Консультація спаціаліста: Як споживачам захистити свої права?

3 апреля 2016 | КОНСУЛЬТАЦІЯ СПЕЦІАЛІСТА | Нет комментариев | №13(1044)

До редакції звернулася Інна Капуста і розповіла, що нещодавно вона придбала в одному з магазинів дитячого одягу сину брюки на фліс за 400 грн. Через тиждень вона їх випрала і штани полиняли. Жінка понесла їх до магазину. Та їй відмовилися повертати кошти чи міняти товар на новий. Часто трапляються випадки, коли придбана через інтернет-магазин побутова техніка виявляється несправною або ламається через декілька днів. Що ж робити в такій ситуації?

На питання читачки відповідає начальник відділу торгівлі, побутового обслуговування населення, сприяння розвитку підприємництва та захисту прав споживачів Оксана Журбенко:


Статтею 8 Закону України «Про захист прав споживачів» передбачено, що в разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач у порядку та в строки, що встановлені законодавством, має право вимагати: безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк; пропорційного зменшення ціни або відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

Закон надає право споживачеві самостійно обирати, кому пред’явити претензії щодо якості товару та усунення виявлених недоліків.

Це за вибором споживача може бути або продавець товару, або його виробник, або підприємство, що задовольняє ці вимоги за місцезнаходженням споживача (як правило, авторизований сервісний центр, який зазначено в супровідній документації, що додається до продукції).

Вимоги про безоплатне усунення виявлених недоліків обов’язково пред’являються у письмовій формі.

Заява-претензія подається у двох примірниках. Один примірник повинен бути виданий покупцю із зазначенням суб’єктом господарювання дати прийняття заяви, прізвища, ініціалів та посади працівника, який прийняв заяву. Другий примірник залишається у продавця (виконавця).

У разі відмови прийняти заяву або надати підтвердження її отримання (відмітку не роблять, але обіцяють розібратися), необхідно заяву направити на адресу продавця (виконавця) поштою з повідомленням про вручення.

Нагадую, що доставка великогабаритних товарів і товарів вагою понад п’ять кілограмів продавцю, виробнику або сервісному центру та їх повернення споживачеві здійснюються за рахунок продавця, виробника або того ж сервісного центру.

Не забувайте у письмовій формі вимагати від продавця видачу аналогічного товару з обмінного фонду магазину на час ремонту вашого основного виробу (якщо його віднесено до переліку товарів, із яких створюється обмінний фонд).

При пред’явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків товару вони повинні бути усунені протягом чотирнадцяти днів з дати їх пред’явлення або за згодою сторін в інший строк.

За кожний день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) та за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (чотирнадцять днів) споживачеві виплачується неустойка відповідно в розмірі одного відсотка вартості товару.

Приймаючи товар із ремонту, перевіряйте його справність, комплектність і цілісність одразу на місці.

Не поспішайте підписувати документи, не перевіривши справність товару. Якщо встановлена невідповідність товару або виникли будь-які інші дефекти — не приймайте такий товар, вимагайте їх повного усунення.

Стаття 9 Закону України «Про захист прав споживачів» передбачено права споживача при придбанні товару належної якості ч.1. Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням. Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі. Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.

У разі, коли заяву про безоплатне усунення недоліків не було прийнято та/або розглянуто, не було надано відповідь або відповідь виявилася необґрунтованою та незаконною, слід звернутися з письмовою скаргою на дії (бездіяльність) суб’єкта господарювання до спеціально уповноважених органів виконавчої влади та місцевого самоврядування з питань захисту прав споживачів, а саме: Інспекції з питань захисту прав споживачів у Сумській області, що знаходиться за адресою: 40030, м. Суми, пл. Незалежності, 2, тел. 63-13-55, 63-13-52, абоУправління економіки та інвестиційної політики Охтирської міської ради: 42700, Сумська обл., м. Охтирка, вул. Петровського, 3, тел. 4-15-16

Якщо скаргу уповноваженими органами з питань захисту прав споживачів не задоволено, за наявності підстав маєте право звернутися до суду.

Перелік товарів, які не підлягають обміну (поверненню):

Лікарські препарати та засоби, предмети сангігієни; непродовольчі товари: фотоплівки, фотопластинки, фотографічний папір, корсетні товари, парфюмерно-косметичні вироби, пір’яно-пухові вироби, дитячі іграшки м’які, дитячі іграшки гумові надувні, зубні щітки, мундштуки, апарати для гоління, помазки для гоління, розчіски, гребінці та щітки масажні, сурдини (для духових музичних інструментів), рукавички, тканини, тюлегардинні і мереживні полотна, килимові вироби метражні, білизна натільна, білизна постільна, панчішно-шкарпеткові вироби, товари в аерозольній упаковці, друковані видання, лінійний та листковий металопрокат, трубна продукція,пиломатеріали, погонажні (плінтус, наличник), плитні матеріали (деревноволокнисті та деревностружкові плити, фанера) і скло, нарізані або розкроєні під розмір, визначений покупцем (замовником), аудіо-, відеокасети, диски для лазерних систем зчитування із записом, вироби з натурального та штучного волосся (перуки), товари для немовлят (пелюшки, соски, пляшечки для годування тощо) інструменти для манікюру, педикюру (ножиці, пилочки тощо), ювелірні вироби з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного.

 

 



Добавить комментарий

 

 

Архів сайту по місяцям:

Архів сайту по рокам: