ОДПІ ІНФОРМУЄ

22 апреля 2016 | ОХТИРСЬКА ОДПІ | Нет комментариев |

Безвозмездно полученные товары: что с НДС и налогом на прибыль

ГФС Украины в письме от 23.03.2016 г. № 6363/6/99-99-19-02-02-15 отметили, что Налоговый кодекс Украины не предусмотрена корректировка финансового результата до налогообложения на доход от безвозмездно полученных товаров (для проведения исследований), начисленных таможенных платежей и услуг брокера.

Указанные операции отражаются при формировании финансового результата согласно правилам бухгалтерского учета.

Уплаченный НДС при растаможивании ввезенных на таможенную территорию Украины безвозмездно полученных товаров включается в состав налогового кредита плательщика налога на основании оформленной таможенной декларации.

При этом фискальная служба напомнила об обязанности начисления “компенсирующих налоговых обязательств” в случае использования товаров/услуг или необоротных активов в необлагаемых операциях или нехозяйственной деятельности плательщика НДС.


До уваги платників податків – в м.Одеса відбудеться семінар!

22-23 квітня  2016 року в м. Одесі відбудеться   семінар  для платників податків, який проводиться державним підприємством «Сервісно–видавничий центр».

Тема семінару: «Офіційно про податкові новації – 2016».

У семінарі візьмуть участь  фахівці  Державної фіскальної служби України.

Початок семінару о 10 год.00 хв (початок реєстрації – з 09-30).

Місце проведення: м. Одеса, вул. Гагарінське плато, 5 Б, конференц-зал № 6 готелю «Gagarinn».

Телефони для довідок: 770-654.


З початку року свої доходи задекларували понад 400 громадян Охтирщини

Станом на 19 квітня 2016 року 449 мешканців  Охтирщини задекларували майже 17 млн.грн. доходів, отриманих у 2015 році. Місцеві бюджети поповняться за результатами декларування  майже на 1 млн.грн. На утримання Української армії громадяни сплатять майже 200,0 тис.грн.

Охтирська ОДПІ нагадує, що з 1 січня 2016 року триває кампанія декларування доходів громадян, яка має свої відмінності від попередніх років. Фізичні особи за результатами 2015 року визначають податкові зобов’язання як з податку на доходи фізичних осіб, так і з військового збору.

Обов’язковому декларуванню підлягають отриманні доходи у вигляді спадщини, подарунків, прибутків від здійснення операцій з продажу цінних паперів, корпоративних прав, отримання благодійної допомоги, оплати від надання майна в оренду, від продажу або обміну нерухомого та рухомого майна, доходи від фізичних осіб, які не є підприємцями. Крім того, оподатковуються інші доходи, з яких не був утриманий податок, а також зарплати або доходи за цивільно-правовими договорами від двох і більше роботодавців, загальна річна сума яких перевищує 146160 грн.

Декларацію необхідно подати до податкової інспекції за місцем реєстрації не пізніше 3 травня 2016 року, а з метою оформлення податкової знижки – до 31 грудня 2016 року в один із трьох зручних способів: особисто чи уповноваженою особою, поштою або за допомогою мережі Інтернет. Подати декларацію або отримати фахові консультації щодо її заповнення можна в Центрі обслуговування платників.


Как исправить ошибки в реквизитах заглавной части налоговой накладной

В случаи  ошибки в реквизитах заглавной части налоговой накладной, не связанной с ошибкой в поле «Індивідуальний податковий номер» налогоплательщик на дату выявления данной ошибки имеет право составить расчет корректировки, в котором все правильно заполненные реквизиты налоговой накладной повторяются, а реквизит, в котором допущена ошибка, заполняется без ошибок.

В этом случае графы с 1 по 13 раздела Б расчета корректировки и в разделе, в который вносятся обобщенные данные относительно сумм корректировки, не заполняются (остаются пустыми).

Фискалы подчеркнули: как и ранее, не допускается исправление данных относительно даты составления налоговой накладной и ее порядкового номера.


Как облагаются взносы на долгосрочное страхование жизни

Страховой взнос, перечисленный работодателем за работника по договорам долгосрочного страхования жизни, включается в общий налогооблагаемый доход работника и облагается НДФЛпо ставке, установленной ст. 167 НКУ (в 2015 году – 15 (20) %, в 2016 году – 18 %).

Налоговики в письме от 21.03.2016 г. № 6049/6/99-99-19-02-02-15 отметили, что такие взносы также являются базой начисления единого взноса.

Кроме того, с сумм взносов по долгосрочному страхованию жизни удерживается военный сбор по ставке 1,5%.


Платники, які обліковуються в Охтрській ОДПІ продовжують підтримку армії: у першому кварталі сплачено більш ніж 4,9  млн. грн. військового збору

Тільки у березні відрахування військового збору платників Охтирської ОДПІ склали 1,9 млн. грн., а в цілому у 2016 році до державного бюджету перераховано 4 млн. 942,7 тис. грн. цього податку. Порівняно з першим кварталом минулого року надходження зросли на 803,3 тис. грн., або 19,4 %.

Нагадаємо, що військовим збором обкладаються доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних  виплат або інших виплат і винагород, які виплачуються платнику у зв’язку з трудовими відносинами. Крім того, військовий збір стягується з виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграшу гравця, отриманого від організатора азартної гри.

Оподаткуванню військовим збором підлягають також доходи, які платник отримав згідно з цивільно-правовими договорами (договори підряду) за виконання робіт (надання послуг), сума яких відображається в акті приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг). У цьому випадку відповідальною особою за нарахування та сплату збору до бюджету є податковий агент, який зобов’язаний забезпечувати виконання податкових зобов’язань у формі та спосіб, визначені статтею 176 Податкового кодексу України.


Платники податків у 2016 році надіслали до Охтирської ОДПІ  6 звернень

У січні-березні 2016 року до Охтирської ОДПІ надійшло 6 письмових звернень громадян відповідно до вимог Закону України від 2 жовтня 1996 року №393/96-ВР «Про звернення громадян» із змінами та доповненнями. На звернення громадян було надано відповіді згідно чинного законодавства, крім тих, що знаходяться на розгляді, так як термін їх розгляду не настав.

Найчастіше у зверненнях громадяни порушували питання інформування про ухилення від сплати податків.

Усі звернення розглянуті у визначені законодавством терміни, заявникам надані ґрунтовні відповіді.

ГРАФІК

особистого прийому громадян керівництвом Охтирської ОДПІ Головного управління ДФС у Сумській області

на 2016 рік

Шевченко Юлія Іванівна – начальник Охтирської ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області – кожен перший вівторок місяця з 14 год.00 хв. до 18 год.00 хв.

Курило Ріта Василівна – перший заступник начальника Охтирської ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області – кожну другу середу місяця з 14 год. 00 хв. до 18 год. 00 хв.

Сич Ольга Борисівна – заступник начальника Охтирської ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області – кожний другий понеділок місяця з 14 год. 00 хв. до 18 год. 00 хв

Бойко Наталія Василівна – заступник начальника – начальник Великописарівського відділення Охтирської ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області – кожен перший четвер місяця з 14 год. 00 хв. до 18 год. 00 хв.

Кулініч Роман Андрійович – заступник начальника – начальник Тростянецького відділення Охтирської ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області – кожен другий понеділок місяця з 14 год. 00 хв. до 18 год. 00 хв.

ГРАФІК

особистого прийому громадян посадовими особами структурних підрозділів

Головного управління ДФС  у Сумській області

на 2016 рік

Сектор матеріального забезпечення та розвитку інфраструктури – кожен перший вівторок місяця з 09 год. 00 хв. до 13 год. 00 хв.

Спеціаліст по роботі з персоналом – кожен перший понеділок місяця з 09 год. 00 хв. до 13 год. 00 хв.

Сектор фінансово-економічної роботи та бухгалтерського обліку – кожен другий четвер місяця з 09 год. 00 хв. до 13 год. 00 хв.

Спеціаліст з юридичних питань – кожну третю середу місяця з 14 год. 00 хв. до 18 год. 00 хв.

Відділ обслуговування  платників – кожен третій понеділок місяця з 09 год. 00 хв. до 13 год. 00 хв.

Спеціаліст з організації роботи –  кожну першу середу місяця з 14 год. 00 хв. до 18 год. 00 хв.

Відділ  аудиту – кожен другий вівторок місяця з 09 год. 00 хв. до 13 год. 00 хв.

Відділ податків і зборів з юридичних осіб – кожен другий понеділок місяця з 09 год. 00 хв. до 13 год. 00 хв.

Управління податків і зборів з фізичних осіб – кожну першу середу місяця з 09 год. 00 хв. до 13 год. 00 хв.

Спеціаліст з інформаційних технологій – кожну другу п’ятницю місяця з 14 год. 00 хв. до 16 год.45 хв.

Відділ мониторингу доходів та обліково-звітних систем – кожну третю середу місяця з 09 год. 00 хв. до 13 год. 00 хв.

Відділ контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів – кожну другу середу місяця   з 09 год. 00 хв. до 13 год. 00 хв.

Відділ погашення боргу – кожну другу середу місяця   з 14 год. 00 хв. до 18 год. 00 хв.


Про режим роботи ЦОП Охтирської ОДПІ в святкові та вихідні дні.

До відома платників податків!

З метою організації якісного виконання органами ДФС покладених завдань з обслуговування платників податків, запобігання виникненню можливих ризиків несвоєчасного та неякісного прийняття податкової звітності, надання адміністративних послуг, Охтирська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області повідомляє про режим роботи ЦОП у святкові та вихідні дні:

30 квітня 2016 року — робочий день до 15 год. 00 хв.;

2, 3 травня 2016 року — робочі дні у режимі чергування (за необхідності із залученням спеціалістів відповідних структурних підрозділів) до 16 год. 00 хв.;

4, 5, 6, 7 травня 2016 року — робочі дні відповідно до затверджених графіків роботи ЦОП;

1, 8, 9 травня 2016 року — вихідні дні.


Проведено семінар для майбутніх підприємців щодо останніх новацій у податковому законодавстві

20 квітня 2016 року фахівцями Охтирської ОДПІ, з метою забезпечення формування високої податкової культури суб’єктами господарювання, проведено семінар на тему «Особливості оподаткування підприємницької діяльності у 2016 році. Застосування діючого податкового законодавства щодо торгівлі підакцизними товарами». У семінарі приймали участь провідні спеціалісти фіскальної служби Охтирської ОДПІ.

Лекторами фіскальної служби були розглянуті найбільш актуальні питання, що виникають у платників податків в зв’язку з набранням чинності з 1 січня 2016 року Закону України від 24.12.2015 №909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році».

Особливу увагу на семінарі було приділено змінам у законодавстві стосовно  єдиного соціального внеску, податку на доходи фізичних осіб, екологічного податку, рентної плати, спрощеної системи оподаткування, автоматичного адміністрування акцизного податку, звітності виробників та продавців алкогольних та тютюнових виробів, тощо. Також, важливим питанням стало проведення кампанії декларування доходів громадян, отриманих у 2015 році.

Під час проведення семінару представники фіскальної служби та майбутні бізнесмени висловили свою думку щодо організації ефективної роботи, спрямованої на надходження коштів до бюджету.

Наприкінці заходу були надані конкретні відповіді на запитання учасників семінару та доведена інформація про розміщення всіх нововведень на сайтах органів виконавчої влади.


С момента выявления недоимки по ЕСВ прошло 2 месяца: будет ли штраф

Ахтырские налоговики напоминают, что административное взыскание может быть наложено не позднее чем через два месяца со дня совершения правонарушения, а при длящемся правонарушении – не позднее чем через два месяца со дня выявления. Исключение составляют дела, которые согласно КоАП подведомственны суду (судье).

Выявление нарушения норм Закона № 2464, а именно неуплата или несвоевременная уплата ЕСВ, является основанием для составления протокола об административном правонарушении. В случае несвоевременной уплаты ЕСВ, срок нарушения исчисляется не позднее двух месяцев с даты фактической уплаты.

Срок давности относительно начисления, применения и взыскания сумм недоимки, штрафов и начисленной пени не применяется.


Термін проведення гарантійного ремонту РРО збільшено

Головне управління ДФС у Сумській області нагадує, що  Кабінет Міністрів України  постановою від 20.01.2016 N 21 вніс зміни до Порядку технічного обслуговування та ремонту реєстраторів розрахункових операцій, якими, зокрема, уточнено, що строк проведення гарантійного (післягарантійного) ремонту реєстратора не може перевищувати 7 робочих днів.

До цього строк проведення гарантійного (післягарантійного) ремонту реєстратора не міг перевищувати 72 години.

Також передбачено, що у разі незабезпечення в установлений строк гарантійного ремонту реєстратора центр сервісного обслуговування зобов’язаний не пізніше 7-го робочого дня з дня прийняття в ремонт реєстратора ввести в експлуатацію належним чином зареєстрований на суб’єкта господарювання резервний реєстратор.

Крім цього, Порядок доповнено  нормою, якою визначено, що у разі зміни законодавчих вимог до використання реєстратора виробник (постачальник) зобов’язаний за наявності технічних можливостей здійснити його доопрацювання.


Щодо деяких питань оподаткування ПДВ і податковм на прибуток безоплатно отриманих товарів

(лист ДФС України від 23.03.2016 р. N 6363/6/99-99-19-02-02-15)

Згідно з пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Кодексу об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень розділу III Кодексу.

Кодексом не передбачено коригування фінансового результату до оподаткування на дохід від безоплатно отриманих товарів для проведення досліджень, нарахованих митних платежів та послуг брокера.

Таким чином, зазначені операції відображаються при формуванні фінансового результату згідно з правилами бухгалтерського обліку.

Регулятором з питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності виступає Міністерство фінансів України, яке затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності (п. 2 ст. 6 Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні”).

Щодо порядку застосування норм податкового законодавства з податку на додану вартість при здійсненні операцій з імпорту безоплатно отриманих товарів.

Відповідно до п. 198.3 ст. 198 Кодексу податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою п. 193.1 ст. 193 Кодексу, протягом такого звітного періоду, зокрема, у зв’язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг.

Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

У разі ввезення товарів на митну територію України документом, що посвідчує право на віднесення сум податку до податкового кредиту, вважається митна декларація, оформлена відповідно до вимог законодавства, яка підтверджує сплату податку (п. 201.12 ст. 201 Кодексу).

Згідно із п. 198.2 ст. 198 Кодексу для операцій із ввезення на митну територію України товарів датою віднесення сум податку до податкового кредиту є дата сплати податку за податковими зобов’язаннями згідно з п. 187.8 ст. 187 Кодексу.

Відповідно до п. 190.1 ст. 190 Кодексу базою оподаткування для товарів, що ввозяться на митну територію України, є договірна (контрактна) вартість, але не нижче митної вартості цих товарів, визначеної відповідно до розділу III Митного кодексу України, з урахуванням мита та акцизного податку, що підлягають сплаті і включаються до ціни товарів.

Таким чином, ПДВ, сплачений при розмитненні ввезених на митну територію України товарів у разі їх безоплатного отримання, включається до складу податкового кредиту платника податку на підставі належним чином оформленої митної декларації.

При цьому платник податку згідно з п. 198.5 ст. 198 Кодексу зобов’язаний нарахувати податкові зобов’язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до п. 189.1 ст. 189 Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, – у разі, якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися в неоподатковуваних операціях або не в господарській діяльності платника податку.


Щодо оподаткування податком на прибуток та податком на доходи фізичних осіб сум страхових внесків, перерахованих роботодавцем за договорами довгострокового страхування життя, та нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на такі суми

( лист ДФС України від 21.03.2016 р. N 6049/6/99-99-19-02-02-15)

Згідно з пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Кодексу об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень розділу III Кодексу.

Розділом III Кодексу не передбачено коригування фінансового результату до оподаткування на витрати, які виникають у разі оплати послуг довгострокового накопичувального пенсійного та медичного страхування життя працівника підприємства, отже такі операції відображаються при формуванні фінансового результату до оподаткування згідно з правилами бухгалтерського обліку.

Регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється Міністерством фінансів України, яке затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності (п. 2 ст. 6 Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні”).

Разом з тим, відповідно до ст. 123 1 Кодексу якщо договір довгострокового страхування життя чи договір страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема, договір страхування додаткової пенсії, протягом перших п’яти років його дії розривається з будь-яких причин, крім випадку, передбаченого абзацом четвертим цієї статті, до закінчення мінімального строку його дії або до настання відповідного страхового випадку, встановлених цим Кодексом та іншим законодавством, в результаті чого відбувається часткова страхова виплата, виплата викупної суми чи повне припинення зобов’язань страховика за таким договором перед таким платником податку або порушуються інші вимоги, встановлені цим Кодексом до таких договорів, а також вимоги до договорів добровільного медичного страхування, крім випадку, передбаченого абзацом четвертим цієї статті, то платник податку – страхувальник, який визнав у бухгалтерському обліку витрати, зобов’язаний збільшити фінансовий результат до оподаткування звітного періоду на суму таких попередньо сплачених платежів, внесків, премій із нарахуванням пені в розмірі 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, що діяла на кінець звітного періоду, в якому відбулося розірвання договору або такий договір перестав відповідати вимогам, передбаченим Кодексом.

Відповідно до пп. 164.2.16 п. 164.2 ст. 164 Кодексу, в редакції, чинній з 01.01.2015 до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються сума пенсійних внесків у межах недержавного пенсійного забезпечення відповідно до закону, страхових платежів (страхових внесків, страхових премій), у тому числі, за договорами добровільного медичного страхування та за договором страхування додаткової пенсії, внесків на пенсійні вклади, внесків до фонду банківського управління, сплачена будь-якою особою – резидентом за платника податку чи на його користь, крім сум, що сплачуються:

а) особою-резидентом, що визначається вигодонабувачем (бенефіціаром) за такими договорами;

б) одним із членів сім’ї першого ступеня споріднення платника податку;

в) роботодавцем-резидентом за свій рахунок за договорами недержавного пенсійного забезпечення платника податку, якщо така сума не перевищує 15 відс. нарахованої цим роботодавцем суми заробітної плати платнику податку протягом кожного звітного податкового місяця, за який сплачується пенсійний внесок, внесків до фондів банківського управління, але не більш як п’яти розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом про Державний бюджет України на відповідний рік, у розрахунку за місяць за сукупністю таких внесків.

Відповідно до пп. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168 Кодексу податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок на доходи фізичних осіб із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в ст. 167 Кодексу.

Згідно із п. 167.1 ст. 167 Кодексу у редакціях, що діяли протягом 2015 року, ставка податку на доходи фізичних осіб становила 15 відс. бази оподаткування щодо доходів, нарахованих (виплачених, наданих) платнику податків (крім випадків, визначених у пп. 167.2 – 167.6 цієї статті), якщо база оподаткування для місячного оподатковуваного доходу не перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року.

Якщо база оподаткування, визначена з урахуванням норм п. 164.6 ст. 164 Кодексу, щодо доходів, зазначених в абзаці першому цього пункту, в календарному місяці перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, до суми такого перевищення застосовується ставка 20 відсотків.

З 01.01.2016 набрав чинності Закон України від 24 грудня 2015 року N 909-VIII “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році” (далі – Закон N 909) яким, зокрема, встановлено, що ставка податку на доходи фізичних осіб становить 18 відс. бази оподаткування щодо доходів, нарахованих (виплачених, наданих) платнику податку (крім випадків, визначених у пп. 167.2 – 167.5 цієї статті).

Отже, суми страхового внеску, перерахованих роботодавцем за договорами довгострокового страхування життя за працівника, включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу такого працівника та оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою, встановленою ст. 167 Кодексу (у 2015 році – 15 (20) відс., 2016 році – 18 відсотків).

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску, умови та порядок нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначено Законом України від 08 липня 2010 року N 2464-VI “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування” (далі – Закон N 2464).

Пунктом 1 частини першої ст. 7 Закону N 2464 встановлено, що базою нарахування єдиного внеску для роботодавців є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються згідно із Законом України від 24 березня 1995 року N 108/95-ВР “Про оплату праці”.

Також частиною четвертою ст. 7 Закону N 2464 передбачено, що єдиний внесок нараховується на суми, зокрема, не зменшені на суми утримань, що здійснюються відповідно до закону або за договорами позики, придбання товарів та виплат на інші цілі за дорученням отримувача.

Враховуючи викладене, суми страхових внесків, сплачених роботодавцем за договорами довгострокового страхування життя за працівника, є базою нарахування єдиного внеску.


Щодо цільового використання коштів, що акумульовані сільськогосподарськими підприємствами на спеціальних рахунках

(лист ДФС України від 12.01.2016 р. N 348/6/99-99-19-03-02-15)

Відповідно до пункту 209.2 статті 209 ПКУ у редакції, що діяла до 01.01.2016, згідно із спеціальним режимом оподаткування сума податку на додану вартість, нарахована сільськогосподарським підприємством на вартість поставлених ним сільськогосподарських товарів/послуг, не підлягає сплаті до бюджету та повністю залишається в розпорядженні такого сільськогосподарського підприємства для відшкодування суми податку, сплаченої (нарахованої) постачальнику на вартість виробничих факторів, за рахунок яких сформовано податковий кредит, а за наявності залишку такої суми податку – для інших виробничих цілей.

Зазначені суми податку на додану вартість акумулюються сільськогосподарськими підприємствами на спеціальних рахунках, відкритих в установах банків та/або в органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12 січня 2011 року N 11 “Про затвердження Порядку акумулювання сільськогосподарськими підприємствами сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів”, із змінами і доповненнями (далі – Порядок N 11), сума податку на додану вартість, що акумулюється на спеціальному рахунку, не підлягає вилученню до державного бюджету і використовується сільськогосподарським підприємством відповідно до п. 209.2 ст. 209 ПКУ, а починаючи з 1 січня 2018 року перераховується на поточний рахунок сільськогосподарського підприємства.

У разі нецільового використання суми податку на додану вартість сільськогосподарське підприємство несе відповідальність відповідно до законодавства.

Контроль за дотриманням вимог цього Порядку здійснюють територіальні органи ДФС (п. 5 Порядку N 11).

Тобто у випадку надмірного або помилкового перерахування коштів на спеціальний рахунок, зазначені кошти поверненню платнику податку не підлягають, а враховуються таким платником в рахунок майбутніх перерахувань на спеціальний рахунок та можуть бути використані ним для інших виробничих цілей, пов’язаних з виробництвом сільськогосподарської продукції.

При цьому у разі, якщо такі кошти будуть використані сільськогосподарським підприємством не за цільовим призначенням, то таке підприємство несе відповідальність відповідно до п. 30.8 ст. 30 ПКУ, яким визначено, що податкові пільги, використані не за призначенням чи несвоєчасно повернуті, повертаються до відповідного бюджету з нарахуванням пені в розмірі 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України.


 

 



Добавить комментарий


Архів сайту по місяцям:

Архів сайту по рокам: