КОМУНАЛЬНА СФЕРА: ЩО Ж БУДЕ ПІСЛЯ “ЄРИ ЖЕКІВ”?

21 апреля 2016 | АКТУАЛЬНА ТЕМА | Нет комментариев | №16(1047)

Менш як три місяці є в мешканців багатоквартирних будинків на те, щоб знайти управителів їхнім житлом Згідно із Законом № 417-19 «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», до 1 липня цього року співвласники багатоквартирних будинків мають обрати одну з форм управління спільним майном. Це або об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (створення ОСББ) або обрання управителя на загальних зборах мешканців будинку. Загалом в Україні понад 50% населення мешкає саме у багатоквартирних будинках. І зараз багато із співвласників такого житла намагаються вирішити, що ж робити. Що ж буде з будинками, які не матимуть управителів? І хто ці управителі? Чи справді органи місцевої виконавчої влади призначатимуть управителів для тих будинків, які самі його не оберуть? Ці питання ми переадресували заступнику міського голови Сергію Мартим`янову.


- Що передбачає цей Закон?

- Закон «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» трактують по-різному. Та найголовніше, що він надає право співвласникам багатоквартирних будинків визначати форму  управління своїм будинком. Це не обов’язково має бути управитель. Співвласники можуть обрати самоуправління без створення ОСББ (юридичної особи). Тобто, уповноважена особа у будинку проводитиме загальні збори і мешканці укладатимуть договори з фізичною особою-підприємцем чи компанією, яка надаватиме послуги з обслуговування будинку.

- Де взяти управителя?

- Закон передбачає посередника між співвласниками будинку і виконавцями послуг. Цей посередник – управитель, має бути не представником виконавця послуг, а представником саме споживача. Виконавцями послуг можуть залишатися ЖЕКи. Проте вони мали б співпрацювати із представниками будинків. При правильному підході якість наданих послуг ЖЕКом може бути значно кращою. Наприклад, можна об’єднати територіально по 10 – 15 будинків і оголошувати конкурс для визначення управителів для них. Заявки на конкурс зможуть подавати як фізичні, так і юридичні особи. Місцева влада може також сформувати відкритий реєстр управителів, щоб мешканці могли обрати собі якогось із них.

Які будуть тарифи?

- Тариф за обслуговування складатиметься, зокрема, із ціни за послугу з управління, яка буде договірною. Управитель має обґрунтувати цю суму, подавши мешканцям розрахунки і повідомивши, які саме функції виконуватиме. Інша складова тарифу – це плата за утримання будинку і прибудинкової території. Наприклад, тариф становитиме 3 гривні на метр квадратний. Гривню мешканці платитимуть за послугу з управління, а дві – за послуги з утримання будинку і прибудинкової території. І управитель зобов’язаний за кожну копійку із цих двох гривень звітувати перед співвласниками будинку. Останні мають брати активну участь у розподілі цих коштів, тобто визначати, куди саме скерувати гроші. Управитель разом із мешканцями має скласти акт технічного огляду будинку, визначити, які роботи слід розпочати в першу чергу. Кожен будинок має різний технічний стан і, відповідно, всюди будуть різні тарифи. Тому люди можуть погнатися за дешевизною. І, відповідно, нічого не зміниться. Будинки виглядатимуть так, як і за часів обслуговування їх ЖЕКами. Управитель за браком коштів не зможе розпочинати ремонтні чи відновлювальні роботи тощо.

- Чим ризикують мешканці?

- Люди хвилюються, що нинішні ЖЕКи перетворяться у компанії-управителі і зрештою нічого не зміниться. Справді, альтернатив поки що не так багато – управителів недостатньо. Управління ж будинком – це складний процес, який вимагає відповідної підготовки й навиків. Очевидна і байдужість самих мешканців, які, вочевидь, не хочуть нічого змінювати. Крім того,проблема у тому, що досі у другому читанні не прийнятий закон «Про житлово-комунальні послуги». Через це не вистачає приблизно 16 нормативних актів, які необхідні для налагодження роботи управителів житла. Зокрема, дотепер нема тексту типового договору, який би укладали співвласники багатоквартирних будинків для управління, утримання та обслуговування будинку. Нема і Порядку проведення конкурсів органами місцевого самоврядування із визначення управителів для будинків. Тому ідуть розмови щодо перенесення терміну дії закону хоча б до 1 січня 2017 року.

Запитувала О. Кириченко

 

 



Добавить комментарий

 

 

Архів сайту по місяцям:

Архів сайту по рокам: