ОДПІ ІНФОРМУЄ

14 ноября 2016 | Охтирська ОДПІ | Нет комментариев |

Внесені зміни до програмних забезпечень ДФС для формування та подання звітності в електронному вигляді

Охтирська ОДПІ повідомляє, що на головній сторінці офіційного веб-порталу Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) в електронному сервісі «Електронна звітність» у розділі «Спеціалізоване клієнт- ське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»» розміщено перелік змін та доповнень станом на 03.11.2016 до програмних забезпечень (далі – ПЗ):

- «Системи формування та подання до органів ДПС засобами телекомунікаційного зв’язку податкової звітності, податкових накладних в електронному вигляді» (версія 1.36.4.0);

- спеціалізованого клієнтського ПЗ для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» (версія 1.25.3.0).

Так, зокрема, зазначені зміни містять нові версії наступних документів:

- податкової декларації з податку на прибуток підприємств (річна) (код форми J0108103) з додатками до неї;

- податкової декларації з податку на прибуток підприємств (для сільськогосподарських підприємств) (код форми J0100515) з додатками до неї;

- розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва за 20__рік (код форми J0303306);

- товарно-транспортної накладної на переміщення спирту етилового (коди форм F/J1204101);

- товарно-транспортної накладної на переміщення алкогольних напоїв (коди форм F/J1204201).

На виконання наказу Міністерства фінансів України від 07.09.2016 №813 «Про внесення змін до деяких наказів Міністерства фінансів України» (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 27.09.2016 за №1290/29420) внесено зміни у такі форми:

- звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів (Додаток 4) (коди форм F/J3000410);

- Таблиця 2. Нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за деякі категорії застрахованих осіб (заповнюється районними (міськими) управліннями праці та соціального захисту населення) (код форми J3040210);

- Таблиця 8 Додатка 4. Відомості про осіб, які доглядають за дитиною до досягнення нею трирічного віку та відповідно до закону отримують допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та/або при народженні дитини, та осіб із числа непрацюючих працездатних батьків, усиновителів, опікунів, піклувальників, які фактично здійснюють догляд за дитиною-інвалідом… (код форми J3040810).

З повним переліком змін та доповнень можна ознайомитись на веб-порталі ДФС шляхом їх завантаження за посиланням:http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/

Повідомлення про прийняття працівника на роброту подається власником підприємства, установи, оганізації

Охтирська ОДПІ повідромляє, що листом від 18.10.2016 № 22502/6/99-99-13-02-03-15 ДФС України роз’яснено про порядок повідомлення ДФС та її териториальних органів про прийняття працівника на роботу затверджено постановою Кабінету Міністрів УКраїни від 17.06.2015 № 413 (далі –постанова №413).

Відповідно до постанови 413 повідомлення про прийняття працівника на роброту подається власником підприємства, установи, оганізації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів ДФС за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за формою згідно з додатком до постанови  №413 до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором.

Зазначено, що підприємство не подає повідомлення про прийняття на роботу працівника, який без звільнення від своєї основної роботи виконує на тому самому підприємстві поряд зі своює основною роботою додаткову роботу за іншою професією (посадою).

Про особливості сплати та повернення переплати єдиного внеску спрощенцями, які є пенсіонерами за віком або інвалідами

Охтирська ОДПІ нагадує, що згідно з частиною четвертою статті 4 Закону 2464-VІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464) та пунктом 4 розділу II Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 (далі – Інструкція), фізичні особи-підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, звільняються від сплати за себе єдиного внеску, якщо вони є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.

Разом з тим, відповідно до норм п. 4 розділу III Інструкції підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування та є пенсіонерами або інвалідами, мають право на добровільне нарахування та сплату єдиного внеску у порядку, передбаченому для фізичних осіб-підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування.

Для цієї категорії платників зобов’язання зі сплати єдиного внеску виникають виключно за умови подання звітності у строки та за формою, визначені законодавством. При цьому, у інтегрованій картці таких платників виникає позитивне сальдо.

З 01.01.2016 фізичні особи-підприємці, у тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, сплачують єдиний внесок у розмірі 22 відсотки до визначеної статтею 7 Закону № 2464 бази нарахування єдиного внеску. Після сплати ЄВ у платників виникає право на отримання будь-якого виду соціальних виплат.

Задоволення заяви платника про повернення йому надміру та/або помилково сплачених коштів єдиного внеску здійснюється тільки  після отримання підрозділом органу доходів і зборів, на який покладено функцію адміністрування єдиного внеску, від фондів соціального та пенсійного страхування підтвердження щодо неотримання соціальних виплат такими платниками.

При підтвердженні інформації щодо отримання платниками, які добровільно сплатили єдиний внесок, будь-яких соціальних виплат, в задоволенні заяви такого платника щодо повернення коштів буде відмовлено.

Умови ведення та доступу до Реєстру змінилися

Охтирська ОДПІ інформує про те, що з 4 листопада п.р., набрали чинності зміни до Порядку ведення Єдиного реєстру товарно-транспортних накладних на переміщення спирту етилового та алкогольних напоїв, які були затверджені Постановою КМУ від 28.10.2015р. № 864.

Зміни стосуються процесу формування товарно-транспортних накладних суб’єктами господарювання, що мають ліцензії на виробництво та/або торгівлю спиртом етиловим та алкогольними напоями, під час відвантаження вказаних товарів з акцизного складу, а саме: деталізовано процес накладання електронного цифрового підпису.

Отже, після складення товарно-транспортних накладних на них накладаються електронні цифрові підписи в такому порядку: перший – електронний цифровий підпис бухгалтера або особи, відповідальної за облік відвантажених матеріальних цінностей, другий – електронний цифровий підпис керівника або особи, на яку покладено відповідні обов’язки, третій – електронний цифровий підпис, що є аналогом відбитка печатки (за наявності).

Звертаємо увагу на те, що підтвердженням факту реєстрації товарно-транспортних накладних у Реєстрі є наявність квитанції в електронній формі (а не наявність реєстраційного номера, як це було до прийнятих змін).

Крім того, змінилися умови доступу до даних Реєстру, який відтепер надається лише представникам контролюючого органу на акцизному складі та правоохоронним органам відповідно до укладених договорів про інформаційне співробітництво.

Нагадуємо, що Єдиним реєстром товарно-транспортних накладних на переміщення спирту етилового та алкогольних напоїв, адміністратором та держателем якого є Державна фіскальна служба, є спеціалізована електронна база даних, яка містить інформацію товарно-транспортних накладних на переміщення спирту етилового та алкогольних напоїв з їх реєстраційними номерами та використовується з метою здійснення контролю за переміщенням митною територією України спирту етилового та алкогольних напоїв.

Роман Насіров: Діяльність ДФС спрямована на створення пунктів пропуску європейського рівня

Про налагодження взаємодії з сусідніми країнами та удосконалення процедур на українській митниці повідомив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров під час зустрічі з надзвичайним і повноважним послом Грузії в Україні Міхеїлом Уклебою.

«Зважаючи на економічні зв’язки та географічну близькість з Грузією, налагодження ефективного митного контролю стоїть на порядку денному двосторонньої співпраці», – зазначив Роман Насіров.

Він додав, що в рамках Угоди між Урядом України і Урядом Грузії про співробітництво в митних справах від 14.02.1997 між державами успішно відбувається процес обміну митною інформацією.

«Також для ФДС, яка перебуває у процесі реформування, цікавим є досвід Грузії у проведенні  реформ на митниці і у податковій сфері, а також практика удосконалення грузинських пунктів пропуску для морського і автомобільного сполучення.

Впевнений, досвід Грузії та інших міжнародних партнерів допоможе створити в Україні пункти пропуску європейського рівня», – додав Голова ДФС.

Довідково:

У січні-жовтні 2016 року товарообіг з Грузією склав 354 млн дол. США. Експорт становить 313 млн дол. США, імпорт – 41 млн дол. США.

Про послуги управителя для ОСББ

Охтирська ОДПІ роз’яснює чи може фізична особа – підприємець – платник єдиного податку надавати об’єднанню співвласників багатоквартирного будинку послуги управителя.

Правові та організаційні засади створення, функціонування, реорганізації та ліквідації об’єднань власників жилих та нежилих приміщень багатоквартирного будинку, захисту їхніх прав та виконання обов’язків щодо спільного утримання багатоквартирного будинку визначено Законом України від 29.11.2001 № 2866-ІІІ, (далі – Закон № 2866). Відповідно до ст. 1 цього Закону об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі об’єднання) – це юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна. Згідно зі ст. 4 Закону № 2866 об’єднання створюється для забезпечення і захисту прав співвласників та дотримання їхніх обов’язків, належного утримання та використання спільного майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами.

Підпунктом 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України визначено, що неприбутковим підприємством, установою та організацією є підприємство, установа та організація (далі – неприбуткова організація), що одночасно відповідає таким вимогам:

- утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;

- установчі документи якої містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб;

- внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Згідно зі ст. 12 Закону № 2866 управління багатоквартирним будинком здійснює об’єднання через свої органи управління. За рішенням загальних зборів функції з управління багатоквартирним будинком можуть бути передані (всі або частково) управителю або асоціації. Обрання та відкликання управителя, затвердження та зміна умов договору з управителем, прийняття рішення про передачу функцій з управління спільним майном багатоквартирного будинку повністю або частково асоціації належить винятково до компетенції загальних зборів співвласників (ст. 10 цього Закону).

Якщо функції з управління багатоквартирним будинком за рішенням загальних зборів об’єднання передано управителю, відносини з управління регулюються договором, укладеним між об’єднанням і управителем, умови якого повинні відповідати умовам типового договору, затвердженого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної житлової політики і політики у сфері житлово-комунального господарства (ст. 13 Закону № 2866).

Правові засади застосування спрощеної системи оподаткування, ведення обліку, подання звітності, справляння єдиного податку, а також обмеження видів діяльності визначено главою 1 розділу ХІV Податкового кодексу.

Спрощену систему оподаткування може самостійно обрати юридична особа чи фізична особа – підприємець, якщо така особа відповідає вимогам, визначеним цим Кодексом, та реєструється платником єдиного податку. Суб’єкти господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, поділяються на чотири групи платників єдиного податку.

На підставі абзацу сьомого п. 291.5 ст. 291 Податкового кодексу не можуть бути платниками єдиного податку першої-третьої груп суб’єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи – підприємці), які, зокрема, здійснюють діяльність з управління підприємствами.

Таким чином, фізична особа, яка надає послуги управителя об’єднанню співвласників багатоквартирного будинку, не має права перебувати на спрощеній системі оподаткування, обліку і звітності.

ВІДСУТНЯ ДІЯЛЬНІСТЬ: ЧИ ПОТРІБНО ПОДАВАТИ ДЕКЛАРАЦІЮ З ПДВ?

Державна фіскальна служба України листом від 21.10.2016 р. N 22818/6/99-95-42-01-15 надала роз’яснення щодо обов’язку подання платниками податку на додану вартість (далі – ПДВ) до контролюючих органів податкових декларацій з ПДВ за звітні податкові періоди, протягом яких такими платниками податку господарська діяльність не проводилась та відсутні показники, які підлягають декларуванню.

Згідно із п. 49.2 ст. 49 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) платник податків зобов’язаний за кожний встановлений Кодексом звітний період, в якому виникають об’єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є.

Водночас абзацом другим п. 40.1 ст. 40 Кодексу передбачено, що у разі якщо іншими розділами Кодексу або законами з питань митної справи визначається спеціальний порядок адміністрування окремих податків, зборів, платежів, використовуються правила, визначені в іншому розділі або законі з питань митної справи.

Так, відповідно до п. 200.4 ст. 200 Кодексу при від’ємному значенні суми, розрахованої згідно з п. 200.1 ст. 200 Кодексу, така сума:

а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до п. 200 прим. 1.3 ст. 200 прим. 1 Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу -

б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до п. 200 прим. 1.3 ст. 200 прим. 1 Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов’язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету,

в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Підпунктом 5 п. 5 розд. V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 N 21, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за N 159/28289 (далі – Порядок), визначено, що сума від’ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 19.1 + рядок 20.3 податкової декларації з ПДВ (далі – декларація)), відображається у рядку 21 декларації та переноситься до рядка 16.1 декларації наступного звітного (податкового) періоду.

Пунктом 9 розд. III Порядку передбачено, що декларація подається платником за звітний період, в якому виникають об’єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог Кодексу.

Таким чином, якщо платником податку господарська діяльність протягом звітного (податкового) періоду не проводилась, але такий платник податку має суми від’ємного значення попередніх періодів, що підлягають відображенню в декларації звітного (податкового) періоду, то декларація за такий звітний (податковий) період подається.

У разі якщо платником податку господарська діяльність протягом звітного (податкового) періоду не проводилась та відсутні показники, які підлягають декларуванню (в тому числі суми від’ємного значення попередніх періодів), то декларація за такий звітний (податковий) період на підставі п. 49.2 ст. 49 Кодексу не подається.

 



Добавить комментарий