ОДПІ ІНФОРМУЄ

24 ноября 2016 | ОХТИРСЬКА ОДПІ | Нет комментариев |

Коли комп’ютерні програми є об’єкт для ПДВ

Охтирська ОДПІ інформує про те, що Державна фіскальна служба України у листі від 06.10.2016р. №17357/5/99-99-15-03-02-16 надала детальні роз’яснення положень чинного податкового законодавства щодо порядку оподаткування ПДВ операцій з надання права на використання програмної продукції (комп’ютерної програми) та постачання послуг із технічної підтримки такої програмної продукції.

Режим звільнення від ПДВ, який запроваджено пунктом 261підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України до 1 січня 2023 року, поширюється на результати комп’ютерного програмування у вигляді інтернет-сайтів, онлайн-сервісів, операційних систем, системних, прикладних, розважальних або навчальних комп’ютерних програм (їх компонентів), а також на криптографічні засоби захисту інформації. Крім того, в залежності від умов постачання програмної продукції, визначених у цивільно-правовому договорі, у випадку будь-яких змін у вказаних комп’ютерних програмах (у т.ч. їх оновлення, удосконалення, модернізація та виправлення помилок), то операції з постачання таких послуг також не підлягають оподаткуванню ПДВ на підставі підпункту 196.1.6 пункту 196.1 статті 196 ПКУ або пункту 261 підрозділу 2 розділу XX ПКУ.

Якщо ж не відбувається жодних змін у програмній продукції, а надаються, наприклад, послуги з навчання персоналу роботі з програмою, встановлення програми, налаштування оргтехніки тощо, то операції з постачання таких послуг оподатковуються ПДВ у загальновстановленому порядку за ставкою 20 відсотків.

До уваги платників податку на додану вартість!

Охтирська ОДПІ звертає увагу, що 11.11.2016 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 09.11.2016 №788 «Про внесення змін до пункту 9 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість» (далі – Постанова №788).

Зазначеною Постановою врегульовано питання щодо врахування у системі електронного адміністрування ПДВ сум податку, на які підприємства, що надають комунальні послуги, зменшили заборгованість з податку, у рамках проведення розрахунків з погашення за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам заборгованості з різниці у тарифах на теплову енергію, опалення та постачання гарячої води, послуги з централізованого водопостачання, водовідведення тощо, що постачалися населенню.

Прийняте рішення забезпечить можливість зазначеним підприємствам виписувати податкові накладні на відповідні суми без відволікання обігових коштів на поповнення електронного рахунка у такій системі для можливості провадження господарської діяльності Постанова №788 опублікована у газеті «Урядовий кур’єр» від 11.11.2016 №212.

Оприлюднено оновлену форму декларації акцизного податку

22 листопада 2016 року вийшов друком черговий номер бюлетеня «Офіційний вісник України» № 90, в якому опубліковано Наказ Міністерства фінансів України від      26 вересня 2016 року № 841 «Про внесення змін до форми декларації акцизного податку та Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 18 жовтня 2016 р. за № 1365/29495.

Декларацію акцизного податку викладено за новою формою (далі – Декларація). Також внесено зміни до Порядку її заповнення та подання. Зміни внесено до розділів звітності, в яких декларуються податкові зобов’язання з реалізації палива (розділ В) і реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (розділ Д).

Також Декларацію доповнено двома додатками:

1)Додатком 11 «Розрахунок суми акцизного податку з реалізації пального відповідно до підпункту 213.1.12 пункту 213.1 статті 213 Кодексу», який обов’язково заповнюється всіма платниками акцизного податку з реалізації пального (в тому числі виробниками) незалежно від того, чи був у звітному періоді об’єкт оподаткування;

2) Додатком 9 «Заява про порушення особою, яка реалізує пальне, порядку заповнення та/або порядку реєстрації акцизної накладної/розрахунку коригування».

Про зміни в податковому законодавстві для платників ЄСВ

18 жовтня цього року набрав чинності Наказ Мінфіну від 07.09.2016 №813, яким внесено зміни до:

- Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 №449, що зареєстрована у Міністерстві юстиції України 07.05.2015 за №508/26953 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 28.03.2016 №393);

- Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 23.04.2015 за №460/26905 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 11.04.2016 №441).

Зміни, внесені Наказом №813 до Порядку, призвели до нової редакції форми звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (Додаток 4).

При цьому, листом від 08.11.2016 №35758/7/99-99-13-02-01-17 Державною фіскальною службою України роз’яснено, що вперше звітувати за оновленою формою необхідно за листопад 2016 року, граничний термін подання – 20 грудня поточного року.

Платникам ЄСВ слід пам’ятати, що внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За порушення норм законодавства про єдиний внесок до платників, на яких покладений обов’язок нараховувати, обчислювати та сплачувати єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, передбачена адміністративна відповідальність та застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів та пені.

Роман Насіров: Громадяни можуть використовувати можливості Електронного кабінету для декларування своїх доходів

Нові можливості оновленого Електронного кабінету платника податків дозволяють користувачам-громадянам подати в електронному вигляді декларацію про майновий стан і доходи. Про це повідомив Голова ДФС Роман Насіров.

«Електронний кабінет надає послуги не лише платникам податків і зборів, але й фізичним особам-громадянам. Завдяки новим функціям декларанти можуть без зайвих зусиль прозвітувати про свої отримані доходи під час деклараційної кампанії. Більше того, у своєму особистому кабінеті вони можуть отримати інформацію про суми нарахованих доходів та утриманих податків, необхідних для заповнення декларації», – розповів Роман Насіров.

За його словами, Електронний кабінет має дві частини – відкриту та приватну. У відкритій платники можуть ознайомитися із загальнодоступною інформацією щодо оподаткування, а у приватній, після проходження ідентифікації, скористатися особистим кабінетом, в якому отримати усю необхідну інформацію про себе як платника податків.

Крім того, платники – користувачі Електронного кабінету мають можливість в он-лайн режимі отримати інформацію з 10 реєстрів, зокрема, Реєстру платників податку на додану вартість, Реєстру платників єдиного податку, Реєстру осіб, які здійснюють операції з товарами тощо.

«Це реальна економія часу для платників податків, адже в кабінеті не лише буде сконцентровано усю інформацію щодо їх підприємницької діяльності, але й спрощено отримання додаткової необхідної інформації», – наголосив Роман Насіров.

Нагадаємо, скористатися Електронним кабінетом платника податків можна на веб-порталі ДФС в меню електронних сервісів. Працювати з ним можна як за допомогою персонального комп’ютера, так і за допомогою старт-пристроїв, підключених до мережі Інтернет.

Чи має право суб’єкт господарювання у заяві на повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань з податків та зборів зазначити напрямок: погашення заборгованості з єдиного внеску?

Податковий кодекс України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов’язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов’язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Закон України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (із змінами та доповненнями) (далі – Закон №2464) визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування   (далі – єдиний внесок), умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.

Єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку, а платник, який не має банківського рахунку, сплачує єдиний внесок шляхом внесення готівкових розрахунків через банки чи відділення зв’язку.

Згідно з частинами 2 та 3 ст.8 Закону №2464 єдиний внесок не входить до системи оподаткування, а кошти, що надходять від сплати єдиного внеску та застосування фінансових санкцій відповідно до Закону №2464, не можуть зараховуватися до Державного бюджету України, бюджетів інших рівнів та використовувати на цілі, не передбачені законодавством про загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Враховуючи, що єдиний внесок не входить до системи оподаткування та не належить до джерела наповнення дохідної частини державного та місцевих бюджетів, законодавчі підстави для здійснення повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань з податків і зборів у рахунок погашення боргу зі сплати єдиного внеску відсутні.

Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 135.04 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

Чи оподатковується ПДФО сума середнього заробітку військовозобов’язаних, у тому числі резервістів, призваних на збори, що виплачується роботодавцем?

Відповідно п. 11 ст. 29 Закону України від 25.03.92 р. N 2232-XII «Про військовий обов’язок і військову службу» за призваними на збори військовозобов’язаними на весь період зборів та резервістами на весь час виконання ними обов’язків служби у військовому резерві, включаючи час проїзду до місця їх проведення і назад, зберігаються місце роботи, а також займана посада та середня заробітна плата на підприємстві, в установі, організації незалежно від підпорядкування і форм власності.

Згідно з п. 13 зазначеної ст. виплата середньої заробітної плати військовозобов’язаним за весь період зборів та резервістам за час виконання ними обов’язків служби у військовому резерві здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Такий порядок встановлений постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2006 № 1644 «Про порядок і розміри грошового забезпечення та заохочення військовозобов’язаних та резервістів, грошової виплати резервістам». Так, відповідно п. 2 даної постанови виплата середнього заробітку військовозобов’язаним, у тому числі резервістам, призваним на збори, проводиться підприємствами, установами та організаціями, в яких працюють призвані на збори громадяни, з наступним відшкодуванням цих витрат за рахунок коштів, передбачених у державному бюджеті на утримання Міністерства оборони та інших центральних органів виконавчої влади, які здійснюють керівництво військовими формуваннями.

Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розд. IV Податкового кодексу України (далі – ПКУ), відповідно до п.п. 164.2.1 п. 164.2 ст. 164 якого визначено, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються доходи у вигляді заробітної плати, нараховані (виплачені) платнику податку відповідно до умов трудового договору (контракту).

Заробітна плата для цілей розд. IV ПКУ – це основна та додаткова заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) платнику податку у зв’язку з відносинами трудового найму згідно із законом (п.п. 14.1.48 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену ст. 167 ПКУ (п.п. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168 ПКУ).

Отже, сума середнього заробітку нарахована (виплачена) роботодавцем військовозобов’язаним, у тому числі резервістам, призваним на збори, оподатковується податком на доходи фізичних осіб на загальних підставах. При цьому відшкодування роботодавцю таких виплат здійснюється за рахунок коштів, передбачених у державному бюджеті.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 103.02).

 



Добавить комментарий