ОДПІ ІНФОРМУЄ

21 октября 2016 | ОХТИРСЬКА ОДПІ | Нет комментариев |

Більше 39 млн грн надійшло від платників єдиного податку Охтирської ОДПІ

Упродовж дев’яти місяців 2016 року від суб’єктів господарювання Охтирського, Тростнецького, Великописарівського та Лебединського районів, які обрали спрощену систему оподаткування, до місцевого бюджету надійшло 39,3 млн. грн єдиного податку, проти минулого року надходження зросли на 13,4 млн. гривень. Зокрема, у вересні  надходження склали 6,0 млн гривень.

Переважну частину надходжень – 59,6 відсотків забезпечили з початку року юридичні особи (23,5 млн. гривень), решту – фізичні особи-підприємці, в тому числі у вересні 2016 року надходження від  юридичних осіб склали 4,9 млн грн, від фізичних осіб-підприємців  – 1,1 млн гривень.

Нагадаємо, що з 1 січня 2016 року, відповідно до Закону України від 24 грудня 2015 року №909, зазнала змін спрощена система оподаткування, обліку та звітності. Зокрема, зменшено розмір граничного річного обсягу доходу для платників третьої групи до 5 млн. грн. та збільшено відсоткові ставки єдиного податку до 3% з ПДВ та 5% без ПДВ. Для платників єдиного податку четвертої групи розмір ставок податку збільшено в 1,8 рази.

Разом з цим спрощенці першої і другої групи, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку на один календарний місяць у році на час відпустки, а також за період хвороби, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.

Кабінет Міністрів України Постановою від 13 липня 2016 р. №439 затвердив Порядок здійснення органами доходів і зборів контролю за досягненням фізичними особами – підприємцями платниками єдиного податку другої і третьої груп обсягу доходу, визначеного пунктом 296.10 статті 296 Податкового кодексу України. Вказаним пунктом встановлено законодавчу норму, завдяки якій підприємці, які є платниками єдиного податку другої і третьої груп, не застосовують реєстратори розрахункових операцій за умови, що обсяг їх доходу протягом календарного року не перевищить 1 млн гривень. Зокрема, для визначення фактичного обсягу доходу враховуються в сукупності усі види доходів, які отримані платником єдиного податку від провадження підприємницької діяльності протягом календарного року незалежно від обраних видів діяльності.

Зазначимо, що суб’єкт господарювання, який є платником інших податків може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до фіскального органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.

Перехід на спрощену систему оподаткування може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, суб’єктом господарювання дотримано вимоги, встановлені в п. 291.4 ст.291 Податкового кодексу, щодо кількості найманих осіб, обсягу доходу та здійснення певних видів діяльності.

Дотримання законодавства щодо добровільної реєстрації платників ПДВ

Охтирська ОДПІ повідомляє, що реєстрація платником ПДВ за добровільним рішенням особи здійснюється відповідно до вимог статей 182 та 183 розділу V ПКУ  (далі – Кодекс) та регламентується розділом III Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Мінфіну від 14.11.2014 р. N 1130(далі – Положення). Згідно із законодавством добровільно зареєструватися платником ПДВ може особа, яка провадить або планує провадити господарську діяльність незалежно від дати її державної реєстрації, тобто особа, у якої обсяги оподатковуваних операцій відсутні або за останні 12 календарних місяців є меншим за суму у 1 000 000 гривень.

Реєстраційна заява платника ПДВ за ф. N 1-ПДВ (далі – Заява) подається до контролюючого органу за місцезнаходженням (місцем проживання) особи не пізніше ніж за 20 календарних днів до початку податкового періоду, з якого така особа вважатиметься платником ПДВ і матиме право на податковий кредит і виписку податкових накладних.        Особа може зазначити у Заяві бажаний (запланований) день реєстрації як платника ПДВ, що відповідає даті початку податкового періоду (календарний місяць), з якого така особа вважатиметься платником ПДВ та матиме право на виписку податкових накладних.

При цьому правила, порядок та строки розгляду контролюючими органами заяв, поданих засобами електронного зв’язку або як додаток до реєстраційної картки, є такими самими, як і для заяв, поданих у паперовому вигляді.

Підстави для відмови у реєстрації платником ПДВ визначені у пункті 183.8 статті 183 розділу V Кодексу. Контролюючий орган відмовляє у реєстрації особи як платника податку, якщо за результатами розгляду реєстраційної заяви та/або поданих документів встановлено, що особа або не відповідає вимогам, визначеним статтею 180, пунктом 181.1 статті 181, пунктом 182.1 статті 182 та пунктом 183.7 статті 183 Кодексу, або якщо існують обставини, які є підставою для анулювання реєстрації згідно із статтею 184 Кодексу, а також якщо при поданні реєстраційної заяви чи визначенні бажаного (запланованого) дня реєстрації не дотримано порядок та строки (терміни), встановлені пунктами 183.1, 183.3 – 183.7 статті 183 Кодексу.

У разі відсутності таких підстав контролюючий орган протягом 3 робочих днів від дня отримання Заяви вносить до реєстру платників ПДВ (далі – Реєстр) запис про реєстрацію такої особи як платника ПДВ із датою реєстрації, що відповідає:

• першому числу місяця, наступного за днем спливу 20 календарних днів після подання Заяви до контролюючого органу, якщо бажаний (запланований) день реєстрації у Заяві не зазначено;

• бажаному (запланованому) дню реєстрації, зазначеному у Заяві.

Якщо у Заяві не зазначені обов’язкові реквізити, надані недостовірні або неповні дні, її не скріплено печаткою заявника (за наявності), не підписано заявником (для фізичних осіб), відповідальною особою заявника (для юридичних осіб) чи особою, яка має документально підтверджене повноваження щодо підпису Заяви від особи, яка реєструється платником ПДВ, відомості про заявника не включені до Єдиного державного реєстру, то протягом 3 робочих днів від дня отримання Заяви контролюючий орган звертається до особи з письмовою пропозицією надати нову Заяву (із зазначенням підстав неприйняття попередньої) (пункт 3.9 розділу III Положення).

Змінами до Положення, затвердженими наказом Мінфіну від 18.03.2016 р. N 373 (набрали чинності 29.04.2016 р.), запроваджено можливість подати нову Заяву до контролюючого органу з бажаною датою реєстрації, що була вказана у попередній неприйнятій Заяві, якщо особою, яка добровільно реєструється платником ПДВ, ліквідовано недоліки та така нова Заява подана не пізніше ніж за 3 робочих дні до початку податкового періоду, з якого така особа вважатиметься платником ПДВ та матиме право на податковий кредит і виписку податкових накладних.

За допомогою електронного сервісу ДФС можна перевірити дані про взяття на облік платників податків

Електронний сервіс «Дані про взяття на облік платників» розміщений на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС (sfs.gov.ua) у режимі «Інформація з реєстрів» відкритої частини електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (оновлена версія).

Також, сервіс можна знайти у вкладці «Інформація з реєстрів» в меню електронних сервісів на головній сторінці веб-порталу ДФС.

Для перевірки даних про взяття на облік платників податків достатньо здійснити пошук за податковим номером/серією та номером паспорта або найменуванням платника податків/ПІБ.

Після обробки запиту можна отримати наступні відомості про взяття на облік платників:

- найменування (для юридичної особи) або прізвище, ім’я, по батькові (для фізичної особи);

- дату та номер запису про взяття на облік;

- найменування та ідентифікаційний код контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.

Про подання звітності про обіг марок акцизного податку в електронній формі

Охтирська ОДПІ інформує, що 11.10.2016 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 05.10.2016 №683 «Про внесення змін до Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів» (далі – Постанова №683).

Постановою №683 внесено зміни до Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, затвердженого постановою Кабміну від 27.12.2010 №1251.

У зв’язку з переходом на електронний документообіг зазначеною Постановою Уряд схвалив подання звітності про обіг марок акцизного податку в електронній формі.

Як повідомляється на Урядовому порталі, реалізація Постанови №683 забезпечить скорочення паперового документообігу підприємствами – виробниками, імпортерами підакцизної продукції та органами ДФС, а також унеможливить безпосередній контакт при наданні заявки-розрахунку на отримання марок акцизного податку та звітів щодо їх використання між посадовими особами суб’єктів господарювання та органів ДФС.

Повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань здійснюється виключно на підставі заяви платника податку

Повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань у випадках, передбачених законодавством, здійснюється виключно на підставі заяви платника податку (за винятком повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку на доходи фізичних осіб, які розраховуються органом ДФС на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку), яка може бути подана до територіального органу ДФС за місцем адміністрування (обліку) помилково та/або надміру сплаченої суми протягом 1095 днів від дня її виникнення.

Територіальні органи Державної фіскальної служби при поверненні помилково та/або надміру сплачених податків, зборів (обов’язкових платежів) керуються Порядком взаємодії територіальних органів Державної фіскальної служби України, місцевих фінансових органів та територіальних органів Державної казначейської служби України у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 15.12.2015 № 1146, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 31.12.2015 за № 1679/28124.

Довідково: Загальнодоступний інформаційно –  довідковий ресурс (категорія 135.04).

Неподана звітність може призвести до позапланової перевірки

Обставини, за яких може проводитися документальна позапланова перевірка, визначені у п. 78.1 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Документальна позапланова перевірка здійснюється, зокрема, якщо платником податків не подано в установлений законом строк податкову декларацію, розрахунки, звіт про контрольовані операції або документацію з трансфертного ціноутворення, якщо їх подання передбачено законом (п.п. 78.1.2 п. 78.1 ст. 78 ПКУ).

Поряд з цим п. 78.4 ст. 78 ПКУ визначено, що про проведення документальної позапланової перевірки керівник контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом.

Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Отже, при неподанні або несвоєчасному поданні суб’єктом господарювання податкової звітності в установлений законом строк, керівником контролюючого органу може бути прийнято рішення про проведення документальної позапланової перевірки.

При цьому тривалість перевірок не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва 5 робочих днів, для фізичних осіб – підприємців, які не мають найманих працівників – 3 робочі дні, інших платників податків – 10 робочих днів (п. 82.2 ст. 82 ПКУ).

Щодо звірки даних по податку на нерухоме майно

Охтирська ОДПІ нагадує, що відповідно до підпункту 266.7.3 пункту 266.7 статті 266 Податкового кодексу України  платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо:

- об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;

- розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;

- права на користування пільгою із сплати податку;

- розміру ставки податку;

- нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема, документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

 

 



Добавить комментарий


Архів сайту по місяцям:

Архів сайту по рокам:

 

 

 

 


WordPress SEO fine-tune by Meta SEO Pack from Poradnik Webmastera