Навчання на тему стану реформування медичної галузі в Охтирці переважна більшість депутатів  Охтирської міськради на минулому тижні проігнорували. Невже народних обранців не цікавить, як лікуватимуть їхній електорат на первинній ланці? За новими знаннями до стін міськради минулого четверга з’явилося аж 4 депутати з 32: Олександр Шнайдер та Мирослав Нікулін, медики за освітою Лілія Неофітна і Анжела Волкова, а також голова громадської ради Тетяна Радченко та громадські активісти.

Не густо, проте не пусто, – вирішили начальник управління охорони здоров’я Оксана Коваленко та в. о. головного лікаря Охтирського міського центру первинної медико-санітарної допомоги Вікторія Матосова та розпочали доносити до присутніх важливу інформацію:

Оксана Коваленко проінформувала присутніх про наступне:

- З метою розмежування первинного та вторинного рівнів надання медичної допомоги  в Охтирці з 12 грудня функціонує «Охтирський міський центр первинної медико-санітарної допомоги», який налічує 2 амбулаторії: амбулаторію ЗПСМ № 1 за адресою вул. Сумська,55, яка обслуговує 21641 тис. населення (в тому числі 5477 дітей) та  амбулаторія ЗПСМ №2 за адресою вул. Петропавлівська, 15, яка має філію за адресою вул. Київська, 96 та обслуговує 26400 населення (в тому числі 2400 дітей).

Цифри: 124,75 штатних посад, в т.ч. лікарі – 32,5, середній медперсонал – 64,5, молодший медперсонал – 6,0, інший персонал – 21,75 станом на 1 березня 2018 року.

4596,89 грн. становить середня заробітна плата по закладу за січень-лютий 2018 р.

8 338 075 грн., в т. ч. по медичній субвенції 6 548 300 грн., місцевому бюджету (на оплату енергоносіїв) – 549 275 грн., кошти для відшкодування вартості лікарських засобів для лікування окремих захворювань – 1 240 500 грн. затверджено на фінансування закладу станом на 1 березня.

Сформовані електронні списки пацієнтів, в яких нараховується майже 51 тис. осіб. Розбіжності з офіційною статистикою виникають, бо приїздять студенти, охтирчани привозять батьків із сіл, звертаються за меддопомогою військовослужбовці. Валентина Попович піддала сумніву дану цифру і зауважила, що вона, скоріше за все, розбавлена мертвими душами.

Основними завданнями та напрямками діяльності центру первинної медико-санітарної допомоги є забезпечення населення якісною, доступною та ефективною медичною допомогою. Для вирішення цих завдань в закладі надається цілодобова допомога пунктом невідкладної допомоги. За місяць роботи пункту було зареєстровано 497 виїздів до хронічних хворих, з них 17 – діти.

Стосовно виклику швидкої допомоги у присутніх були нарікання. Присутні скаржилися на черствість сумських диспетчерів та велику кількість зайвих запитань.

Завідуюча жіночої консультації Анжела Волкова відчула незручності, коли викликала карету швидкої, щоб транспортувати вагітну до полового будинку: «Мені почали задавати зайві питання, на кшталт того, на якому поверсі ми знаходимося. Ще пригадую, як влітку на базарі літньому чоловіку стало зле – симптоми свідчили про інсульт. Я викликала швидку, яка приїхала через 30 хвилин. Весь цей час я не відходила від чоловіка, але медики по прибуттю констатували смерть».

Лілія Неофітна розповіла, як нещодавно вранці поблизу магазина «Фішка» впала жінка і отримала серйозну травму голови, можливо навіть струс мозку. Свідків одразу ніби корова язиком злизала. Перехожі чоловіки викликали швидку і також накивали п’ятами. Коли минуло 20 хвилин, а медиків на горизонті не було видно, Лілія Неофітна почала обривати телефон «103». Через півгодини допомога потерпілій все ж була надана.

На що Вікторія Матосова відповіла: «Необхідно розмежовувати екстрену допомогу, яку надають лікарі Охтирської станції екстреної швидкої медичної допомоги, диспетчери яких знаходяться в Сумах та невідкладну допомогу, яка входить до обов’язків медиків первинної ланки».

Валентина Попович запропонувала вихід із глухого кута: «Організуйте зручний номер телефону для виклику невідкладної допомоги, який би охтирчани могли легко запам’ятати. Також цю інформацію разом зі списками дільничних лікарів розміщуйте на дошках оголошень в  громадських місцях».

Депутат міськради Лілія Неофітна зауважила, що первинна ланка має нагальну необхідність у розширенні автопарку, аби невідкладна допомога надавалася більш якісно та оперативно. Також Лілія Павлівна стверджує, що передання лабораторії на вторинний рівень є серйозною помилкою:

- Завдання лікарів сімейної медицини виявити захворювання на початковій стадії, а зробити це без повного лабораторного обстеження майже не можливо. Тому лабораторія повинна залишитися на первинному рівні.

Проте Вікторія Матосова зауважила: «Утримання лабораторії – дороге задоволення, особливо коли мова йде про економічно обґрунтовані витрати на первинну ланку».

Далі Оксана Коваленко проінформувала про стаціонар вдома і денний стаціонар та реалізацію програми «Доступні ліки»:

- Денний стаціонар має два відділення: за адресою вул. Петропавлівська, 3, який працює в три зміни і нараховує 20 ліжок, стаціонар за адресою вулиця Сумська, 55 має 7 ліжок. В умовах денного стаціонару з початку року проліковано 159 чоловік, стаціонар на дому організовано для  653 пацієнтів.

З початку року складені угоди з аптеками, які дали свою згоду на участь в цій програмі: ТОВ «Сумський центр здоров’я» за адресою вул. Київська, 34; КП «Центральна районна аптека № 4» за адресою пров. Харківський, 15; ТОВ «Медара» (пров. Харківський, 10/3); ТОВ «Прана-Фарм» (вул. Батюка, 49а). Виписку рецептів розпочато з 22 січня. За цей період використано близько 250 тис грн.

Охтирчанам вже час обдумати питання обрання сімейного лікаря. Для тих пацієнтів, які не встигнуть з підписанням договорів з лікарем до червня цього року, вересень  буде другим «вікном можливостей», а грудень – третім.

Щодо подальших планів нашого закладу в реформуванні медичної галузі на первинному рівні є реорганізація закладу ПМД з бюджетної установи у комунальне некомерційне підприємство. Це обов’язкова умова, оскільки тільки медичні заклади у статусі комунальних некомерційних підприємств зможуть укласти договори з Національною службою здоров’я України та отримувати пряме фінансування за надані послуги з Державного бюджету.

Щодо підключення закладу до електронної системи охорони здоров’я еНеаІth, то воно вже відбулося і на даному етапі проходить внесення лікарів до системи. Але для пришвидшення процесу не вистачає комп’ютерної техніки. Саме тому на лютневій сесії було прийнято рішення про виділення з міського бюджету 100 тис. грн. на закупівлю 9 комп’ютерів, при мінімальній потребі – 26 шт.

Наступним кроком реформи буде підписання декларацій пацієнтів з обраними сімейними лікарями. Цей процес повинен стартувати з квітня цього року, але на теперішній час декларація про вибір лікаря первинної медичної допомоги, а також наказ МОЗ України «Про затвердження порядок вибору лікаря з надання первинної медичної допомоги» знаходяться у вигляді проекту», – зауважила Оксана Коваленко.

Протягом декількох годин учасники навчання палко обговорювали проблеми та перспективи первинної медичної ланки  в Охтирці: вносили слушні пропозиції та вислуховували зауваження. Зустріч пройшла продуктивно, але низька явка депутатського корпусу наводить на невтішні думки, що народним обранцям начхати на здоров’я їхніх виборців.

Олена Кириченко



Добавить комментарий