АСФАЛЬТ ПІШОВ РАЗОМ З ГРОШИМА

7 апреля 2017 | Актуальная тема | 3 коммент. | №14 (1097)

Весна показала, що охтирчани рано раділи минулої осені, коли очікували на якісний ремонт дорожнього покриття по вул. Батюка від пров. Лєбєдєвої до річки Охтирки.

Приватне підприємство «Харківспецбудмеханізація-7», яке виграло тендер на проведення робіт, нам обіцяло відновлення асфальтно-бетонного покриття, встановлення бортового каменю та упорядкування з’їздів вздовж ділянки ремонту. Повідомлялося, що це підприємство вже робило в Охтирці  ремонти вулиць Широкої, Слобідської, провулка Харківського. Мабуть, не дивлячись на стоячі води по Харківському, на сумнівну репутацію підрядника, який встиг наслідити і по сусіднім областям, міська влада чомусь не перевірила спроможності підрядника  якісно зробити роботу і не вкрасти бюджетних грошей.

Але як тільки зійшов сніг, розтанув і асфальт. Більше того, це не дуже тверде покриття з дня в день зникає ще швидше. Там, де вчора була тріщинка, сьогодні розлом, де вчора машина залишила гальмівний слід, сьогодні впадина, у найбільш заїжджених місцях вже почали утворюватися ями… Скільки ж ми заплатили своїми податками за очевидний брак? І чи виправить свої гріхи підприємство, посадові особи якого разом з службовими особами обласної Служби автодоріг вже й без цього підозрюються у привласненні більше 5,5 мільйона бюджетних коштів, виділених на ремонт автодороги Суми-Полтава на ділянці від Тростянця до Боромлі. За даним фактом ще в минулому році було розпочато кримінальне провадження. Розслідуванням займається слідче управління ГУ Нацполіції Сумщини.

В Охтирці харків’яни взяли за начебто капремонт ділянки вулиці 4 мільйони 693 тис. 725 грн. 60 коп. за 11 тисяч 670 кв.м. Тобто один квадратний метр обійшовся нам, як платникам податків, у 402 грн. 20 коп.

«Непонятки» почалися ще на етапі проведення процедури закупівлі робіт з капремонту вул. Батюка. У липні 2015 року замовником в особі управління ЖКГ Охтирської міськради було проведено процедуру закупівлі за кошти місцевого бюджету вказаних робіт у формі відкритих торгів. Згідно з протоколом розкриття пропозицій конкурсних торгів учасниками процедури закупівлі стали 5 суб’єктів господарювання із такими ціновими пропозиціями: два з Харкова: ТОВ «Механізований будівельний центр» – 4 735 288,80 грн.; ПП «Харківспецбудмеханізація-7» – 4 777 070,40 грн. ; два з Одеської області:ТОВ «Меркурій-1» – 4 675 200 грн. та ТОВ БК «Дорлідер» – 4 098 852 грн.; і ТОВ «Роад Констракшн» з м. Суми– 5 419 202,40 грн. Дві харківські фірми запідозрили у порушенні законодавства про захист економічної конкуренції, якщо конкретніше – то у змові. Сумське теруправління Антимонопольного комітету навіть проводило розслідування, в ході якого фіксувалися документи, видані підприємствам одночасно, в один день і з сусідніми порядковими номерами, аналогічне оформлення пакету заявки на участь в тендері, як ніби їх робила одна людина, і багато чого іншого. Але керівники обох підприємств безпорадно розвели руками на прохання перевіряючих надати доступ до оригіналів документів, мовляв, у комп’ютерів пам’ять підвела. Тому антимонопольщикам нічого не залишалося, як у вересні минулого року закрити справу без прийняття рішення по суті у зв’язку з не доведенням вчинення правопорушення. Це дало старт початку робіт переможцю тендеру ПП «Харківспецбудмеханізація-7».

Що ж це за підприємство? Виявилося, воно має «родинні зв’язки» і з охтирською філією Полтавського «УМБ-23», що отримувало право на ремонт доріг у Полтаві, а філія – в Охтирці. У свій час вони зарекомендували себе як надійні партнери, бо дороги зроблені спеціалістами Охтирської філії десять або й більше років тому, тримаються й досі. Нинішній власник УМБ-23 мешкає у Харкові та є колишнім депутатом Харківської облради. Коли підприємство почало несправлятися з великим обсягом робіт, то найняло субпідрядника – «Харківспецбудмеханізацію-7». Крім цього, наприкінці 2016 року саме «УМБ № 23» було постачальником асфальтної суміші для «Харківспецбудмеханізації-7», яка тоді ремонтувала дороги на Сумщині. І зараз це підприємство використовує базу для розміщення матеріалів у Охтирці по вулиці Снайпера, 15. За сусідньою адресою зареєстрована Охтирська філія «УМБ № 23».

З 2016 року це підприємство орендує автодорожню техніку у підприємства «Ал’яна» Харківської обласної асоціації інвалідів «Союз організації інвалідів України». Навіщо асоціації інвалідів катки, КамАЗи та інша техніка, ми не знаємо. Але відомо, що з минулого року «Ал’яна» отримала від Міністерства соцполітики податкові пільги. Зокрема, мова йде про звільнення від оподаткування податком на прибуток підприємства.

Всі ці факти ми зібрали з різних джерел, співставили і отримали досить безрадісну картину того, як ремонтуються наші дороги і чому вони не витримують однієї зими? Щоб привернути увагу міської влади до порушеної проблеми і примусити її відреагувати на неякісно відремонтовану дорогу, ми звернулися з інформаційним запитом до заступника міського голови Сергія Мартим`янова з такими питаннями, на які отримали відповіді:

1. Який гарантійний термін на ремонт по вул. Батюка?

- Згідно з паспортом прийнятих робіт гарантійний термін на влаштування верхнього шару покриття товщиною 5 см із гарячої асфальтобетонної суміші складає 12 місяців.

2. Чи буде міська влада подавати позов на підрядника, аби той усунув недоліки не за допомогою ямкового ремонту, а відновив цілісність дорожнього полотна?

- Згідно з гарантійним листом при настанні сприятливих умов у другому кварталі 2017 року недоліки, які вказані у дефектному акті та акті приймання робіт будуть ліквідовані підрядною організацією за її рахунок.

Відповідь підписав начальник управління капбудівництва та ЖКГ Ігор Френкель, той самий, який здатний тільки підписувати будь-які документи, бо ніхто з представників органів місцевого самоврядування не чув навіть його голосу.

Ще такого зроду не було, щоб навіть на апаратних нарадах при міському голові на питання про ситуацію у галузі в присутності начальника доповідав би його заступник. Кому вигідно тримати «німого» керівника, який може стати врешті-решт тим самим цапом-відбувайлом? А ми хочемо знати, чи можна довіряти підприємству, яке фігурує у кримінальних провадженнях? Чи має місто гарантію, що в якусь мить не арештують його фінансові рахунки, на яких в той час може зберігатися передоплата з бюджету нашого міста або кошти на виконання гарантії? Компанія, яка має проблеми із законом, робить ремонт сумнівної якості, не може продовжувати монопольно отримувати право щодо ремонту доріг. Все це змушує замислитися, в чому причина такої лояльності міської влади до цих підприємств. Можливо, щоб розвіяти сумніви громади, владі треба оприлюднювати договори з підрядниками щодо ремонту доріг та акти виконаних робіт, які вона так старанно оберігає? Крім того, ми вимагаємо зобов’язати дорожні служби надавати гарантії за стан доріг після капремонту хочаб на 5 років, бо так ми ніколи не матимемо якісного транспортного сполучення.

Л. Меркульцева

 



Комментарии (3)

 

  1. Рута пишет:

    Пять мільйонів відмили, а дорог як не було так і немає. Жуть одним словом

  2. 444 пишет:

    Френкель из горгаза с позором ушел,он и на дорогах осрамится.

  3. 444 пишет:

    Френкель-бок уже свалил в Киев.В прошлый четверг 6 апреля.

Добавить комментарий