НАШЕ МІСТО: НАСКІЛЬКИ НАША ВЛАДА ВІДКРИТА І ПРОЗОРА?

24 февраля 2016 | АКТУАЛЬНА ТЕМА | 6 коммент. | №8(1039)

ЗАДАТИ ЦЕ ПИТАННЯ СПОНУКАЛО ОСТАННЄ ЗАСІДАННЯ ВИКОНКОМУ

Спочатку заслухали інформацію в.о. начальника відділу організаційно-кадрової роботи та контролю Т. Є. Кужель про стан роботи зі зверненнями громадян за 2015 рік. Вона повідомила, що до Охтирської міської ради надійшло за цей час 472 звернення, що на 132 більше, ніж за 2014 рік (340 звернень). У зверненнях громадян порушено 597 питань, за 2014 рік – 420 питань. І хоч звернень побільшало, що мінус, зате із загальної кількості питань, що перебували на контролі (556) вирішено позитивно 335 питань, що становить 60,25 % (за 2014 рік вирішено позитивно 50,48%), а це – плюс.

І якщо у деяких громадян виникає прагнення вирішувати свої проблеми через органи влади вищого рівня, куди надійшло 22 звернення (14 звернень за 2014 рік), то це тільки через відсутність законних підстав для їх вирішення на місцевому рівні.

Чиновниця також добросовісно вибрала кількість звернень по сферам діяльності. І все – цифри справні, всі задоволені. Через певний період знову відзвітує за три місяці цього року. Ну і що з того? Було б корисніше дізнатися, чи хоч хто-небудь відповів за неналежне виконання своїх обов’язків, що потягло за собою обґрунтовану скаргу, службовою доганою, зняттям премії або ж попередженням на перший раз? Хто з чиновників поплатився посадою за те, що постійно викликає роздратування людей через власну недбалість? Чи, може, у нас таких немає? Але ж приклади є. Взяти хоча б кількамісячне витікання каналізації у підвал будинку №17 по вул. Перемоги (Леніна). І звернення були, і скарги, та тільки ніхто не реагував, аж поки не підключились ЗМІ. Тоді заворушилися. А чому не з самого початку виникнення аварійної ситуації? Хто займався бездіяльністю і що йому за це було? Подібних прикладів можна навести багато, варто лише захотіти. Саме такий аналіз звернень громадян був би результативним і спонукав би всіх, хто стоїть на службі у місцевих органах самоврядування, до сумлінної роботи.

Хотілося б сподіватися на те, що з впровадженням у виконавчому комітеті можливості надіслання звернення із використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку, у населення стане більше важелів впливу на чиновників. Електронне звернення, надіслане на електронну адресу: oht.miskarada@ukr.net повинно бути у відкритому доступі і всі, кого воно стосується, можуть приєднуватися і вимагати реагування влади. На офіційному сайті міської ради, в розділі «Звернення громадян» роз’яснено порядок подання електронного звернення. Також, функціонує рубрика «Запитання-відповідь» де жителі міста мають змогу отримати відповідь на будь-яке питання. Принаймні, нам так обіцяють.

Справедливі претензії можна сміливо пред`являти відділу земельних ресурсів міськради. У проекті порядку денного засідання виконкому не було такого питання, як затвердження Порядку визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам на території Охтирської міської ради, а тільки про затвердження складу комісії з визначення розміру збитків власникам землі та землекористувачам, які підлягають відшкодуванню. На питання про те, чи мали можливість зацікавлені особи ознайомитися з даним Порядком і висловити свої зауваження чи побажання, ми отримали відповідь, що вказаний проект «провисів» двадцять днів на сайті міськради. Так, «провисів», але під іншим формулюванням, що ввело в оману громаду. Питання не обговорювалося незалежними експертами, тому не було з ким порадитися, як мені, як члену виконкому, проголосувати. Тому голосувала «проти», щоб не вийшло так, коли чиновники зможуть запросто підвести людину під монастир, інакше чому так майстерно приховали проект цього рішення?

Можна було б погодитися з тим, що інформаційні технології сприяють прозорості роботи місцевої влади. Відкриєш сайт міськради і… нічого не дізнаєшся про те, чим сьогодні займатиметься армія чиновників. Оприлюднюються тільки дати сесійних засідань, виконкомів, постійних депутатських комісій, масових заходів до свят тощо. Але ж при міськраді створено безліч комісій, які займаються земельними спорами, опікою, техногенними ситуаціями, транспортом, виділенням стипендій з міського бюджету і ще Бог знає чим. Чому немає на сайті плану роботи на тиждень, щоб громада знала, коли яка комісія засідає та які питання розглядатиме? Які проекти обговорюватимуться на містобудівній раді? За що складено адміністративні протоколи, які винесено на адміністративну комісію? З якого приводу збирається «круглий стіл», може, є бажаючі взяти в ньому участь? Чому громада цього не знає? Якби така інформація оприлюднювалася, якби ми всі, за чий рахунок утримуються органи місцевого самоврядування, знали, чим вони займаються щодня і могли проконтролювати, тоді можна було б говорити, що влада в Охтирці відкрита і прозора. А поки що – ні!

Ліна Меркульцева

 

 



Комментарии (6)

 

  1. Богдана пишет:

    Лина Ивановна! Огромное Вам спасибо за Вашу гражданскую позицию! Может благодаря Вам город и власть поменяется в лучшую сторону. Ну а если мер и все структуры ему подконтрольные не перестроятся, то надо менять мера.

  2. Богдана пишет:

    Наш мер – Богдан Ланчак!

  3. Валерий пишет:

    Если выбирать между Алексеевым и Ланчаком, то пусть остается Алексеев, Ланчак это еще тот ПЕРЕЦ.

  4. Валя пишет:

    А если выбирать между Алексеевым и Цилуйко, то пусть вернется Целуйко, Алексеев это еще тот КИДАЛО.

  5. Богдана пишет:

    Даешь референдум!
    Даешь народного мера – Богдана Ланчака!

  6. Марина пишет:

    Обращения на электронную почту внедрили…. А как на счет того чтобы использовать электронные петиции????

Добавить комментарий


Архів сайту по місяцям:

Архів сайту по рокам: