ОДПІ ІНФОРМУЄ

23 апреля 2017 | Охтирська ОДПІ | Нет комментариев |

Фінансова відповідальність при порушенні граничного терміну реєстрації податкових накладних

Згідно з п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) на дату виникнення податкових зобов’язань платник податку зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) у встановлений ПКУ термін.

При виправленні помилки в полі «Індивідуальний податковий номер покупця» (далі – «ІПН покупця») податкової накладної продавець складає та реєструє в ЄРПН нову податкову накладну з правильним «ІПН покупця», у полі «Дата складання» якої зазначається дата виникнення податкових зобов’язань продавця, тобто дата складання податкової накладної із невірним «ІПН покупця».

Відповідальність за порушення платниками ПДВ граничного строку, передбаченого ст. 201 ПКУ, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в ЄРПН (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) передбачена ст. 120 прим. 1 ПКУ.

Враховуючи вищезазначене, при реєстрації з порушенням граничного терміну, встановленого п. 201.10 ст. 201 ПКУ, податкової накладної, складеної для виправлення помилок в полі «ІПН покупця», до продавця/постачальника товарів/послуг застосовується фінансова відповідальність.

У разі зміни податкової адреси та інших відомостей “єдинник” має подати заяву

Для внесення змін до реєстру платників єдиного податку при зміні відомостей (місця здійснення діяльності, податкової адреси та ін.) платник повинен подати заяву про зміни у встановлені ПКУ строки.

За бажанням такого платника контролюючий орган видає витяг з реєстру платників єдиного податку.

Платнику ЄП варто взяти до уваги, що у разі зміни відомостей (прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи – підприємця, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта, податкової адреси, місця провадження господарської діяльності, видів господарської діяльності та ставок єдиного податку), зміни до реєстру платників єдиного податку вносяться в день подання платником відповідної заяви.

У разі зміни прізвища, імені, по батькові фізичної особи – підприємця або серії та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків) заява подається протягом місяця з дня виникнення таких змін.

У разі зміни податкової адреси суб’єкта господарювання, місця провадження господарської діяльності, видів господарської діяльності заява подається платниками єдиного податку першої і другої груп не пізніше 20 числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулися такі зміни.

У разі зміни податкової адреси суб’єкта господарювання, місця провадження господарської діяльності заява подається платниками єдиного податку третьої групи разом з податковою декларацією за податковий (звітний) період, у якому відбулися такі зміни.

Строки подання заяви на зміну ставки та групи платників єдиного податку визначені в п. 293.8 Податкового кодексу.

Нагадаємо, що реєстрація суб’єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку.

Зокрема, до реєстру платників єдиного податку вносяться такі відомості про платника єдиного податку:

1) прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи – підприємця, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і мають відповідну відмітку у паспорті);

2) податкова адреса суб’єкта господарювання;

3) місце провадження господарської діяльності;

4) обрані фізичною особою – підприємцем першої та другої груп види господарської діяльності;

5) ставка єдиного податку та група платника податку;

6) дата (період) обрання або переходу на спрощену систему оподаткування;

7) дата реєстрації;

8) види господарської діяльності;

9) дата анулювання реєстрації.

Підприємці – «єдинники» зобов’язані застосовувати РРО під час реалізації технічно складних побутових товарів з 8 травня

Постанова КМУ від 16 березня 2017 року № 231 «Про затвердження переліку груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій» набере чинності 8 травня 2017 року.

Отже, саме з цієї дати й слід застосовувати РРО підприємцям-”єдинникам”, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту.

Норми, передбачені п. 296.10 ПКУ та п. 6 ст. 9 Закону №265 у частині застосування РРО підприємцями – платниками єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, будуть застосовуватися з дати набрання чинності нормативно-правового акта, яким буде затверджено перелік таких побутових товарів.

В рамках реалізації норм законодавства Урядом України визначено Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, продаж яких здійснюватиметься із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій.

Відтак Постанова сприятиме посиленню захисту прав споживачів, зокрема щодо проведення гарантійного ремонту або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів.

Варто зазначити, що вказаний Перелік містить 8 груп товарів:

- «Вироби із чорних металів»,

- «Реактори ядерні, котли, машини, обладнання і механічні пристрої, їх частини»,

- «Електричні машини, обладнання та їх частини; апаратура для запису або відтворення звуку, телевізійна апаратура для запису та відтворення зображення і звуку, їх частини та приладдя»,

- «Засоби наземного транспорту, крім залізничного або трамвайного рухомого складу, їх частини та обладнання»,

- «Прилади та апарати оптичні, фотографічні, кінематографічні, контрольні, вимірювальні, прецизійні; медичні або хірургічні; їх частини та приладдя»,

- «Годинники всіх видів та їх частини»,

- «Музичні інструменти; їх частини та приладдя»,

- «Іграшки, ігри та спортивний інвентар; їх частини та приладдя».

Загалом в групах понад 50 підгруп і усього понад 300 позицій товарів.

З текстом постанови можна ознайомитися  на Урядовому порталі за посиланням:

http://www.kmu.gov.ua/control/uk/cardnpd?docid=249891557

Порядок заповнення та подання заяви сільськогосподарськими товаровиробниками на отримання бюджетної дотації

Для внесення до Реєстру отримувачів бюджетної дотації (далі – Реєстр) сільськогосподарський товаровиробник подає до контролюючого органу за місцем свого обліку як платника податку на додану вартість заяву за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 23.02.2017 № 275.

У заяві зазначаються підстави для внесення сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру та перелік видів діяльності такого сільськогосподарського товаровиробника, здійснення яких дає право на отримання бюджетної дотації.

Заява за формою № 1-РОБД з позначкою «Внесення» заповнюється та подається в електронній формі або у паперовому вигляді у місяці, який передує початку податкового періоду, з якого особа матиме право на отримання бюджетної дотації, та протягом п’яти календарних днів після закінчення граничного строку подання податкової звітності з податку на додану вартість, встановленого для місячного податкового (звітного) періоду.

Заява з позначкою «Перереєстрація» заповнюється та подається виключно в електронній формі протягом 10 робочих днів, що настають за днем, коли у сільськогосподарського товаровиробника відбулася зміна інших даних, що не стосуються найменування та податкового номера і містяться у Реєстрі (зміна переліку видів діяльності, зміна реквізитів поточного банківського рахунку для перерахування бюджетної дотації).

Пояснення до заяви про внесення сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру розміщено на її зворотному боці.

Для внесення сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру питома вага вартості сільськогосподарських товарів має становити не менше 75 відсотків вартості всіх товарів, поставлених ним протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів сукупно. Для новоутвореного сільськогосподарського товаровиробника, зареєстрованого як суб’єкт господарювання, який провадить господарську діяльність менш як 12 календарних місяців, питома вага сільськогосподарських товарів розраховується за результатами кожного окремого звітного періоду.

З метою визначення такої питомої ваги заповнюється розділ 6 заяви «Вартість товарів (послуг), поставлених протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів».

Для визначення загального обсягу операцій з постачання товарів/послуг та/або операцій з постачання сільськогосподарської продукції (сільськогосподарських товарів) застосовуються дані податкової звітності з ПДВ.

Оновлено Довідники податкових пільг

Охтирська ОДПІ інформує про те, що ДФСУ у листах від 03.04.2017 р. оприлюднила Довідник № 82/1 податкових пільг, що є втратами доходів бюджету станом на 01.04.2017 року та Довідник №82/2 інших податкових пільг станом на 01.04.2017 року.

Звертаємо увагу на те, що згідно з змінами, впровадженими Законом України від 21.12.2016 р. №1797 “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні”, який набрав чинності з 1 січня 2017 року, звіт по пільгам, на підставі якого відображаються обсяги операцій, доходів або прибутків, щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов’язку нарахування і сплати податку і збору  набув статусу податкової декларації.

Де на офіційному веб-порталі ДФС можна ознайомитися з Реєстром неприбуткових установ та організацій

Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру визначений постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 №440 «Про затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру» зі змінами (далі – Порядок №440).

Відповідно до п.12 Порядку №440 з метою забезпечення органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб відомостями, що містяться у Реєстрі неприбуткових установ та організацій, на офіційному веб-сайті Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) забезпечується відкритий доступ до таких відомостей.

Інформація з реєстрів ДФС оприлюднюється у відкритій частині електронного сервісу «Електронний кабінет платника» у вкладці «Реєстр неприбуткових організацій та установ» за посиланням (https://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet/faces/public/reestr.jspx) офіційного веб-порталу ДФС (шлях: Головна / Електронний кабінет платника / Інформація з реєстрів / Реєстр неприбуткових установ та організацій).

Користувачі мають можливість завантажити, зберегти та роздрукувати оприлюднену інформацію.

Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у підкатегорії 102.04 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

Деклараційна кампанія – 2017: залишилось менше місяця до її завершення

Охтирська ОДПІ звертає увагу громадян, що до завершення декларування доходів, отриманих ними протягом 2016 року, залишилось 15 календарних днів.

Обов’язок щодо подання декларації у платників податків виникає:

- при отриманні доходів не від податкових агентів (тобто від фізичних осіб, які не зареєстровані як самозайняті);

- при отриманні від податкових агентів доходів, які не підлягали оподаткуванню при виплаті, але які не звільнені від оподаткування;

- при отриманні іноземних доходів;

- у випадках, передбачених законодавством, зокрема, при отриманні у власність майна за рішенням суду.

Відповідно до ст. 164 прим. 1 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року № 8073-Х неподання або несвоєчасне подання громадянами декларацій про доходи чи включення до декларацій перекручених даних, неведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат, для яких законами України встановлено обов’язкову форму обліку, – тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Дії, передбачені ч. першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від п’яти до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Ця відповідальність не розповсюджується на випадки добровільного подання декларації (у т.ч. при реалізації права на податкову знижку).

За словами начальника управління податків і зборів з фізичних осіб Охтирської ОДПІ Галини Мостової станом на 18 квітня поточного року 875  громадян задекларували свої доходи, загальна сума яких складає 25,1 мільйонів гривень. Серед декларантів наразі лідирують спадкоємці, які задекларували дохід в сумі 22,6 мільйонів гривень.

Галина Мостова акцентувала увагу, що податкова декларація за 2016 рік подається до 3 травня 2017 року.

За вибором платника податків декларації можна подати за місцем своєї податкової адреси особисто або уповноваженою на це особою; поштою або засобами електронного зв’язку.

Жителям м.Охтирка та району з питань декларування слід звернутися до Центру обслуговування платників Охтирської ОДПІ, який знаходиться за адресою: м.Охтирка, вул. Снайпера,3, контактний телефон 05446-3-18-41, 05446-3-14-17.

 



Добавить комментарий