом України від від 8 липня 2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон №2464), підлягають сплаті платником єдиного внеску протягом 10 календарних днів після надходження відповідного рішення, винесеного територіальним органом ДФС.

Відтак термін сплати по рішеннях, винесених до 31.12.2015 включно, становитиме 10 робочих днів, а по рішеннях, винесених з 01.01.2016 – 10 календарних днів.

До приведення Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 №449 (далі – Інструкція), у відповідність до норм Закону №2464, існуватиме певна суперечність норм Інструкції нормам Закону №2464 в частині сплати штрафів та пені платниками єдиного внеску.

Всі нормативно-правові акти приймаються на основі законів і підпорядкованість таких актів законам закріплено Конституцією України. Оскільки закон має вищу юридичну силу, то у випадку суперечності норм підзаконного акту нормам закону варто застосовувати норми закону.

Отже, до приведення Інструкції у відповідність до норм Закону №2464 використовуватимуться форми рішень про застосування штрафних санкцій, передбачені Інструкцією.

Терміни для звітності з акцизного податку

Саме 22 лютого 2016 року граничний строк подання декларації з акцизного податку за січень 2016 року суб’єктами господарювання – платниками акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів (продаж пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, товарів, зазначених у п.п. 215.3.4 п.215.3 ст.215 Податкового кодексу Українибезпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших суб’єктах господарювання громадського харчування).

Такі декларації подаються до органів ДФС, які обслуговують територію, на якій розташовано пункти продажу підакцизних товарів.

Нагадаємо, подання такої декларації здійснюється за формою і в порядку, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 р. №14 “Про затвердження форми декларації акцизного податку, Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку”.

Сумські митники вилучили старовинні монети

05.02.2016 - Головне управління ДФС у Сумській області

Сьогодні  на митному посту “Бачівськ”, під час здійснення митного контролю фахівці Сумської митниці ДФС у громадянина України серед особистих речей, що знаходилися в салоні автомобіля «Mercedec Benz Е320СDI», виявили друковане видання «Пути по Русскому Алтаю» видавництва 1912 року та 35 старовинних металевих монет різного номіналу.

До цих предметів при переміщенні через митний кордон України встановлені обмеження згідно статті 197 Митного кодексу України та Наказу Мінкультури і мистецтв України № 258 від 22.04.2002 року.

Громадянин України порушив встановлений порядок проходження митного контролю в зоні спрощеного митного контролю «зелений коридор» при виїзді з України.

Знахідка вилучена та передана на експертизу, якою буде встановлено її вартість.

За даним фактом складено протокол про порушення митних правил за ст. 471 «Порушення порядку проходження митного контролю  зонах (коридорах) спрощеного митного контролю. На порушника чекає штраф в розмірі 1700 грн. і конфіскація товару.

Про законодавчі зміни в частині акцизного податку

(лист ДФС України від 26.01.2016 р. N 2476/7/99-99-21-05-17)

Державна фіскальна служба України надає для використання в роботі інформацію щодо законодавчих змін у частині акцизного податку, запроваджених Законом України від 24 грудня 2015 року N 909-VIII “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році” (далі – Закон).

Закон містить такі визначення:

“виробництво підакцизних товарів (продукції)” як технологічний процес, що забезпечує рівність платників та однаковий підхід до них (виробниками підакцизних товарів, тобто платниками акцизного податку, тепер є також ті суб’єкти господарювання, якими в результаті будь-якого технологічного процесу, в т. ч. змішування, змінюється форма, властивості або склад сировини, напівфабрикатів або готової продукції, що призводить до отримання підакцизних товарів) (підпункт 14.1.28 1 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі – Кодекс));

“пальне” – нафтопродукти, скраплений газ, паливо моторне альтернативне, паливо моторне сумішеве, речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, інші товари, зазначені у підпункті 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Кодексу (підпункт 14.1.60 1 пункту 14.1 статті 14 Кодексу).

Термін “реалізація суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів” доповнено положеннями щодо реалізації пального як фізичного його відпуску (підпункт 14.1.212 пункту 14.1 статті 14 Кодексу).

Законом розширено і перелік підакцизних товарів. Відповідно до підпункту 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Кодексу до пального віднесено суміші ароматичних вуглеводнів, толуол, ксилоли, вуглеводні ациклічні, інші ефіри прості, антидетонатори, антиоксиданти, які оподатковуються за ставками, встановленими для бензинів. При цьому запроваджуються нульова ставка, квотування та вексельний механізм контролю у разі їх використання в хімічній промисловості (підпункт 229.6.1 пункту 229.6 та підпункт 229.7.1 пункту 229.7 статті 229 Кодексу), а також врахування сплаченої суми податку при їх використанні як сировини при виробництві пального – для виключення подвійного оподаткування підакцизних товарів (як готової продукції та сировини для виготовлення такої продукції) (пункт 217.6 статті 217 Кодексу).

З 01.03.2016 передбачено зміну одиниці виміру пального для обчислення акцизного податку (з 1000 кілограмів на об’єм у літрах, приведених до t 15 о C). Зокрема, для бензинів ставку податку змінено з 228,0 євро за 1000 кілограмів до 171,50 євро за 1000 літрів; для дизпалива (важких газойлів) – зі 113,0 євро та 149,0 євро за 1000 кілограмів до 95,0 євро та 125,50 євро за 1000 літрів відповідно.

З 01.03.2016 передбачено запровадження системи електронного адміністрування реалізації пального та електронної акцизної накладної при реалізації пального (статті 232 та 231 Кодексу), що сприятиме зменшенню обсягів тіньового обігу пального та, відповідно, збільшенню надходжень акцизного податку до бюджету, а також наближенню податкового законодавства України до законодавства ЄС (в країнах ЄС використовується система електронних адміністративних документів – EMCS).

Також передбачено обов’язкову реєстрацію як платників акцизного податку осіб, що провадять реалізацію пального, до початку здійснення такої реалізації та ведення центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, реєстру платників акцизного податку з реалізації пального (підпункт 212.3.4 пункту 212.3 статті 212 Кодексу). Здійснення суб’єктом господарювання операцій з реалізації пального без їх реєстрації платниками акцизного податку тягне накладання штрафу на юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців у розмірі 100 відсотків вартості реалізованого пального (пункт 117.3 статті 117 Кодексу).

Законом доповнено пункт 213.1 статті 213 Кодексу підпунктом 213.1.12, відповідно до якого базою оподаткування акцизним податком є операції з реалізації будь-яких обсягів пального понад обсяги, які перевищують обсяги пального:

-отримані від інших платників акцизного податку, що підтверджені зареєстрованими акцизними накладними в Єдиному реєстрі акцизних накладних;

-ввезені (імпортовані) на митну територію України, що засвідчені належно оформленою митною декларацією;

-вироблені в Україні, реалізація яких є об’єктом оподаткування відповідно, що підтверджені зареєстрованими акцизними накладними в Єдиному реєстрі акцизних накладних.

Для нової системи з 1 березня 2016 року діятиме перехідний період, з 1 квітня 2016 року акцизні накладні та електронне адміністрування реалізації пального функціонуватимуть повноцінно.

Після запровадження акцизної накладної присутність представника контролюючого органу на акцизному складі, де виготовляється пальне, не передбачена (пункт 230.2 статті 230 Кодексу).

Законом встановлюються і нові штрафи, пов’язані із запровадженням акцизної накладної та електронного адміністрування реалізації пального (стаття 120 2 Кодексу):

-за порушення платниками акцизного податку граничних термінів реєстрації акцизних накладних / розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних – від 2,0 до 40,0 відсотків суми акцизного податку;

За відсутність з вини платника акцизного податку реєстрації акцизної накладної в Єдиному реєстрі акцизних накладних / розрахунку коригування протягом більш як 120 календарних днів після дати, на яку платник податку зобов’язаний скласти акцизну накладну / розрахунок коригування, – 50,0 відсотків суми акцизного податку.

Така відповідальність не застосовується при порушенні термінів реєстрації акцизних накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних, складених у перехідний період – з 1 березня 2016 року до 1 квітня 2016 року.

Щодо зміни ставок акцизного податку.

Для спирту етилового та інших спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, пива (підпункт 215.3.1 пункту 215.3 статті 215 Кодексу):

-для натуральних виноградних вин ставка акцизного податку не змінилася – 0,01 грн. за 1 літр, щодо решти алкогольних позицій:

-для пива та виноробної продукції – ставки збільшено у півтора-два рази, зокрема:

-пиво – 2,48 грн./л (з 1,24 грн./л),

-кріплені вина – 7,16 грн./л (з 3,58 грн./л),

-шампанське – 10,40 грн./л (з 5,20 грн./л),

-вермути – 7,16 грн./л (з 3,58 грн./л),

-інші зброджені напої – 105,80 грн. за 1 літр 100-відсоткового спирту (з 70,53 грн.),

-сидр і перрі (без додання спирту) – 0,95 грн./л (з 0,63 грн./л) тощо,

-для спирту та лікеро-горілчаної продукції – ставки збільшено у півтора раза – 105,80 грн. за 1 літр 100-відсоткового спирту (з 70,53 грн.),

-для слабоалкогольних напоїв, в яких вміст спирту від 0,5 до 8,5 % – у 3 рази (з 70,53 грн. до 211,59 грн. за 1 літр 100-відсоткового спирту).

Для спиртових дистилятів та спиртних напоїв, одержаних шляхом перегонки виноградного вина або вичавок винограду, ставку акцизного податку збільшено у 1,4 раза (з 63,50 грн. до 89,94 грн. за 1 літр 100-відсоткового спирту) (пункт 1 підрозділу 5 розділу XX Кодексу).

Для тютюнових виробів (підпункти 215.3.2 та 215.3.3 пункту 215.3 статті 215 Кодексу):

-збільшилися специфічні ставки акцизного податку на 40,0 відсотків (зокрема, для сигарет із фільтром та без фільтра ставка зросла з 227,33 грн. до 318,26 грн. за 1000 штук, тоді як адвалорна ставка акцизного податку залишилася на рівні 12,0 відсотків);

-мінімальне акцизне податкове зобов’язання зросло з 304,11 грн. до 425,75 грн. за 1000 штук.

До бази оподаткування при обчисленні виробниками та імпортерами податкового зобов’язання з тютюнових виробів за адвалорною ставкою акцизного податку включено ПДВ (підпункт 214.1.1 пункту 214.1 статті 214 Кодексу).

Терміни запровадження нових ставок акцизного податку:

-на спирт етиловий, пиво, слабоалкогольні напої та інші алкогольні напої, які не маркуються акцизними марками, а також тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну, паливо – з 01.01.2016;

-алкогольні напої, що маркуються акцизними марками – з 01.03.2016;

-спиртові дистиляти та спиртні напої, одержані шляхом перегонки виноградного вина або вичавок винограду, – з 01.04.2016.

Для пального тимчасово, з 1 січня 2016 року до 29 лютого 2016 року (включно), встановлено ставки акцизного податку, збільшені на 13 відсотків порівняно зі ставками, чинними в 2015 році, при цьому одиниця виміру – євро за 1000 кілограмів (пункт 9 підрозділу 5 розділу XX Кодексу).

Ставка акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (підпункт 215.3.10 пункту 215.3 статті 215):

-для пального – 0,042 євро за 1 літр реалізованого товару (з 01.01.2016);

-для інших видів підакцизних товарів – залишилась незмінною (5,0 відсотків вартості реалізованого товару).

Законом звільнено від оподаткування акцизним податком реалізацію відходів тютюнової сировини за умови документального підтвердження їх утворення та подальшого знищення або утилізації (підпункт 213.3.12 пункту 213.3 статті 213 Кодексу).

Пунктом 10 розділу II “Прикінцеві положення” Закону запроваджено норму щодо встановлення Кабінетом Міністрів України мінімальних оптово-відпускних та роздрібних цін на тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну.

Зобов’язуємо довести лист платникам акцизного податку та підпорядкованим територіальним органам.

Голова Р. М. Насіров

 

 



Добавить комментарий


Архів сайту по місяцям:

Архів сайту по рокам: