КОМУНАЛЬНІ ПОСЛУГИ У РОЗСТРОЧКУ

24 марта 2016 | НОВИНИ | Нет комментариев | №12(1043)

Щоразу суми в платіжках шокують українців. Тарифи зростають, а доходів на те, аби заплатити за комунальні послуги, з кожним днем стає все менше… Проте мало хто знає, що споживачі можуть платити за надані комунальні послуги частинами,мають можливість укладати угоди із надавачами послуг про розтермінування оплати.

Це не нова практика. Ще у 2003 році Верховна Рада прийняла Закон “Про реструктуризацію заборгованості з квартирної плати, плати за житлово-комунальні послуги, спожиті газ та електроенергію”. Він досі є чинним. Щоправда, цей Закон передбачав обов’язкову реструктуризацію заборгованості. А у 2006 році ця процедура стала добровільною. За 12 років в Україні уклали приблизно 3,5 мільйона договорів про реструктуризацію на загальну суму майже 3,1 мільярда гривень. А торік, за даними Держстату, -лише 33 368 договорів про погашення реструктуризованої заборгованості на загальну суму 114 832 мільйона гривень. Та все ж загальний борг на кінець 2015 року ще становив майже 9 мільярдів гривень.

Споживачам, яким бракує грошей для оплати наданих послуг, слід укласти з підприємством – надавачем послуг, договір про щомісячне рівномірне погашення заборгованості та своєчасну сплату поточних платежів. Насамперед споживач має написати заяву з проханням розтермінувати оплату, вказавши причину свого прохання. Інших документів подавати не потрібно, адже інформація про платежі щодо кожного особового рахунка фіксується і збережена в електронному вигляді. За необхідності ці дані завжди можна перевірити.

Усі заяви з проханням про розтермінування оплати розглядаються і щодо кожної із них приймається індивідуальне рішення. Договори про розтермінування оплати зазвичай укладають із дисциплінованими споживачами, які раніше справно платили за отримані послуги. Якщо ж споживач має за попередні місяці борги та отримував попередження від надавача послуг, то найімовірніше йому відмовлять у розстрочці.

Зазвичай, коли сума боргу за надані послуги перевищує 2 тисячі гривень, то працівники надсилають споживачеві лист-прохання про погашення заборгованості впродовж 10 днів. Уже після того, як надходить лист-прохання про погашення заборгованості, варто написати заяву про розстрочку оплати. Якщо ж протягом цього часу борг не сплачений, то надсилають уже лист-претензію із попередженням про позов до суду та вимогою заплатити за надані послуги негайно. У випадку, якщо й після цього споживач не погасить борг, на нього подадуть до суду.

Оплату можуть розтермінувати на період від трьох до шести місяців. Сам споживач у заяві може вказати, скільки часу йому потрібно для погашення заборгованості. Загалом, згідно з законодавством, на період погашення реструктуризованої заборгованості загальна сума платежів – поточних та тих, що стосуються погашення реструк т уризованої заборгованості, не має перевищувати 25 відсотків доходів для працюючих і 20 відсотків доходів для пенсіонерів та інших осіб, які отримують будь-які види соціальної допомоги. До слова, у випадку, якщо рахунки за тепло чи інші комунальні послуги виставляє споживачам не сам надавач послуг, а, наприклад, ЖЕК чи ОСББ, тоді із заявами про розтермінування оплати слід звертатися до балансоутримувачів будинків.

Якщо споживач порушить умови договору про реструк т уризацію заборгованості, то надавачеві послуг доведеться звернутися до суду, а споживачеві, який не виконав умови договору, – погасити борг та відшкодувати судовий збір. Аби до цього не дійшло, слід повідомляти надавача послуг про фінансові труднощі чи про інші причини, через які споживач не може виконати всі умови договору про розтермінування оплати.

 

 



Добавить комментарий


Архів сайту по місяцям:

Архів сайту по рокам: