Звідки беруться борги?

29 мая 2020 | СВІЖИЙ НОМЕР | 1 комментарий | № 22 (1261)

Якщо у вас є банківська картка, якою ви не користуєтесь, ця інформація може стати у нагоді

Часто власники таких карток отримують повідомлення, що винні банку кругленьку суму.

Кожна третя скарга споживачів фінансових послуг до Національного банку України стосується кредитних відносин із банками. Клієнти нарікають на те, що банки самостійно відкривають кредитні ліміти, щоби потім списувати кошти за обслуговування картки.А суми можуть набігати чималі – 20 тисяч гривень або й більше! Що робити, коли ви тривалий час не користуєтеся банківською карткою, а через декілька років виявляється, що ви – ого який боржник банку?!

У більшості випадків споживачі фінансових послуг перед тим як звернутися у Нацбанк зі скаргою, йдуть у свій банк, щоб з’ясувати ситуацію щодо заборгованості. В НБУ звертаються лише після того, коли банк, який обслуговує, не надає необхідної інформації або порушує права споживача.Відповідно до Умов та правил надання банківських послуг самого банку, фінустанова може списувати платіж із наявних на рахунку коштів.  Коли ж ці кошти закінчуються, то банк не має права оформляти овердрафт (короткостроковий кредит, який надається, якщо залишку коштів на рахунку недостатньо для проведення операції), щоб стягувати  комісію за користування рахунку. Проте в Умовах та правилах надання банківських послуг деяких банків прописане оформлення овердрафту в згаданому випадку. І якщо клієнт не прочитав ці правила і поставив підпис у документі про приєднання до цих Умов та правил, то банк може таки відкрити кредит.

У разі, якщо споживач припиняє користуватись карткою певного банку, слід закрити поточний рахунок. Деякі банки можуть стягувати комісію за це. Та якщо не закрити рахунку, банк може продовжувати стягувати комісію за обслуговування картки, й це може обійтися дорожче, ніж оплата за закриття рахунку. Тож убанку слід написати відповідну заяву про розірвання договору щодо банківського обслуговування. Картку ріжуть при клієнтові. Після цього видається довідка про закриття банківського рахунку.

Буває, що поточний рахунок закривають, але клієнт забув розірвати інший договір – про смс-інформування. Картки може не бути вже 10 років, а банк щомісяця нараховує овердрафт під 1000% річних, бо до картки була підключена додаткова послуга – смс-інформування. Такі випадки були. Приміром, студенти отримали  картки для виплати стипендій водному банку, який тепер є державним. Через шість років після завершення навчання одержали повідомлення, що мають заплатити банку 6 тисяч гривень за смс-інформування. Якщо б Нацбанк за таке наклав багатомільйонний штраф на фінустанову, то інші банки боялися б так чинити.

Споживачі фінпослуг зазвичай залишаються беззахисними. Якщо сума заборгованості за користування карткою становить 20, 30 чи навіть 500 гривень, то доводиться заплатити банку, щоби позбутися боргу. Судитися через такі суми не хочуть. Банки ж користуються цим. Таке явище називають “ефектом Коломойського”. Це коли порушуються права мільйонів осіб. Але з цього мільйона до суду звертається 100. А доводять судову справу до кінця лише 10. Та, отримавши судове рішення, можна ж і не одержати відшкодування. Знаючи, що не понесуть жодної відповідальності, банки нехтують вимогами законодавства й порушують права споживачів.

 

 



Комментарии (1)

 

  1. прохожий пишет:

    И на фиг такой строй и такая страна?

Добавить комментарий

 

 

 

Архів сайту по місяцям:

Архів сайту по рокам: