ОДПІ ІНФОРМУЄ

4 ноября 2016 | Охтирська ОДПІ | Нет комментариев |

За жовтень роботодавці звітують за оновленою формою звіту з єдиного внеску

Наказом Міністерства фінансів України від 07.09.2016 р. № 813 внесено зміни до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску.

У зв’язку з цим, роботодавці повинні будуть подавати звіт з ЄСВ за жовтень 2016 року з урахуванням внесених змін.

Нагадаємо, Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування необхідно сформувати та подати до органів фіскальної служби протягом 20 календарних днів, що настають за останнім днем звітного періоду.

Зміни у Переліку кодів видів сплати податків

Охтирська ОДПІ інформує, що 18.10.2016 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 05.09.2016 № 811 “Про затвердження Змін до Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів” (далі – Наказ № 811).

Наказом № 811 змінено додаток до Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.07.2015 № 666, в якому наведено Перелік кодів видів сплати (що вказуються в полі “Призначення платежу”) розрахункового документа, зокрема запроваджено нові коди:

10С – повернення на електронний рахунок платника надмірно сплачених сум ПДВ;

420 – бюджетне відшкодування в рахунок сплати грошових зобов’язань або погашення податкового боргу за рахунок інших платежів;

240 – надходження до бюджету коштів з рахунку в системі електронного адміністрування реалізації пального.

Крім того, в Переліку кодів видів сплати змінено вид сплати за кодом 135 та виключено код 160.

Довідково: Наказ № 811 опубліковано в газеті “Офіційний вісник України” від 18.10.2016 № 80.

Порядок зняття з обліку фізичних осіб-підприємців

Порядок зняття з обліку у контролюючих органах юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів та самозайнятих осіб визначений розділом XI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588 зі змінами та доповненнями, що зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 29.12.2011 №1562/20300 (далі-Порядок №1588).

Відповідно до підпункту 1 пункту 11.22 розділу XI Порядку №1588 підставою для зняття фізичної особи – підприємця з обліку у відповідному контролюючому органі є відомості про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичною особою – підприємцем за її рішенням, або за судовим рішенням, або у разі її смерті, або оголошення її померлою, або визнання її безвісно відсутньою, а також відомості відповідної реєстраційної картки.

Згідно підпункту 6 пункту 11.22 розділу XI Порядку №1588 після державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізична особа продовжує обліковуватись у контролюючих органах як фізична особа – платник податків, яка отримувала доходи від провадження підприємницької діяльності.

Така фізична особа має забезпечити остаточні розрахунки з податків від провадження підприємницької діяльності, в установлені строки подати відповідному контролюючому органу річну податкову декларацію за звітний рік, у якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця.

Контролюючий орган може призначити та провести документальну перевірку такої фізичної особи – платника податків за наявності підстав та з урахуванням строків давності, передбачених Податковим кодексом України.

Зняття з обліку платників єдиного внеску фізичних осіб-підприємців здійснюється згідно з розділом IV Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.11.2014 №1162, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 03.12.2014 № 1553/26330 (далі – Порядок №1162).

Відповідно до пункту 8 розділу IV Порядку №1162 процедури зняття з обліку платника єдиного внеску у контролюючому органі розпочинаються у разі надходження від державного реєстратора відомостей про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру.

Після отримання від державного реєстратора відповідних відомостей керівник контролюючого органу приймає рішення про проведення чи непроведення позапланової документальної перевірки щодо правильності нарахування та сплати єдиного внеску.

Рішення про непроведення перевірки платників єдиного внеску може бути прийнято керівником контролюючого органу за наявності з 01 січня 2011 року або з перевіреного контролюючими органами періоду після цієї дати одночасно таких умов:

платником єдиного внеску подана вся передбачена Законом звітність з нульовими показниками;

платником єдиного внеску у визначеному періоді не використовувалась праця фізичних осіб;

у контролюючому органі відсутня інформація щодо нарахування (виплати) платнику єдиного внеску доходів, які є базою нарахування єдиного внеску;

у платника єдиного внеску відсутня заборгованість зі сплати єдиного внеску;

Платник єдиного внеску (фізична особа – підприємець) знімається з обліку після проведення перевірки (у разі її проведення), здійснення остаточного розрахунку зі сплати єдиного внеску та закриття інтегрованих карток.

Датою зняття з обліку платника єдиного внеску є дата внесення запису до реєстру страхувальників.

Право на нарахування податкової знижки за 2015 рік, закінчується 30 грудня 2016 року

Охтирська ОДПІ нагадує, що відповідно до пп. 166.3.1 п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755 – VI, платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень пункту 164.6 статті 164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати.

Відповідно до пп.166.4.3 якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.

Платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, такі фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати:

  • частина суми процентів, сплачених таким платником податку за користування іпотечним житловим кредитом;
  • суму коштів або вартість майна, перерахованих (придбаних) платником податку у вигляді пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям, у розмірі, що не перевищує 4 відсотки суми його загального оподатковуваного доходу такого звітного року;
  • суму коштів, сплачених платником податку на користь навчальних закладів для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку або члена його сім’ї першого ступеня споріднення, який не одержує заробітної плати. Нагадаємо, що така сума не може перевищувати розміру доходу, визначеного в абзаці першому підпункту 169.4.1 пункту 169.4 статті 169 ПКУ (у 2015 році це 1710 грн.), у розрахунку на кожного, хто навчається, за кожний повний або неповний місяць навчання протягом звітного податкового року;
  • суму витрат платника податку на сплату страхових платежів (страхових внесків, страхових премій) та пенсійних внесків, сплачених платником податку страховику-резиденту, недержавному пенсійному фонду, банківській установі за договорами довгострокового страхування життя, недержавного пенсійного забезпечення, за пенсійним контрактом з недержавним пенсійним фондом, а також внесків на банківський пенсійний депозитний рахунок;
  • суму витрат платника податку на оплату допоміжних репродуктивних технологій згідно з умовами, встановленими законодавством, але не більше ніж сума, що дорівнює третині доходу у вигляді заробітної плати за звітний податковий рік, а так само оплату вартості державних послуг, пов’язаних з усиновленням дитини, включаючи сплату державного мита;
  • суму коштів, сплачених платником податку у зв’язку із переобладнанням транспортного засобу, що належить платникові податку, з використанням у вигляді палива моторного сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива;
  • суми витрат платника податку на сплату видатків на будівництво (придбання) доступного житла, визначеного законом, у тому числі на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, наданого на такі цілі, та процентів за ним.

Про забезпечення надходжень до бюджетів протягом 10 місяців 2016 року

Протягом січня-жовтня 2016 року платниками Охтирської ОДПІ сплачено до бюджетів усіх рівнів понад 1 463,0 млн. грн, що на 228 млн. грн більше минулорічних надходжень.

До загального фонду державного бюджету за 10 місяців п.р. надійшло  1053,1 млн.грн, в тому числі – податку на прибуток 77,6 млн.грн, податку на додану вартість – 133,6 млн. грн.

До місцевих бюджетів з початку року надійшло 410,6 млн.грн, в тому числі: до бюджету Охтирщини сплачено – 180,3 млн. грн, Великописарівського району  – 38,2 млн. грн., Лебединського району – 71,3 млн. грн, Тростянецького району – 100,9 млн. гривень.

Найбільшу питому вагу у надходженнях складає податок на доходи з фізичних осіб – 236,1 млн. грн, плата за землю – 67,3 млн. грн та єдиний податок – 55,8 млн. грн.

За 10  місяців п.р. платниками Охтирської ОДПІ сплачено до бюджету понад 285,7 млн. грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та понад 25 млн. грн військового збору на підтримку Української армії.

СУМИ ВИПЛАТ ПІДПРИЄМЦЯМ НЕОБХІДНО ВІДОБРАЖАТИ У ФОРМІ 1ДФ

Державна фіскальна служба України листом від 21.09.2016 р. N 20544/6/99-99-13-01-01-15 надала роз’яснення щодо відповідальності за незаповнення у формі 1ДФ даних про виплату підприємцю.

Пунктом 3.2 розділу III Порядку встановлено, що у графі 3а «Сума нарахованого доходу» відображається (за звітний квартал) дохід, який нарахований фізичній особі відповідно до ознаки доходу згідно з довідником ознак доходів, наведеним у додатку до цього Порядку.

У разі нарахування доходу його відображення у графі 3а є обов’язковим незалежно від того, виплачені такі доходи чи ні.

Довідником ознак доходів встановлено, що дохід, нарахований (виплачений) самозайнятій особі, відображається в податковому розрахунку за формою N 1ДФ з ознакою доходу “157″.

Водночас, якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 ПКУ) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку (п. 50.1 ст. 50 ПКУ).

Відповідно до п. 119.2 ст. 119 ПКУ неподання, подання з порушенням встановлених строків, подання не у повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, якщо такі недостовірні відомості або помилки призвели до зменшення та/або збільшення податкових зобов’язань платника податку та/або до зміни платника податку тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 510 гривень.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 1020 гривень.

Отже, неподання податковим агентом податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, зокрема фізичної особи – підприємця, є порушенням порядку подання інформації про фізичних осіб – платників податків, і до такого податкового агента застосовуються штрафні санкції, передбачені п. 119.2 ст. 119 ПКУ.

Щодо використання доходів неприбутковою організацією

Відповідно до п.п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) неприбутковим підприємством, установою та організацією є підприємство, установа та організація (далі – неприбуткова організація), що одночасно відповідає таким вимогам:

- утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;

- установчі документи якої містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб;

- установчі документи якої передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення);

- внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр).

Обов’язковою умовою для неприбуткових організацій є використання своїх доходів (прибутків) виключно для фінансування видатків на своє утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених установчими документами (п.п. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 Кодексу).

Тобто, доходи (прибутки), отримані неприбутковою організацією від будь якої діяльності, мають використовуватись виключно на реалізацію своєї статутної діяльності без розподілу таких доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.

Отже виплати, спрямовані неприбутковою організацією на оплату праці засновникам (учасникам), працівникам, членам такої організації (у т.ч. оплата лікарняних) інші виплати, що входять до витрат на оплату праці, а також компенсаційні витрати на відрядження, підвищення кваліфікації за профільним напрямком вважаються витратами в межах статутної діяльності.

Будь-яка виплата доходу (прибутків) засновнику (учаснику), працівнику або члену неприбуткової організації на підставі цивільно-правового договору вважається використанням доходу такої неприбуткової організації для вигоди такого учасника, тобто не за цільовим призначенням.

Відповідно п.п. 133.4.3 п. 133.4 ст. 133 Кодексу у разі здійснення розподілу доходу серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників, членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб, неприбуткові організації зобов’язані подати у термін, визначений для місячного податкового (звітного) періоду, звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за період з початку року по останній день місяця, в якому вчинено таке порушення, та зазначити суму самостійно нарахованого податкового зобов’язання з податку на прибуток, яке розраховується, виходячи із суми операції нецільового використання коштів. Така неприбуткова організація підлягає виключенню контролюючим органом з Реєстру.

(Лист ДФС України від 03.10.2016 № 21415/6/99-99-15-02-02-15 розміщено на офіційному веб – порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/70032.html)

 



Добавить комментарий