Платникам податків на замітку

14 сентября 2017 | ОХТИРСЬКА ОДПІ | Нет комментариев |

15 ВЕРЕСНЯ – ГРАНИЧНИЙ ТЕРМІН ПЕРЕХОДУ НА СПРОЩЕНУ СИСТЕМУ ОПОДАТКУВАННЯ!

Охтирська ОДПІ нагадує, що суб’єкти господарювання, які бажають з 1 жовтня 2017 року перейти на сплату єдиного податку або змінити групу єдиного податку, повинні не пізніше, ніж за 15 календарних днів до початку кварталу подати до Центру обслуговування платників заяву встановленої форми про право застосування спрощеної системи оподаткування. Граничний термін подання заяви – 15 вересня 2017 року.

Крім цього, платники єдиного податку, які бажають відмовитися від застосування спрощеної системи оподаткування з 1 жовтня 2017 року, повинні не пізніше, ніж за 10 днів до початку нового календарного кварталу подати до Центру обслуговування платників заяву про відмову від спрощеної системи оподаткування. Граничний строк подання такої заяви – 20 вересня 2017 року.

Право на «податкові канікули» з податку на прибуток

Таку можливість отримали платники податку на прибуток, які відповідають критеріям, визначеним пунктом 44 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, і мають право застосовувати ставку податку 0 відсотків. Відповідна категорія платників за результатами кожного звітного (податкового) періоду має складати спрощену податкову декларацію із зазначеного податку за встановленою формою та подавати її контролюючому органові у строк, встановлений для річного звітного (податкового) періоду.

На виконання вимог абзацу четвертого п.46.5 ПКУ Кабмін постановою від 09.08.2017р. №592 затвердив Порядок переходу платників податку на прибуток підприємств до подання спрощеної податкової декларації з такого податку та форму спрощеної податкової декларації з податку на прибуток підприємств, який оподатковується за ставкою 0 відсотків відповідно до пункту 44 підрозділу 4 розділу XX “Перехідні положення” Податкового кодексу. Зазначена Постанова №592 набула чинності з 15.08.2017р.

Нагадаємо,  що ставка 0 % на період до 31.12.2021 р. застосовується для платників податку на прибуток, у яких річний дохід, визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний період, не перевищує 3 млн. грн. та розмір нарахованої за кожний місяць звітного періоду заробітної плати (доходу) кожному з працівників, які перебувають з платником податку у трудових відносинах, є не меншим як дві мінімальні заробітні плати, розмір якої встановлено законом (тобто, більше 6400 грн.).

Крім того, такі платники мають відповідати одному з таких критеріїв:

-       утворені в установленому законом порядку після 01.01.2017 р.;

-       діючі, у яких протягом трьох послідовних попередніх років (або протягом усіх попередніх періодів, якщо з моменту їх утворення пройшло менше трьох років) щорічний обсяг доходів задекларовано в сумі, що не перевищує 3 млн. грн., та у яких середньооблікова кількість працівників протягом цього періоду становила від 5 до 20 осіб;

-       які були зареєстровані платниками єдиного податку в установленому законодавством порядку в період до 01.01.2017 р. та у яких за останній календарний рік обсяг виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) становив до 3 млн. грн. та середньооблікова кількість працівників становила від 5 до 50 осіб.

Слід звернути увагу, що передбачені обмеження щодо застосування нульової ставки. Зокрема, «податкові канікули» не поширюється на суб’єктів господарювання, які утворені після 1 січня 2017 року шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), приватизації та корпоратизації, а також, які здійснюють діяльність у сфері розваг; виробництво, оптовий продаж, експорт, імпорт підакцизних товарів; виробництво, оптовий та роздрібний продаж пально-мастильних матеріалів; оптову торгівлю і посередництво в оптовій торгівлі; фінансову та страхову діяльність; діяльність у сферах права та бухгалтерського обліку тощо.

Додамо, у разі коли за результатами звітного (податкового) періоду відсутні підстави для застосування ставки податку на прибуток підприємств 0 відсотків, платники податку подають контролюючому органові податкову декларацію із зазначеного податку в загальному порядку.

Довідково повідомляємо, що відповідні роз’яснення прописані влисті ДФС України від 04.09.2017р. №23407/7/99-99-15-02-01-17.

=’color:#333333;mso-ansi-language: UK’>     забороняється надання платних супутніх послуг органом ДФС у ЦОП;

до супутніх послуг не належать надання консультацій, інформації, пов’язаних з наданням адміністративних послуг, продаж бланків заяв та інших документів, необхідних для звернення щодо надання адміністративних послуг, та надання допомоги в їх заповненні;
бланки декларації про майновий стан і доходи, а також бланки заяв та інших документів (надруковані типографським способом або роздруковані на принтері в ЦОП), необхідні для звернення щодо надання адміністративних послуг, мають безоплатно надаватись платникам в ЦОП.

Перелік послуг які надають Центри обслуговування платників

ЦОП – постійно діючий робочий орган ДФС, в якому надаються послуги структурними підрозділами ГУ ДФС, ДПІ та працівниками відділень, відповідальними згідно з функціональними обов’язками за надання адміністративних послуг, консультацій, прийняття звітності, вхідної кореспонденції та видачу ключів електронного цифрового підпису (абзац третій п. 1 Примірного положення про Центр обслуговування платників, затвердженого наказом ДФС України від 20.05.2016 № 458 «Про затвердження документів, які регламентують діяльність центрів обслуговування платників»).
Пунктом 2 Положення визначено перелік послуг, які надаються суб’єктам звернень у ЦОП:
адміністративні послуги;

прийом та реєстрація вхідної кореспонденції;

приймання звітності, поданої виключно на паперових носіях;

приймання звітності, поданої на паперових носіях із додаванням копій, підготовлених на електронних носіях (електронні носії повертаються суб’єктам звернень після зчитування відповідних даних);

усні консультації;

видача ключів електронного цифрового підпису;

доступ до електронних сервісів;

доступ для роботи запитувачів із документами, що містять публічну інформацію;

попередній запис громадян на особистий прийом;

супутні послуги.

Пунктом 3 Положення передбачено, що структурні підрозділи територіальних органів ДФС, залучені до роботи в ЦОП та відповідальні за надання послуг:
обслуговування платників;

податків і зборів з юридичних осіб;

податків і зборів з фізичних осіб;

погашення боргу;

аудиту або підрозділ (спеціаліст), за яким закріплено функцію контролю за достовірністю декларування валютних цінностей, що знаходяться за кордоном і належать суб’єктам господарювання України;

моніторингу доходів та обліково-звітних систем;

матеріального забезпечення та розвитку інфраструктури;

контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів;

Акредитований центр сертифікації ключів ІДД ДФС.

Водночас п. 8 Положення визначає порядок надання супутніх послуг у ЦОП, а саме:

у приміщеннях ЦОП можуть надаватися супутні послуги (виготовлення копій документів, ламінування, продаж канцелярських товарів, надання банківських послуг тощо);
забороняється надання платних супутніх послуг органом ДФС у ЦОП;

до супутніх послуг не належать надання консультацій, інформації, пов’язаних з наданням адміністративних послуг, продаж бланків заяв та інших документів, необхідних для звернення щодо надання адміністративних послуг, та надання допомоги в їх заповненні;
бланки декларації про майновий стан і доходи, а також бланки заяв та інших документів (надруковані типографським способом або роздруковані на принтері в ЦОП), необхідні для звернення щодо надання адміністративних послуг, мають безоплатно надаватись платникам в ЦОП.

Зміни в оподаткуванні доходів нерезидентів – інвесторів у цінні папери

Охтирська ОДПІ повідомляє, що 10.09.2017 набрав чинності Закон України від 07.09.2017 №2146-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування доходів нерезидентів – інвесторів у цінні папери» (далі – Закон №2146).

Законом №2146, зокрема, у новій редакції викладено п.п.141.4.10 п.141.4 ст.14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755 зі змінами та доповненнями, а саме:

«Не підлягають оподаткуванню доходи, отримані нерезидентами у вигляді процентів або доходу (дисконту) на державні цінні папери або облігації місцевих позик, або боргові цінні папери, виконання зобов’язань за якими забезпечено державними або місцевими гарантіями, або у вигляді інших доходів за державними цінними паперами, що виплачуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, або у вигляді процентів, сплачених нерезидентам за отримані державою або до бюджету Автономної Республіки Крим чи міського бюджету позики (кредити або зовнішні запозичення), які відображаються в Державному бюджеті України або місцевих бюджетах чи кошторисі Національного банку України, або за кредити (позики), які отримані суб’єктами господарювання та виконання яких забезпечено державними або місцевими гарантіями».

Закон №2146 опубліковано у «Голосі України» від 09.09.2017 №166.

файлу (квитанції про одержання файла повідомлень (перша квитанція), про прийняття до оброблення файла повідомлень (друга квитанція)).

Програмний модуль та Інструкція з його використання розміщені на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Електронна звітність»/Програмний модуль для формування та направлення повідомлень про відкриття/закриття рахунків.

З 1 вересня про відкриття/закриття рахунків можна повідомити через Електронний кабінет

Фіскальною службою створено програмний інтерфейс (API) та клієнтське програмне забезпечення для використання у зовнішніх програмних продуктах банків та інших фінансових установ з метою відправки та приймання електронних повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків через Електронний кабінет (Програмний модуль).

Починаючи з 1 вересня 2017 р. через взаємодію API «Електронного кабінету» та Програмного модуля забезпечується:

- завантаження файлів повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у національній та іноземній валютах, про відкриття/закриття рахунків платників податків у цінних паперах, про відкриття/закриття кореспондентських рахунків в установах банків, які формуються програмним забезпеченням фінансових установ;

- накладення на файл повідомлення електронних цифрових підписів (ЕЦП) відповідальних посадових осіб фінансових установ у встановленому порядку. Використовується ЕПЦ будь-якого Акредитованого центру сертифікації ключів;

- відправлення та приймання файлів повідомлень контролюючими органами;

- отримання квитанції про результати обробки переданого файлу (квитанції про одержання файла повідомлень (перша квитанція), про прийняття до оброблення файла повідомлень (друга квитанція)).

Програмний модуль та Інструкція з його використання розміщені на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Електронна звітність»/Програмний модуль для формування та направлення повідомлень про відкриття/закриття рахунків.

Cпадщина, що успадковується членами сім’ї другого ступеня споріднення, оподатковується за нульовою ставкою

Згідно з п.п. 174.2.1 ст. 174 Податкового кодексу України з урахуванням змін, внесених Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування спадщини» від 23.02.2017 року № 1910-VIII, починаючи з 1 січня 2017 року за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб оподатковуються об’єкти спадщини, які успадковуються не тільки членами сім’ї спадкодавця першого ступеня споріднення, але й об’єкти спадщини, що успадковується членами сім’ї другого ступеня споріднення.

Членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені.

Членами сім’ї фізичної особи другого ступеня споріднення вважаються її рідні брати та сестри, її баба та дід з боку матері і з боку батька, онуки.

Вартість будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцями, які не є членами сім’ї спадкодавця першого та другого ступеня споріднення оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5%.

У разі спадкування будь-яких об’єктів спадщини, які оподатковуються за нульовою ставкою, оціночна вартість таких об’єктів з метою оподаткування не визначається.

До уваги платників податків!

22 вересня 2017 року у м. Києві відбудеться  Національний податковий форум для платників податків на тему: «Трансфертне ціноутворення, прибуток,  податок на додану вартість»

Місце проведення: м. Київ, вул. Хрещатик 14, готель «Хрещатик»

Початок семінару: 10 00 (початок реєстрації  з 09 30)

Контактна інформація організатора форуму – журналу «Вісник.Офіційно про податки»:Для реєстрації на участь у форумі необхідно заповнити заявку на сайті: www.visnyk.ua/forum

Додаткову інформацію можна отримати: Тая Попова, (044) 501-06-42, (067) 506-32-64, mail@visnyk.ua

ПРОГРАМА

№ п/п Питання Лектори (структурні підрозділи ДФС)
Податок на прибуток підприємств
1. Зміни у формі податкової звітності.

Виправлення помилок попередніх звітних періодів.

Підтвердження операцій первинними документами.

Переплати з податку на прибуток підприємств – варіанти зменшення.

Авансові внески при виплаті дивідендів: особливості обчислення та заліку у зменшення зобов’язань.

Коригування фінансового результату:

на суми резервів;

при нарахуванні амортизації;

при здійсненні фінансових операцій.

Відносини з неприбутковими організаціями.

Олексій Задорожний,

начальник управління вдосконалення методології податку на прибуток підприємств Департаменту методологічної та нормотворчої роботи ДФС

Трансфертне ціноутворення – новації, звітність та документація
2. Трансфертне ціноутворення – новації 2017 року та перспективи нових змін.

Контроль за операціями з LLP та іншими фіскально-прозорими компаніями.

Пошук інформації для трансфертного ціноутворення.

Нові вимоги до розкриття інформації документації з ТЦ.

Звітна компанія 2016 року – типові помилки платників при заповнення звіту про контрольовані операції.

Податкові наслідки порушення вимог щодо формування та подання звітності з  трансфертного ціноутворення

Перевірки з питань дотримання платниками принципу витягнутої руки: перші результати та судова практика

Микола Мішин, начальник відділу перевірок трансфертного ціноутворення управління планових перевірок Департаменту аудиту ДФС
Податок на додану вартість
3. Податкові накладні: від складання до реєстрації.

Штрафні санкції за порушення строків реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН.

Складання розрахунків коригування до податкових накладних та відображення такого коригування в податковій звітності.

Сплата ПДВ при поданні уточнюючих розрахунків.

Повернення коштів з електронного рахунку та надміру сплачених коштів з бюджету.

Сергій Тимошенко, заступник директора Департаменту – начальник управління вдосконалення непрямого оподаткування Департаменту методологічної та нормотворчої роботи ДФС
Зупинення реєстрації податкових накладних
4. Система моніторингу оцінки ризиків та основні критерії ризиковості

Надсилання квитанції про зупинення реєстрації: алгоритм дій платника податків

Правила подачі та заповнення таблиці платника податків при реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН

Підтвердження реальності здійснення операцій.

Порядок розгляду скарг щодо відмови у реєстрації податкових накладних, строки та підстави для продовження

Микола Чмерук, директор Департаменту моніторингу доходів та обліково-звітних систем ДФС

Дмитро Мішалов, в.о. начальника управління організації роботи щодо прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних Департаменту моніторингу доходів та обліково-звітних систем  ДФС

 



Добавить комментарий