ОДПІ ІНФОРМУЄ

13 февраля 2017 | Охтирська ОДПІ | Нет комментариев |

Відтепер при поданні звітності платникам не обов’язково відвідувати Центр обслуговування платників

Охтирська ОДПІ звертає увагу платників податків, що за допомогою сервісу «Електронний кабінет платника», який доступний за посиланням https://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet/faces/index.jspx, можливо надання будь-якої податкової звітності. Користуючись режимом приватної частини «Введення звітності», платники мають змогу створити та надіслати до контролюючих органів в електронному вигляді в тому числі:

-         податкову декларацію платника єдиного податку – фізичної особи-підприємця та податкову декларацію платника єдиного податку третьої групи – юридичної особи;

-     податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (податковий розрахунок за ф. 1-ДФ);

-         повідомлення про прийняття працівника на роботу;

-         звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у роздрібній мережі (форма 1-РА);

-         звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у роздрібній мережі (форма 1-РТ);

-         звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (додаток 4);

-         звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску (додаток 5);

-         податкову декларацію про майновий стан i доходи.

За результатами обробки звітності квитанції 1 та 2 розміщуються в режимі «Вхідні/вихідні документи» особистого кабінету.

Вартість дарунків, які з 01.01.2017 не оподатковуються ПДФО

Охтирська ОДПІ повідомляє, що Законом України від 20.12.2016 №1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» (далі – Закон №1791), який набрав чинності з 01.01.2017, внесені зміни до Податкового кодексу України  (далі – ПКУ) у частині адміністрування податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО).

Так, зокрема, уточнена вартість дарунків, які не підлягають оподаткуванню відповідно до підпункту 165.1.39 пункту 165.1 статті 165 розділу IV «Податок на доходи фізичних осіб» ПКУ.

Вартість дарунків (а також призів переможцям та призерам спортивних змагань) не включається до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу у разі, якщо їх вартість не перевищує 25% однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, за винятком грошових виплат у будь-якій сумі.

Нагадуємо, що мінімальна заробітна плата, встановлена Законом України від 21.12.2016 №1801-VIII «Про Державний бюджет України на 2017 рік», у 2017 році складає 3200 гривень.

До прийняття змін не підлягала оподаткуванню ПДФО вартість дарунків (а також призів переможцям та призерам спортивних змагань) за умови, якщо їх вартість не перевищувала 50% однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року.

З 1 січня збільшено розмір добових для відряджень

Охтирська ОДПІ повідомляє, що Законом від 21.12.2016р №1797 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» внесено зміни до пункту 170.9 Податкового кодексу, відповідно до яких з 01.01.2017 збільшено розмір добових для відряджень за кордон та в межах території України.

Відтепер, до оподатковуваного доходу не включаються витрати на відрядження, не підтверджені документально, на харчування та фінансування інших власних потреб фізичної особи (добові витрати), понесені у зв’язку з таким відрядженням у межах території України, але не більш як 0,1 розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, в розрахунку за кожен календарний день такого відрядження, а для відряджень за кордон – не вище 80 євро за кожен календарний день такого відрядження за офіційним обмінним курсом гривні до євро, установленим Національним банком України, в розрахунку за кожен такий день.

Тобто, 1 січня 2017 року, не оподатковуватимуться добові витрати для відрядження на території України не більш як 320 грн. на день (3200 грн.*0,1), а для відрядження за кордон — не вище 80 євро за кожен календарний день такого відрядження за офіційним обмінним курсом гривні до євро, установленим НБУ, в розрахунку за кожен такий день.

Нагадаємо, у 2016 році сума добових становила 275,60 грн. (0,2 розміру мінімальної зарплати, встановленої законом на 1 січня 2016 р.), а для відряджень за кордон – не вище 0,75 розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, в розрахунку за кожен календарний день такого відрядження.

Погашення податкового боргу – зміни у 2017 році

Охтирська ОДПІ повідомляє, що  Законом України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» (далі – Закон №1797), що набрав чинності з 01.01.2017, внесені зміни до глави 9 розділу II Податкового кодексу України (далі – ПКУ), яка регламентує правила погашення податкового боргу платників податків.

Законом №1797, зокрема:

збільшено суму податкового боргу, менше якої право податкової застави не застосовується: пунктом 89.2 статті 89 ПКУ передбачено, що право податкової застави не застосовується, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

доповнені обставини, коли арешт майна може бути застосовано, а саме, якщо платник податків (його посадові особи або особи, які здійснюють готівкові розрахунки та/або провадять діяльність, що підлягає ліцензуванню) відмовляється від проведення відповідно до вимог ПКУ інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів (зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки) (додано п.п.94.2.8 до п.94.2 ст.94 ПКУ);

змінено норму пункту 95.5 статті 95 ПКУ про стягнення грошових коштів з рахунків платників податків, яким передбачено, що у разі, якщо податковий борг виник у результаті несплати грошового зобов’язання та/або пені, визначених платником податків у податковій декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу в установлені ПКУ строки, стягнення коштів за рахунок готівки, що належить такому платнику податків, та/або коштів з рахунків такого платника у банках здійснюється за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу без звернення до суду, за умови, якщо такий податковий борг перевищує             5 мільйонів гривень та не сплачується протягом 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку його сплати, та відсутні зобов’язання держави щодо повернення такому платнику податків помилково та/або надміру сплачених ним грошових зобов’язань.

У таких випадках:

- рішення про стягнення коштів з рахунків такого платника податків у банках є вимогою стягувача до боржника, що підлягає негайному та обов’язковому виконанню шляхом ініціювання переказу у платіжній системі за правилами відповідної платіжної системи;

- рішення про стягнення готівкових коштів вручається такому платнику податків і є підставою для стягнення.

Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України;

змінено порядок надання розстрочення грошових зобов’язань чи податкового боргу: пунктом 100.11 статті 100 ПКУ визначено, що розстрочення, відстрочення грошового зобов’язання чи податкового боргу надається окремо за кожним податком і збором.

Якщо сума грошового зобов’язання чи податкового боргу, заявлена до розстрочення, відстрочення, становить 1 мільйон гривень і більше, розстрочення, відстрочення надається лише за умови:

- передачі у податкову заставу майна платника податків, балансова вартість якого дорівнює або перевищує заявлену до розстрочення, відстрочення суму грошового зобов’язання, – у разі розстрочення, відстрочення грошових зобов’язань;

- перебування у податковій заставі майна платника податків, балансова вартість якого дорівнює або перевищує заявлену до розстрочення, відстрочення суму податкового боргу, – у разі розстрочення, відстрочення податкового боргу.

Строки сплати розстрочених, відстрочених сум або їх частки можуть бути перенесені шляхом прийняття окремого рішення та внесення відповідних змін до договорів розстрочення, відстрочення.

Податкові зміни – 2017: екологічний податок

Законом України від 20 грудня 2016 року № 1791-УІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» внесено зміни до статей 243-248 Податкового кодексу України.

Зокрема, з 1 січня 2017 року збільшено порівняно з діючими у 2016 році на 12 відсотків ставки екологічного податку за викиди в атмосферне повітря окремих забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення, за скиди окремих забруднюючих речовин у водні об’єкти, за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах, за утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені), за тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензійний строк.

Збільшені ставки повинні застосовуватися платниками Податку при обрахуванні податкових зобов’язань за перелічені вище об’єкти оподаткування, що виникли з 1 січня 2017 року.

Статтею 250 Податкового кодексу базовим податковим (звітним) періодом для  екологічного податку визначено календарний квартал.

Відповідно до пункту 250.2 статті 250 Кодексу платники податку складають податкові декларації за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 № 715, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за № 1052/27497 та подають їх протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, до контролюючих органів та сплачують податок протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання податкової декларації:

за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення, скиди забруднюючих речовин у водні об’єкти, розміщення протягом звітного кварталу відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах – за місцем розміщення стаціонарних джерел, спеціально відведених для цього місць чи об’єктів;

за утворення радіоактивних відходів та тимчасове зберігання радіоактивних відходів понад установлений особливими умовами ліцензії строк – за місцем перебування платника на податковому обліку у контролюючих органах.

Граничними термінами подання податкових декларацій та сплати податкових зобов’язань з екологічного податку вважаються за:

IV квартал 2016 року: 9 лютого 2017 року, а останнім днем сплати податку – 17 лютого 2017 року;

квартал ц.р.: 10 травня та 19 травня 2017 року відповідно;

квартал ц.р.: 9 серпня та 18 серпня 2017 року відповідно;

квартал ц.р.: 9 листопада та 17 листопада 2017 року відповідно;

квартал ц.р.: 9 лютого та 19 лютого 2018 року відповідно.

Якщо платник екологічного податку з початку звітного року не планує здійснення викидів, скидів забруднюючих речовин, розміщення відходів, утворення радіоактивних відходів протягом звітного року, то такий платник повинен повідомити про це відповідний контролюючий орган за місцем розташування джерел забруднення та скласти заяву довільної форми про відсутність у нього у звітному році об’єкта обчислення екологічного податку. В іншому разі платник податку зобов’язаний подавати Декларації відповідно до вимог Кодексу.

Скажемо – НІ «зарплатам в конвертах»!

Основним бюджетоутворюючим доходним джерелом місцевого бюджету є податок з доходів фізичних. Всі відрахування із офіційних заробітних плат йдуть до місцевого бюджету і використовуються не лише на розвиток та благоустрій міста, але й на соціальні виплати, допомоги по безробіттю та ін.

У зв’язку з набуттям чинності Закону України від 06.12.2016 № 1774-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (далі – закон), починаючи з 01.01.2017 законом внесені зміни до ст. 265 Кодексу законів про працю України, а саме, збільшено фінансову відповідальність суб’єкта господарювання.

Так, з 1 січня 2017 року за порушення законодавства про працю та зайнятість населення накладається штраф за:

- недопущення до перевірки з питань допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати ЄСВ та податків розмір штрафу - у 100-кратному  розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення (320 тис. грн);

- допущення працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків - у 30-кратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення (96 тис. грн);

- недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці - у 10-кратному  розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення (32 тис. грн);

- недотримання встановлених законом гарантій та пільг працівникам, які залучаються до виконання обов’язків, передбачених законами України «Про військовий обов’язок і військову службу», «Про альтернативну (невійськову) службу», «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» - у 10-кратному  розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення (32 тис. грн);

- недопущення до проведення перевірки з питань додержання законодавства про працю, створення перешкод у її проведенні - у 3-кратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення (9600 грн);

- порушення встановлених строків виплати заробітної плати працівникам, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більше ніж за один місяць, виплата їх не в повному обсязі - у 3-кратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення (9600 грн);

- порушення інших вимог трудового законодавства, крім передбачених абзацами другим – сьомим частини другої статті 265 Кодексу законів про працю України, у розмірі 3200 грн.

Звертаємо Вашу увагу на те, що факт накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ, організацій відповідно до статті 188-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення за недопущення до перевірки з питань додержання законодавства про працю та зайнятість не виключає необхідність накладення фінансових санкцій на юридичну особу або фізичну особу-підприємця.

Сплата штрафу не звільняє від усунення порушень законодавства про працю (ч. 7 ст. 265 КЗпП).

Досвід показує, що значна частина громадян, не знаючи чинного законодавства про працю та пенсійне забезпечення, вважає, що запис в трудовій книжці дасть можливість отримати пенсію за весь трудовий стаж. Однак на сьогоднішній день поняття «трудовий стаж» замінено на «страховий стаж». Пенсійний фонд здійснює облік нарахованої заробітної плати і сплачених страхових внесків персонально по кожному працівнику чи підприємцю, а також облік періодів роботи, за які сплачено ці внески. І саме від цих величин залежить розмір майбутньої пенсії.
Звертаємо увагу населення, що погоджуючись на неофіційне працевлаштування, ви втрачає такі права, як оплачувані відпустки, соціальні страхові виплати та пенсійний стаж.
Тому всім працівникам важливо знати та розуміти, що заробітна плата «в конвертах» – це не тільки неотримання соціальних пільг, виплат, а і мізерна пенсія на старість.

Транспортний податок: оновлені правила

Платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають власні легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного року. Тобто, об’єктом оподаткування у 2017 році є легкові автомобілі середньоринкова вартість яких становить понад 1 200 000 гривень.

Не змінилися правила обрахунку середньоринкової вартості автівок. Наразі Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, яке є відповідальним за  визначення середньоринкової вартості автівок, братимуться до уваги: марка авто, його модель, рік випуску, об’єм циліндрів двигуна та тип пального. Тип коробки переключення передач та пробіг легкового автомобіля, які фігурували у попередніх параметрах, відтепер не враховуватимуться.

Відтепер перелік легкових автомобілів, які є об’єктом для нарахування транспортного податку має щорічно розміщуватися на офіційному веб-сайті Міністерства економічного розвитку і торгівлі України у термін до 1 лютого звітного року.

Розмір ставки податку за кожен легковий автомобіль не змінився  – 25000 гривень.  Юридичні особи – власники автівок, зазначені у переліку, до 20 лютого п.р. мають подати до податкової інспекції за місцем реєстрації об’єкта оподаткування декларацію, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

В Державній податковій інспекції нагадують, що  транспортний податок сплачується, як і раніше, за місцем реєстрації об’єктів оподаткування:

а) фізичними особами – протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення;

б) юридичними особами – авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом.

 



Добавить комментарий