ОДПІ ІНФОРМУЄ

27 февраля 2017 | Охтирська ОДПІ | Нет комментариев |

Роман Насіров: ДФС пропонує відмінити необхідність перевірки кожного з ФОПів при їх закритті

ДФС виступила з пропозиціями щодо перегляду критеріїв для проведення обов’язкової перевірки фізосіб-підприєців при їх закритті та спрощення процедури зняття їх з податкового обліку. Про це повідомив Голова ДФС Роман Насіров під час засідання Комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики.

За його словами, відповідно до діючого законодавства ДФС зобов’язана перевірити кожну фізичну особу-підприємця в процесі його ліквідації. Водночас, враховуючи цьогорічні нововведення щодо необхідності сплати  ФОПами єдиного внеску навіть при відсутності прибутку, з 01.12.16. до 20.02.17 близько 330 тисяч підприємців припинили свою діяльність. При цьому, більшість закритих ФОПів були “сплячими” та давно не вели господарську діяльність.

“На цей рахунок існує два накази Мінфіну. Один з них стосується ЄСВ, другий – всіх інших податків. Ми вважаємо, що варто переглянути ці накази і створити більш конкретні вимоги – в яких випадках, в залежності від критеріїв тієї фізособи-підприємця, що закривається, яка потрібна чи не потрібна перевірка”, – запропонував Роман Насіров.

Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, – деякі зміни до Податкового кодексу України

Охтирська ОДПІ повідомляє, що Законами України від 20.12.2016 №1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» (далі – Закон №1791) та від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» (далі – Закон №1797), які набрали чинності з 01.01.2017, внесено зміни, зокрема, у частині податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Так, змінами, внесеними до статті 266 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), передбачено, що ставки податку для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об’єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5% розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. м бази оподаткування (підпункт 266.5.1 пункту 266.5 статті 266 ПКУ).

Крім того, Законом №1791 встановлено, що з 1 січня 2017 року до прийняття відповідним органом місцевого самоврядування рішення про встановлення ставок місцевих податків і зборів на 2017 рік згідно із Законом №1791 встановлені таким органом місцевого самоврядування ставки, зокрема, з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, застосовуються з коефіцієнтом 0,5.

Разом з тим у 2017 році до прийнятих рішень органів місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків і зборів, які прийняті на виконання Закону №1791, не застосовуються вимоги підпункту 4.1.9 пунктів 4.1 та 4.5 статті 4, підпункту 12.3.4 пункту 12.3, підпункту 12.4.3 пункту 12.4 та пункту 12.5 статті 12 ПКУ та Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Відповідно до змін, внесених Законом №1797, доданим до пункту 38 підрозділу 10 «Інші перехідні положення» розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ підпунктом 38.6 визначено, що об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, що розташовані на території населених пунктів, на тимчасово окупованій території та/або території населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, не є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, відповідно до статті 266 ПКУ у період з 14 квітня 2014 року до 31 грудня року, в якому завершено антитерористичну операцію.

Нараховані та сплачені за період проведення антитерористичної операції суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, згідно із статтею 266 ПКУ вважаються надміру сплаченими грошовими зобов’язаннями та підлягають поверненню.

Кампанія декларування доходів громадян триває

Охтирська ОДПІ нагадує, що з 1 січня 2017 року розпочалась кампанія декларування доходів, отриманих упродовж 2016 року.

Декларування доходів фізичними особами у 2017 році пов‘язано з виконанням громадянами свого конституційного обов’язку та проводиться відповідно до норм Податкового кодексу України.

У відповідних випадках, визначених Кодексом, громадяни зобов’язані подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи, самостійно визначити податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб та військового збору, що підлягають сплаті (перерахуванню) такими особами до бюджету, або мають право подати декларацію для отримання податкової знижки.

Річну податкову декларацію про майновий стан і доходи, отримані громадянами у 2016 році, за оновленою формою (бланк декларації надається безкоштовно), фізичні особи цього року повинні подати до органів ДФС за місцем реєстрації у термін не пізніше 3 травня 2017 року. А суму податкового зобов’язання, зазначену в податковій декларації, фізична особа зобов’язана самостійно сплатити не пізніше 29 липня цього року.

Проведення кампанії декларування є запорукою додаткових надходжень податків і зборів до місцевих бюджетів, а отже вчасного і повного фінансування всіх галузей економіки.

Робота Охтирської ОДПІ націлена на відпрацювання фізичних осіб, котрі у 2016 році отримували:

- іноземні доходи (п.п. 170.11.1 п. 170.11 ст. 170 Кодексу);

- доходи від операцій з інвестиційними активами (п. 170.2 ст. 170 Кодексу);

- від успадкування чи отримання в дарунок коштів, майна, майнових чи немайнових прав від осіб, які не є членами сім’ї першого ступеня споріднення (п.174.3 ст. 174 Кодексу);

- у разі отримання додаткового блага у вигляді основної суми боргу (кредиту), прощеного (анульованого) кредитором у сумі, що  перевищує 50 відсотків однієї мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного податкового року (п.п. «д» п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 Кодексу);

- доходи, отримані від продажу власної сільськогосподарської продукції, у випадках передбачених п.п. 165.1.24 п. 165.1 ст. 165 Кодексу.

- доходи від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (п.п. 164.2.5 п. 164.21 ст. 164 Кодексу);

- та інші.

Ставши на шлях європейського розвитку українці в своїй більшості прагнуть чесно та свідомо виконувати свій громадський обов’язок – декларувати та  вчасно сплачувати податки заради добробуту у суспільстві.

Станом на 20 лютого поточного року 119 громадян задекларували свої доходи, загальна сума яких складає 5252,0 тис.гривень.

За вибором платника податків декларації можна подати за місцем своєї податкової адреси особисто або уповноваженою на це особою; поштою або засобами електронного зв’язку.

Жителям м. Охтирка та району з питань декларування слід звернутися до Центру обслуговування платників Охтирської ОДПІ, який знаходиться за адресою: м.Охтирка, вул. Снайпера,3, контактний телефон 05446-3-18-41, 05446-3-14-17.

Здавали квартиру в оренду – не забудьте задекларувати дохід

Отриманий у 2016 ріці дохід від здачі в оренду квартири фізичній особі, незареєстрованій як самозайнята особа, необхідно оподаткувати податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовим збором – 1,5 %.

Нагадаємо, що з 1 січня стартувала кампанія декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2016 року.

Граничні строки подання декларації для громадян та осіб, які проводять незалежну професійну діяльність – до 1 травня року, що настає за звітним. Останній день подання декларації за 2016 рік – 03.05.2017.

При необхідності платники зможуть отримати безкоштовні консультації і допомогу в заповненні податкової декларації про майновий стан і доходи у податковій інспекції.

Жителям м. Охтирка та району слід звернутися до Центру обслуговування платників Охтирської ОДПІ, який знаходиться за адресою: м.Охтирка, вул. Снайпера, 3, контактний телефон 05446-3-18-41, 05446-3-14-17.

ЗВІТ ПРО ВИКОРИСТАННЯ ДОХОДІВ НЕПРИБУТКОВОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ НЕОБХІДНО ПОДАТИ ДО 1 БЕРЕЗНЯ 2017 РОКУ

Неприбуткові підприємства, установи та організації, визначені статтею 133 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), подають  звіт  про  використання  доходів  (прибутків) неприбуткової  організації за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 17.06.2016 № 553 та річну фінансову звітність.

Для неприбуткових організацій встановлюється річний звітний період, крім випадків, передбачених ст. 133.4.3 ПКУ.

Поряд з цим  встановлено, що у разі недотримання неприбутковою організацією вимог, визначених у  ст. 133.4.3 ПКУ, така неприбуткова організація зобов’язана подати у строк, визначений для місячного звітного періоду,  звіт  про використання  доходів  (прибутків)  неприбуткової організації за період з початку року (або з початку визнання  організації  неприбутковою  в установленому порядку, якщо таке визнання відбулося пізніше) по останній день місяця, в якому вчинено таке порушення, та зазначити і сплатити суму самостійно нарахованого податкового зобов’язання з податку на прибуток.

Отже, неприбутковими підприємствами, установами та організаціями, що відповідають вимогам ПКУ, зокрема внесені органами ДФС  до Реєстру неприбуткових установ та організацій,  звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової  організації  подається за базовий  звітний (податковий) рік протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року, тобто не пізніше 1 березня 2017 року.

До уваги платників податків!

Відповідно до Законів України від 20.12.2016 №1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» та від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», внесено зміни до податкового законодавства, які набрали чинності 1 січня 2017 року, крім окремих норм, зокрема:

- визначено функції Міністерства фінансів України (видання узагальнюючих податкових консультації, координація діяльності контролюючих органів, прогноз, аналіз надходження податків, зборів, платежів);

- закріплено за районними податковими інспекціями виключно сервісні функції (сервісне обслуговування платників податків, реєстрація та ведення обліку платників податків, об’єктів оподаткування та ведення Державного реєстру фізичних осіб – платників податків, Єдиного банку даних про платників податків – юридичних осіб тощо).

Функції контрольно-перевірочної роботи, погашення податкового боргу, розгляду справ про адміністративні правопорушення перенесено на обласний рівень;

-до 1 липня 2017 року передбачено розробку програмного забезпечення електронного кабінету (дозволить платникам податків листування з контролюючим органом в електронному вигляді – подавати та отримувати документи (податкову звітність, скарги, акти перевірок, заперечення на акт, довідки та інші документи));

Консультації, крім узагальнюючих, надаються:

- в усній формі-контролюючими органами;

- у письмовій або електронній формі- контролюючими органами в областях ( Головними управліннями ДФС в областях) ,міжрегіональними територіальними органами, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику( ДФС України).

змінено порядок та вимоги до надання податкових консультацій ( чинні з 1 квітня 2017 року ):

зменшено строк безоплатного надання індивідуальних податкових консультацій за зверненням платників з 30 до 25 календарних днів;

запроваджено реєстрацію індивідуальних податкової консультації в єдиній базі індивідуальних податкових консультацій та розміщенню на сайті ДФС;

надано можливість продовжувати строк  розгляду запиту до 10 днів.

змінено процедуру розстрочення та відстрочення грошових зобов’язань чи податкового боргу:

рішення про розстрочення та відстрочення грошових зобов’язань чи податкового боргу понад бюджетний рік приймається ДФС за погодженням з Мінфіном у разі, коли сума, заявлена до розстрочення (відстрочення) становить 1 мільйон гривень та більше;

рішення про розстрочення та відстрочення грошових зобов’язань чи податкового боргу,  а також про перенесення строків сплати розстрочених (відстрочених) сум, якщо сума попередньо наданого розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань чи податкового боргу не була погашена приймається за вмотивованим та обґрунтованим рішенням керівника (заступника керівника) Міністерства фінансів;

доповнено новою підставою, за якої виникає право податкової застави, зокрема при розстроченні або відстроченні грошових зобов’язань право податкової застави виникає з дня укладання договору про розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань;

запроваджено формування та ведення реєстру заяв про розстрочення та відстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу, який щодня оновлюється на сайті ДФС.

 



Добавить комментарий