ОДПІ ІНФОРМУЄ

23 августа 2016 | ОХТИРСЬКА ОДПІ | Нет комментариев |


Як підтвердити статус неприбутковій організації

Охтирська ОДПІ повідомляє, що у п.2 постанови КМУ від 13.07.16 року № 440 «Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру» (далі – Порядок № 440), яка набрала чинності 16.07.16 року, прописано спеціальний порядок підтвердження організаціями, які на 13.08.15 року були вже включені до Реєстру неприбуткових установ та організацій, свого неприбуткового статусу.
Органи фіскальної служби протягом двох місяців із дня набрання чинності Порядка № 440 повинні  направити письмові запити. Неприбуткова організація протягом місяця з дня отримання такого письмового запиту зобов язана надати відповідь, що вона відповідає встановленим п.133.4 ПКУ вимогам, та завірені нею копії установчих документів (окрім тих, які оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» від 15.05.03 р.№755).
Органи ДФС в місячний строк із дня отримання відповіді на свій запит і завірених копій відповідних паперів мусять:
- включити неприбуткову організацію до нового Реєстру неприбутківців – якщо її установчі документи відповідають вимогам п.133.4 ПКУ;
- надіслати неприбутківцю повідомлення про невідповідність – якщо його установчі документи не відповідають вимогам п.133.4 ПКУта /або ним подано не всі копії потрібних паперів.


Шановні громадяни!
Шановні платники податків!

Охтирська ОДПІ звертає увагу на той факт,  що останнім часом в м.Охтирка поновились випадки шахрайських дій зі сторони невідомих осіб, які під виглядом співробітників органів ДФС м.Київа шукають зустрічі з керівниками суб єктів господарювання та фізичними особами-підприємцями з питань проведення перевірок їх діяльності.
Такі дії дискредитують органи державної фіскальної служби та створюють негативну уяву серед громадян про працівників фіскальної служби.
І тому Охтирська ОДПІ черговий раз звертається з проханням до платників податків не йти на поводу псевдо податківців, а  про подібні факти просимо оперативно інформувати управління власної безпеки Головного управлінні ДФС в Сумській області за телефоном (05442)770-528, або особисто за адресою: м. Суми,вул..Іллінська, 13 каб. № 108. «Телефон довіри» працює щоденно в цілодобовому режимі.
З даного питання також можна звертатись до УМВС України в Сумській області за телефоном 102 (Чергова частина).


У ЗІР запроваджено новий розділ – про ставки податків

Для зручності платників податків в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (ЗІР), який функціонує на веб-порталі ДФС, з липня поточного року запроваджено новий розділ «Ставки податків і зборів». Про це розповів в.о. директора Інформаційно-довідкового департаменту ДФС Андрій Кушнір.
«Новий розділ створено для зручного пошуку та аналізу інформації про ставки загальнодержавних та місцевих податків і зборів, єдиного внеску, оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму. Отримати необхідну інформацію суб єкти господарювання можуть оперативно, у будь-який час», – підкреслив Андрій Кушнір.
Посадовець також відзначив, що тематичні розділи ЗІР користуються популярністю серед платників податків. Так, зокрема, за допомогою Бази знань відвідувачі порталу самостійно знаходять відповіді на запитання, які їх цікавлять. За 7 місяців поточного року цією послугою скористалися майже 2 млн. клієнтів. Порівняно з відповідним періодом минулого року їх кількість зросла на 33,9 відс.
Крім того, у ЗІР функціонують розділи: «Необхідно знати», «Актуальні запитання», «Останні зміни в законодавстві», «Інтерактивна мапа», які дозволяють оперативно та у зручній формі отримувати актуальну інформацію щодо змін у податковому, митному та іншому законодавстві, контроль за додержанням якого покладено на ДФС.
За допомогою цих сервісів користувачі також можуть дізнатися про терміни подання звітності та сплати податків (зборів), користуватися можливістю покрокового пошуку інформації, розміщеної в інтерактивних мапах за напрямами «Митна справа», «Єдиний соціальний внесок» та «ПДФО», здійснювати перегляд 10 найактуальніших запитань, з якими платники податків найчастіше звертались до Контакт-центру за попередній день, та відповідей на них.
«Якщо платник не отримав необхідної інформації або має додаткові запитання в ЗІР передбачена функція зв язку з оператором кол-центру ДФС. У розділі «Контакт-центр ДФС» розташовано номер телефону «0-800-501-007», при натисканні на який в комунікаційних пристроях (телефон, планшет) або комп ютерах відбувається з єднання з IVR Контакт-центру ДФС», – сказав Андрій Кушнір.


Про несправність РРО повідомляйте контролюючий орган

Відповідно до ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов язані при виявленні несправностей реєстратора розрахункових операцій, а також пошкодження засобів контролю протягом робочого дня, в якому виявлено несправності чи пошкодження, письмово або засобами електронного зв язку в довільній формі повідомити центр сервісного обслуговування, а також протягом двох робочих днів після дня виявлення несправностей чи пошкодження письмово або засобами електронного зв язку в довільній формі повідомити про це контролюючий орган, у якому суб єкт господарювання зареєстрований платником податків.
Нормами зазначеного Закону не передбачено відповідальності до суб`єкта господарювання при не повідомленні контролюючого органу про виявлення несправностей РРО, а також пошкодження засобів контролю.
Зауважимо, що за не проведення розрахункових операцій через РРО застосовуються фінансові санкції, передбачені до п. 1 ст. 17 Закону.


Пільги учасникам АТО щодо сплати податків та зборів

Для забезпечення соціального захисту та допомоги учасникам бойових дій, які захищають незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, і беруть безпосередню участь в антитерористичній операції, вітчизняним законодавством передбачено ряд пільг, в тому числі щодо сплати податків і зборів. Розглянемо, які саме пільги передбачені для  учасників АТО.

Податок на доходи фізичних осіб (ПДФО). Щорічна разова грошова допомога

Так зокрема, не включають до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу та не оподатковується податком на доходи фізичних осіб сума щорічної разової грошової допомоги, яку надають учасникам АТО (стаття 165 Податкового кодексу України (ПКУ) та згідно із Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»).

ПДФО. Благодійна допомога

З метою заохочення громадян до підтримки захисників України, встановлено, що не оподатковується податком на доходи фізичних осіб доходи учасника бойових дій під час АТО, отримані в якості благодійної допомоги.
Також, передбачені пільги і для самих благодійників – не оподатковуватимуть доходи, отримані ними для надання благодійної допомоги учасникам АТО.
Наприклад: фізична особа, яка внесена до Реєстру волонтерів антитерористичної операції отримала кошти від населення, які в  подальшому передає бійцю АТО. Ні у волонтера, ні у бійця АТО доходи у вигляді отриманих грошових коштів  не будуть оподатковуватись податком на доходи фізичних осіб.
Поряд з цим, не оподатковуються доходи у вигляді благодійної допомоги, наданої міжнародними благодійними організаціями особам, що проживають на території проведення АТО або особам, які вимушено її покинули.

ПДФО. Пенсії

З 1 липня цього року було скасовано оподаткування пенсій, розмір яких не перевищує 10 розмірів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, встановленого на 1 січня звітного податкового року. Відтак пенсії, які перевищують 10740 грн., у частині такого перевищення обкладаються податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18% і військовим збором за ставкою 1,5%.
Натомість це не стосується пенсій, призначених учасникам бойових дій, інвалідам війни та особам, на яких поширюється чинність статті 10 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”.

Військовий збір

Що стосується сплати військового збору, то ПКУ передбачено звільнення від оподаткування цим збором доходів у вигляді грошового забезпечення на час безпосередньої участі особи в антитерористичній операції. Так, тимчасово на період проведення АТО, не підлягають обкладенню військовим збором доходи у вигляді грошового забезпечення працівників правоохоронних органів, військовослужбовців і працівників Збройних сил України, Нацгвардії, СБУ, Служби зовнішньої розвідки України, Держприкордонслужби, осіб рядового, начальницького складу, військовослужбовців, працівників МВС, Управління державної охорони України, Держспецзв’язку, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та інших осіб на період їх безпосередньої участі в АТО. Порядок підтвердження статусу зазначених осіб із метою застосування пільги з обкладення військовим збором визначений Постановою КМУ від 30 грудня 2015 р. № 1161 «Про порядок підтвердження статусу осіб, які беруть безпосередню участь в антитерористичній операції, з метою застосування пільги з оподаткування військовим збором».

Земельний податок

Для учасників АТО також передбачена пільга щодо сплати земельного податку. Звільнення від сплати податку за земельні ділянки поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм, встановлених статтею 281 ПКУ.
Наприклад: для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 гектара, а для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 гектари.

Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

Що стосується місцевих податків, то місцевими радами можуть надаватися пільги щодо їх сплати. Так, наприклад, рішенням Рівненської міської ради звільняються від сплати податку з об єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, учасники антитерористичної операції на сході України, члени сімей загиблих бійців антитерористичної операції, а також сімей Героїв Небесної Сотні, але не більше одного такого об єкта на одну особу вказаних категорій.
Наприклад: фізичним особам надається пільга щодо сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, а саме: база об єкта оподаткування житлової нерухомості зменшується: для квартири – на 60 кв. метрів, для житлового будинку – на 120 кв. метрів.
На всю площу квартири/житлового будинку зменшується база оподаткування об єкта, що належить учаснику антитерористичної операції та членам сімей загиблих учасників антитерористичної операції, а також сімей Героїв Небесної Сотні на праві власності, але не більше одного об’єкта.

Податок на додану вартість

Також, положенням Податкового кодексу встановлено, звільнення від оподаткування  податком на додану вартість операції з ввезення на митну територію України та постачання на митній території України шоломів, бронежилетів та інших спецзасобів захисту, оптичних приладів для зброї, а також ліків і медикаментів, призначених для учасників АТО, чиє здоров’я було порушене.
Наприклад: підприємство імпортує бронежилети, які передає учасникам АТО. Операція з ввезення на митну територію таких бронежилетів звільняється від оподаткування ПДВ.

Податкова звітність

Якщо особа не змогла вчасно подати податкову звітність через те, що вона перебувала у зоні АТО або на цій території розташоване її підприємство, вона звільняється від відповідальності, оскільки АТО є форс-мажорною обставиною. Але даний факт обов’язково повинен бути засвідчений Торгово-промисловою палатою, яка видає відповідне свідоцтво.

Пільги для мобілізованих фізичних осіб – підприємців

Фізичні особи – підприємці, особи, які провадять незалежну професійну діяльність – призвані на військову службу під час мобілізації або залучені до виконання обов’язків щодо мобілізації за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, на весь період їх військової служби звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на доходи фізичних осіб та єдиного податку.
Якщо зазначені особи мають найманих працівників і на строк своєї військової служби уповноважують іншу особу на виплату найманим працівникам заробітної плати та/або інших доходів, то обов’язок з нарахування та утримання податку на доходи фізичних осіб з таких виплат на строк військової служби самозайнятої особи несе ця уповноважена особа.
Податок на доходи фізичних осіб, що був нарахований та утриманий уповноваженою особою з таких виплат фізичним особам, сплачується до бюджету демобілізованою самозайнятою особою протягом 180 календарних днів з першого дня її демобілізації без нарахування штрафних і фінансових санкцій.
Податкова звітність про суми податку, нарахованого та утриманого протягом строку військової служби самозайнятої особи уповноваженою особою з найманих працівників, подається демобілізованою самозайнятою особою, без нарахування штрафних і фінансових санкцій

Єдиний внесок, мобілізація

Платники єдиного внеску, призвані на військову службу під час мобілізації або залучені до виконання обов’язків щодо мобілізації за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, на весь строк їх військової служби звільняються від нарахування, обчислення, сплати єдиного внеску та ведення обліку.
Підставою для такого звільнення є заява фізичної особи – підприємця та копія військового квитка або копія іншого документа, виданого відповідним державним органом, із зазначенням даних про призов такої особи на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, які подаються до органу ДФС фізичною особою – підприємцем протягом 10 днів після її демобілізації.
Якщо платник єдиного внеску має найманих працівників і на строк своєї військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, уповноважує іншу особу на виплату найманим працівникам заробітної плати та/або інших доходів, його зобов’язання здійснює така уповноважена особа.
Єдиний внесок, що був нарахований уповноваженою особою з таких виплат, сплачується до бюджету демобілізованою фізичною особою – підприємцем протягом 180 календарних днів з першого дня її демобілізації без нарахування штрафних і фінансових санкцій. При цьому демобілізована фізична особа – підприємець у заяві зазначає дані про нарахований єдиний внесок на суму таких виплат уповноваженою особою протягом строку військової служби фізичної особи – підприємця.
Звітність про нарахований єдиний внесок протягом строку військової служби фізичної особи – підприємця уповноваженою особою на суми виплат найманим працівникам та іншим особам подається демобілізованою фізичною особою – підприємцем без нарахування штрафних і фінансових санкцій.
Для платників єдиного внеску призваних на військову службу під час мобілізації або залучених до виконання обов’язків щодо мобілізації за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, на весь строк їхньої військової служби зупиняється застосування норм статті 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов язкове державне соціальне страхування» в якій передбачені заходи впливу та стягнення.


Роман Насіров: Запуск «Єдиного вікна» – одна з важливих системних реформ на митниці 11.08.2016 – Прес-служба Державної фіскальної служби України

Впровадження «Єдиного вікна» – важлива складова у реформуванні митниці. Про зазначив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров під час презентації роботи «Єдиного вікна» на митному посту «Столичний» Київської міської митниці ДФС.
Він наголосив, що для запуску «Єдиного вікна» фіскальною службою була проведена велика робота з розробки відповідного програмного забезпечення.
«Це програмно-апаратний комплекс, який інтегровано працює  з програмним забезпеченням декларантів. Ці програми працюють з нашою системою ДФС «Інспектор 2006» і вони ж з першого серпня працюють з системами наших колег – Держпродспоживслужби та Держекоінспекції, які здійснюють п ять типів контролю – санітарно-епідеміологічний контроль, ветеринарно-санітарний, фітосанітарний, екологічний та радіологічний. Таким чином, процес подачі документів для декларантів став набагато легшим, простішим і ефективнішим», – повідомив Роман Насіров.
Він підкреслив, що система «Єдиного вікна» повністю готова до роботи: «Ми забезпечили он-лайн доступ до системи для всіх контролюючих органів, провели інструктаж всіх адміністраторів цих органів, які тепер надають доступ своїм співробітникам по всій території України, не залежно від місця перебування. В он-лайн режимі вони можуть проглянути всі необхідні документи і, лише якщо потрібно, виїхати і провести огляд».
Таким чином, із запровадженням «Єдиного вікна» з явилася можливість значно зменшити час митного оформлення вантажів та сконцентруватися на тих оформленнях, які мають високій ступінь ризику.
За  словами Романа Насірова, об єднання в єдину систему митниці та контролюючих служб є важливим кроком: «Це було важливе рішення Уряду. Ми дякуємо Прем єр-міністру України, що він взяв персональну ініціативу, персональну відповідальність за те, щоб зробити в Україні так, як це відбувається у більшості розвинених країн світу».
«Запуск «Єдиного вікна» – одна з чотирьох системних реформ, які відбуваються на митниці. Ми очікуємо, що до кінця серпня розпочнуть роботу мобільні групи, а з вересня – запрацює Міжрегіональна митниця ДФС. Фото-, відео фіксація вже працює у тестовому режимі і ми сподіваємося, що до кінця року ми запустимо цей проект на більшості пунктів пропуску і митних постів», – додав Голова ДФС.


Сергій Білан: ДФС зацікавлена у відвертому діалозі з аграріями

Забезпечення прозорих умов роботи аграрного бізнесу в Україні стало головною темою засідання круглого столу за участі Першого заступника Голови ДФС Сергій Білана та товаровиробників сільськогосподарської продукції Черкаської, Вінницької, Житомирської та Кіровоградської областей, яке відбулося в м. Умані Черкаської області.
Учасники зустрічі обговорили особливості оподаткування підприємств сільськогосподарської галузі, шляхи покращення взаємовідносин між підприємцями та органами влади та проблемні питання, які виникають в учасників цього ринку.
Перший заступник Голови ДФС Сергій Білан, зокрема, зазначив, що фіскальна служба виступає за рівні умови ведення бізнесу для всіх суб єктів господарської діяльності та надає підтримку сумлінним платникам податків.
«Особлива увага приділяється ризиковим платникам, викриттю схем та махінацій, які вони використовують у своїй діяльності. Ми дотримуємося принципу, що для сумлінного платника податкова служба має бути невидимою. Крім того, сьогодні є електронне декларування: якщо ви здали всі необхідні звіти, у вас все в порядку зі сплатою податків, то в принципі до вас запитань з боку контролюючих органів не повинно бути», – наголосив Сергій Білан.
Крім того, він підкреслив важливість взаємодії ДФС з представниками аграрного сектору щодо підтримки розвитку сільськогосподарського виробництва в Україні.
У свою чергу представники аграрного бізнесу відзначили ефективність відвертого діалогу влади і бізнесу для забезпечення балансу інтересів держави та підприємців, а також позитивну динаміку у вирішенні питань щодо повернення ПДВ сільгоспвиробникам.
Сергій Білан також повідомив присутнім, що керівництво фіскальної служби приділяє велику увагу діалогу з представниками різних сфер економіки. Для цього в ДФС створено 7 галузевих асоціацій по різним видам промисловості, з представниками яких проводяться регулярні зустрічі для обговорення актуальних питань.
Наприкінці зустрічі Перший заступник Голови ДФС закликав присутніх до активної роботи щодо напрацювання пропозицій до податкового законодавства у напрямі оподаткування агарного ринку, які б задовольняли потреби держави та стимулювали розвиток галузі.

 

 



Добавить комментарий

 

 

Архів сайту по місяцям:

Архів сайту по рокам: