ОДПІ ІНФОРМУЄ

7 декабря 2016 | ОХТИРСЬКА ОДПІ | Нет комментариев | №49 (1080)

Чотири способи подати заяву, щоб перейти на «спрощенку»

Суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм Податкового кодексу України, може перейти на спрощену систему оподаткування. Для цього, зазначають фахівці Охтирської ОДПІ, платнику необхідно подати заяву до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу.

Заява подається за вибором платника податків, в один з таких способів:

1) особисто або уповноваженою на це особою;

2) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

3) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством;

4) державному реєстратору, як додаток до реєстраційної картки, що подається для проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи – підприємця.

Електронна копія заяви передається державним реєстратором до контролюючого органу одночасно з відомостями з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи – підприємця.

Зареєстровані в установленому порядку фізичні особи – підприємці, які до закінчення місяця, в якому відбулася державна реєстрація, подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для першої або другої групи, вважаються платниками єдиного податку з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулася державна реєстрація.

Новостворені суб’єкти господарювання, які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, яка не передбачає сплату ПДВ, вважаються «єдинниками» з дня їх реєстрації.

Варто зазначити, що до поданої заяви суб’єкту господарювання необхідно додати розрахунок доходу за попередній календарний рік.

При цьому, якщо суб’єкт господарювання протягом календарного року, що передує року обрання спрощеної системи оподаткування, самостійно прийняв рішення про припинення фізичної особи – підприємця, то при переході на спрощену систему оподаткування до розрахунку доходу за попередній календарний рік включається вся сума доходу, отриманого такою особою в результаті провадження господарської діяльності за такий попередній календарний рік.

Участь підприємства у тендерних процедурах оподатковується ПДВ на загальних підставах

Від оподаткування ПДВ звільняються операції з постачання державних платних послуг фізичним або юридичним особам органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, а також іншими особами, уповноваженими такими органами або законодавством надавати зазначені послуги, обов’язковість отримання (надання) яких установлюється законодавством, включаючи плату за реєстрацію, видачу ліцензії, сертифікатів у вигляді зборів, державного мита тощо.

Участь підприємств у тендері не є законодавчо встановленим обов’язком, а визначається учасником тендеру самостійно та на добровільних засадах.

Оскільки, операції з постачання оператором послуг в межах проведення процедур закупівель (тендерних процедур) не є операціями з постачання державних платних послуг, то такі опекрації оподатковуються ПДВ на загальних підставах.

Зазначена норма визначена п.п. 197.1.18 ст. 197 Податкового кодексу України та роз’яснена листом ДФС України від 06.10.2016 р. N 21765/6/99-99-15-03-02-15.

Про забезпечення надходжень до бюджетів протягом 11 місяців 2016 року

Протягом січня-листопада 2016 року платниками Охтирської ОДПІ сплачено до бюджетів усіх рівнів понад 1 814,0 млн. грн, що на 331,5 млн. грн більше минулорічних надходжень.

До загального фонду державного бюджету за 11 місяців п.р. надійшло 1351,8 млн.грн, в тому числі – податку на прибуток 103,9 млн.грн, податку на додану вартість – 154,7 млн. грн.

До місцевих бюджетів з початку року надійшло 462,2 млн.грн, в тому числі: до бюджету Охтирщини сплачено – 201,9 млн. грн, Великописарівського району  -  42,2 млн. грн., Лебединського району – 102,6 млн. грн, Тростянецького району – 115,4 млн. гривень.

Найбільшу питому вагу у надходженнях складає податок на доходи з фізичних осіб – 266,5 млн. грн, плата за землю – 74,4 млн. грн та єдиний податок – 61,7 млн. грн.

За 11  місяців п.р. платниками Охтирської ОДПІ сплачено до бюджету понад  316 млн. грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та понад 28 млн. грн військового збору на підтримку Української армії.

Податкова накладна, складена з помилковою датою, не може бути включена до податкового кредиту

Фахівці Охтирської ОДПІ зазначають, що згідно з підпунктом «а» пункту 198.1 статті 198 ПКУ до складу податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення платником податку операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПКУ при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник ПДВ – постачальник (продавець) товарів/послуг зобов’язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником ПДВ – постачальником (продавцем) товарів/послуг, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до складу податкового кредиту.

Податкова накладна, що містить помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов’язань, є підставою для віднесення покупцем сум ПДВ до складу податкового кредиту.

При цьому слід зазначити, що податкова накладна складається у день виникнення податкових зобов’язань з ПДВ платника ПДВ – постачальника (продавця) товарів/послуг, визначених відповідно до  пункту 187.1 статті 187 ПКУ (за правилом «першої події), а саме на дату, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню;відвантаження товарів.

У разі здійснення платником ПДВ – постачальником (продавцем) товарів/послуг операції з постачання товарів/послуг, податкова накладна, складена іншою датою ніж дата виникнення вищевказаних подій за такою операцією, є помилково складеною податковою накладною.

Враховуючи викладене, податкова накладна, складена з помилковою датою, не дає можливості ідентифікувати період здійснення операції з постачання товарів/послуг, а тому платник ПДВ – покупець товарів/послуг не має права на включення до складу податкового кредиту суми ПДВ, зазначеної у такій податковій накладній.

Дане роз’яснення викладено в листі ДФСУ  від 13.09.2016 № 19854/6/99-99-15-03-02-15

Оподаткування подарунків та квитків на Новорічні вистави

Незабаром Новорічні свята, а це подарунки та квитки на Новорічні заходи. Якщо вартість таких подарунків не перевищує 50% мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного податкового року (у 2016 році – 689,00 грн = 1378,00 грн х 50%), то їх вартість не включається до сукупного місячного (річного) оподаткованого доходу платника та відображається у податковому розрахунку за ф. 1ДФ за ознакою доходу «160». Якщо вартість новорічних подарунків та квитків, перевищує цю суму, то сума такого перевищення оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18 відсотків та відображається у податковому розрахунку за ф. 1ДФ за ознакою доходу «126», як додаткове благо.

Змінено Порядок оформлення та подання скарг платниками та їх розгляду контролюючими органами

За участі ДФС Міністерством фінансів України внесено зміни до Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами, які набули чинності з 25 листопада 2016 року. Про це повідомив директор Департаменту адміністративного оскарження та судового супроводження ДФС Дмитро Донець.

«Процедура адміністративного оскарження рішень контролюючих органів є важливим чинником, який впливає на відносини між платником податків та контролюючим органом. Саме тому побудова ефективної, справедливої та дієздатної процедури адміністративного оскарження здатна значно покращити ці відносини», – розповів посадовець.

За його словами, внесені зміни дають можливість надати процесу перевірки матеріалів скарги статусу закритого або відкритого, зокрема, із залученням ЗМІ, уповноважених представників платника податків, у т.ч. адвокатів. Також регламентується участь представників Міністерства фінансів України, Державної регуляторної служби, Ради бізнес-омбудсмена в розгляді матеріалів скарг.

«Зазначені нововведення забезпечать максимальну прозорість процедури адміністративного оскарження та захист законних прав та інтересів платників податків. Крім того, вони сприятимуть перетворенню процедури адміністративного оскарження на ефективний механізм досудового врегулювання спорів між платником податків та контролюючим органом», – зазначив Дмитро Донець.

Нагадаємо, що Порядок оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами було затверджено наказом Міністерства фінансів України від 21 жовтня 2015 року № 916, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23 грудня 2015 року за № 1617/28062. Зміни внесено наказом від 28.09.2016 №849, який набрав чинності – 25.11.2016.

Готівка, що надходить до кас, має своєчасно оприбутковуватися

Фахівці Охтирської ОДПІ звертають увагу суб’єктів господарювання, що останнім часом почастішали випадки порушення дотримання касової дисципліни щодо своєчасності оприбуткування виручки.

Зокрема, відповідно до п. 2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні (затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року № 637) уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та у повній сумі оприбутковуватися.

У разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій (РРО) або використанням розрахункової книжки (РК) оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій (КОРО) на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних РК).

Тобто, щоденно суб’єкт господарювання повинен оприбутковувати у КОРО виручку на підставі фіскальних звітних чеків РРО (Z-звітів).

Варто зазначити, що у разі, якщо готівка проведена через РРО і у КОРО на підставі фіскальних звітних чеків, однак у день одержання готівкових коштів не проведена по касовій книзі, Національний банк України вважає, що така готівка оприбуткована в касі підприємства несвоєчасно.

Відтак, у випадку, коли готівка проведена через РРО, зроблений відповідний запис у касовій книзі у день надходження готівки, однак не проведена у КОРО на підставі фіскальних звітних чеків, Національний банк України вважає, що такий випадок може кваліфікуватися як неповне оприбуткування.

Варто зазначити, що за несвоєчасне (через день і більше) оприбуткування передбачена штрафна санкція у п’ятикратному розмірі неоприбуткованої та/або несвоєчасно оприбуткованої суми коштів, відповідно до ст. 1 Указу Президента України від 12 червня 1995 року № 436/95 «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки».

 



Добавить комментарий