ОДПІ ІНФОРМУЄ

2 декабря 2016 | Новости | Нет комментариев |

Важливо для неприбуткових організацій: до 01.01.2017 необхідно привести свої установчі документи у відповідність до вимог законодавства

Охтирська ОДПІ звертає увагу, що Державна фіскальна служба України у листі від 11.11.2016 №24344/6/99-99-15- 02-02-15 (далі – лист ДФС №24344) зазначила, що до нового Реєстру включається неприбуткова організація, установчі документи якої одночасно відповідають вимогам п.п.133.4.1 п.133.4 ст.133 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

При цьому, якщо неприбуткові організації не привели установчі документи у відповідність до вимог п.133.4 ст.133 ПКУ, такі неприбуткові організації після 01.01.2017 виключаються контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр).

Отже, з метою включення до нового Реєстру організації зобов’язані до 01.01.2017 привести свої установчі документи у відповідність до норм п.133.4 ст.133 ПКУ та здійснювати свою діяльність на підставі діючих установчих документів, дотримуючись вимог положень п.133.4 ст.133 ПКУ.

Лист №24344 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/70389.html

До уваги релігійних організацій!

20 листопада набрав чинності Закон України від 06 жовтня 2016 року № 1667-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо уточнення окремих положень про оподаткування неприбуткових організацій» (далі – Закон).

Зазначеним Законом, зокрема встановлено, що доходи неприбуткових релігійних організацій використовуються також для здійснення неприбуткової (добродійної) діяльності, передбаченої законом для релігійних організацій, у тому числі надання гуманітарної допомоги, здійснення благодійної діяльності, милосердя.

Крім того, визначено, що тимчасово, до 01 січня 2018 року, не може бути підставою для виключення неприбуткових релігійних організацій з Реєстру неприбуткових установ та організацій невиконання такими релігійними організаціями вимог до установчих документів, визначених п.п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України .

Вищевказаний Закон опубліковано в газеті  «Голос України» від 19.11.2016 № 221  і набирає чинності за днем опублікування.

Коли платнику податку на прибуток не потрібно сплачувати авансовий внесок у розмірі 2/9 податку на прибуток грошовими коштами

Перерахування сум авансових внесків у розмірі 2/9 податку на прибуток, нарахованого у податковій звітності за три квартали 2016 року, здійснюється платниками на бюджетні рахунки за кодами бюджетної класифікації, передбаченими для обліку податку на прибуток підприємств. Тому якщо в інтегрованій картці платника податку обліковується переплата з податку на прибуток, то платник податку має право не сплачувати авансовий внесок у розмірі 2/9 податку на прибуток, нарахованого у податковій звітності за три квартали 2016 року, в межах цієї суми. Зарахування таких надміру сплачених грошових зобов’язань з податку на прибуток здійснюється у сплату авансового внеску в автоматичному режимі (без заяви платника).

На що не впливає збільшення з 01.12.2016 розмірів мінімальної зарплати та прожиткового мінімуму

Охтирська ОДПІ нагадує, що з 01.12.2016 зростають розміри мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму у порівнянні з чинним, встановленим з 01.05.2016.

Так, з 01.12.2016:

- мінімальна заробітна плата у місячному розмірі становитиме   1600 гривень (замість 1550 грн.);

- прожитковий мінімум на одну особу у розрахунку на місяць становитиме 1544 гривень (замість 1496 грн.).

Відповідно зросте прожитковий мінімум і для основних соціальних і демографічних груп населення, а саме:

- для дітей у віці до 6 років він становитиме 1355 грн. (замість  1313 грн.);

- для дітей у віці від 6 до 18 років – 1689 грн. (замість 1637 грн.);

- для працездатних осіб – 1600 грн. (замість 1550 грн.);

- для осіб, які втратили працездатність – 1247 грн. (замість  1208 грн.).

Нагадуємо, що від встановленого прожиткового мінімуму залежить і максимальна величина зарплати, на яку нараховується єдиний соціальний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок). Таким чином, замість 36 250 гривень, діючих на сьогодні, максимальна заробітна плата складатиме 40 000 гривень.

З 1 грудня поточного року змінюється і максимальний розмір бази нарахування єдиного внеску, який становитиме 8 800 гривень (40 000 грн. х 22%) та 3 364 грн.  (40 000 грн. х 8,41%) за працівника – інваліда.

Єдиний внесок для фізичних осіб – підприємців з 01.12.2016 становитиме 352, 00 грн. (1600 грн. х 22%).

Поряд з цим, звертаємо увагу, що зміна розміру мінімальної зарплати і прожиткового мінімуму не впливає на ті показники, що встановлюються залежно від їх розмірів на 1 січня звітного податкового року.

Це стосується, зокрема:

- ставки єдиного податку для 1 та 2 груп (встановлюються у відсотках (фіксовані ставки) до розміру мінімальної заробітної плати, визначеної законом на 1 січня податкового (звітного) року);

- ставки податку на нерухоме майно (встановлюються у залежності від розміру мінімальної заробітної плати, визначеної законом на 1 січня звітного (податкового) року);

- ставки збору за місця для паркування (встановлюються у залежності від розміру мінімальної заробітної плати, визначеної законом на 1 січня податкового (звітного) року);

- розмір податкової соціальної пільги (встановлюється у залежності від розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), визначеному законом на 1 січня звітного податкового року);

- граничну норму добових витрат для відрядження (встановлюється у залежності від розміру мінімальної заробітної плати, визначеної законом на 1 січня податкового (звітного) року).

Роман Насіров: Податкова і митна системи України стають цивілізованішими, як і платники податків

Заходи з кардинального покращення роботи податківців і митників уже дають реальні плоди. Впровадження нових, у тому числі й електронних, сервісів спрощує роботу підприємцям та водночас дисциплінує їх, а ухилення від податків все більше сприймається суспільством як абсолютний негатив. Про це Голова ДФС Роман Насіров написав у своєму блозі в інтернет-виданні «Обозреватель».

За його словами, податкова і митна системи України стають цивілізованішими – як і ті, кого ДФС обслуговує. Достойні показники щодо перевиконання планів надходжень коштів до бюджетів усіх рівнів є результатом у тому числі й успішних кроків у напрямі детінізації бізнесу. Крім того, ефективність реформи ДФС та використання в її роботі найсучасніших європейських практик відзначили також й іноземні експерти. Підтвердженням цьому є те, що Україна очолила Генеральну асамблею внутрішньо-європейської організації податкових адміністрацій (ІОТА).

«Членство в ІОТА – це, перш за все, можливість обміну інформацією, а також – практичний досвід для підвищення професійного рівня працівників податкової служби, які обмінюватимуться досвідом з нашими партнерами, у тому числі й під час участі в різноманітних спільних заходах. Україна зробила вибір на користь європейської моделі розвитку, сповідування європейських цінностей та свобод, тому, вважаю, ми рухаємося у правильному фарватері», – зазначив Роман Насіров.

Основним своїм завданням на посаді президента ІОТА Роман Насіров вбачає подальшу координацію членів цієї організації, ефективне забезпечення співробітництва між податковими адміністраціями в європейському регіоні та підтримку їх розвитку.

Пріоритетними завданнями роботи цієї організації на наступний рік є: удосконалення контролю за дотриманням податкового законодавства та збиранням податків, зниження адміністративного навантаження та розвиток сервісів для платників.

«Звичайно, життя коригуватиме нашу роботу, а тому дуже важливо напрацювати спільну ефективну стратегію з обміну найновішими податковими ініціативами між колегами у нашій сфері», – наголосив Роман Насіров.

Очільник ДФС також відзначив, що фіскальна служба готова не лише використовувати досвід іноземних партнерів для  поліпшення власної податкової  системи, але й поділитися своїми напрацюваннями та досягненнями, наприклад, в удосконаленні сервісів.

Розрахунок фінрезультату при зміні системи оподаткування

Охтирська ОДПІ інформує, що Державна фіскальна служба України у листі від 11.11.2016 №24342/6/99-99-15- 02-02-15 (далі – лист ДФС №24342) щодо розрахунку фінансового результату до оподаткування для платників податку на прибуток, що перейшли із спрощеної системи оподаткування на загальну повідомила наступне.

Пунктом 44.2 ст. 44 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) передбачено, що для обрахунку об’єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.

Відповідно до п.п.134.1.1 п.134.1 ст.134 ПКУ об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень розділу ІІІ ПКУ.

Фінансовий результат до оподаткування формується згідно з правилами бухгалтерського обліку, у тому числі за операціями з надання послуг під час перебування на спрощеній системі оподаткування у разі їх оплати при переході на загальну систему оподаткування, та у разі отримання оплати за послуги на спрощеній системі оподаткування і надання таких послуг під час перебування на загальній системі оподаткування.

Розділом III ПКУ не передбачено коригування фінансового результату до оподаткування на різниці, що виникають за такими операціями.

Платники єдиного податку, які з 1 січня поточного року або пізніше переходять на загальну систему оподаткування, сплачують податок на прибуток на підставі податкової декларації за річний податковий (звітний) період (як новостворені), який для них починається з дати переходу на загальну систему та закінчується 31 грудня такого року, враховуючи положення абзацу «а» п.137.5 ст.137 .

При декларуванні податку на прибуток за 2016 рік, у разі переходу на загальну систему оподаткування з IV кварталу 2016 року, фінансовий результат до оподаткування, визначається за правилами бухгалтерського обліку за IV квартал 2016 року

При цьому, враховуючи особливості визначення об’єкта оподаткування податком на прибуток, такий платник податку разом з річною декларацією з податку на прибуток підприємств повинен подати фінансову звітність за 9 місяців та 2016 рік.

Лист №24342 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/70387.html

Як виправляти помилки у спецдекларації – роз’яснює ДФС

Охтирська ОДПІ інформує про те, що Державна фіскальна служба України у листі від 21.11.2016 р. №37146/7/99-99-15-03-02-17 надала роз’яснення щодо порядку виправлення у 2016 році помилок, допущених сільськогосподарськими підприємствами – суб’єктами спеціального режиму оподаткування у податковій звітності з ПДВ за звітні (податкові) періоди до 01.01.2016 року, а саме: у разі виправлення помилок  за звітні періоди до 01.01.2016 року застосовуються норми ПКУ, чинні на дату їх виправлення (дату подання уточнюючого розрахунку), тобто чинні у 2016 році. Це означає, що позитивне значення різниці між сумою податкового зобов’язання та сумою податкового кредиту, зазначене у такому уточнюючому розрахунку, підлягає у відповідних відсотках сплаті до бюджету та перерахуванню на спеціальний рахунок сільськогосподарського товаровиробника, при цьому такі відсотки визначаються відповідно до норм пункту 209.2 статті 209 ПКУ, чинних на дату подання уточнюючого розрахунку.

 



Добавить комментарий