ОДПІ ІНФОРМУЄ

23 декабря 2016 | Новости | Нет комментариев |

До витрат підприємства включаються товари та послуги надані учасникам АТО

Державна фіскальна служба України у листі від 09.12.2016 №39245/7/99-99-15-02-01-17 надала роз’яснення щодо відображення вартості товарів для потреб забезпечення проведення АТО у складі витрат.

Зокрема, Постановою КМУ від 26 жовтня 2016 року № 758 затверджено перелік товарів, виконаних робіт, наданих послуг за кодами згідно з Державним класифікатором продукції та послуг ДК 016:2010, вартість яких, на період проведення антитерористичної операції, включається до інших витрат звичайної діяльності чи на вартість яких не проводиться коригування фінансового результату до оподаткування.

До зазначеного переліку входять:

- спеціальні засоби індивідуального захисту;

- лікарські засоби;

- засоби особистої гігієни;

- продукти харчування;

-технічні засоби спостереження, які добровільно передані Збройним Силам, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, що утримуються за рахунок коштів держбюджету.

Постанова набрала чинності з 2 листопада 2016 року.

З 1 січня 2017 року стартує деклараційна кампанія про доходи, отримані громадянами у 2016 році

Охтирська ОДПІ звертає увагу, що з 01.01.2017 розпочинається кампанія декларування, за якою окремі категорії фізичних осіб зобов’язані подати річну податкову декларацію про майновий стан та доходи (далі – Декларація) та визначити податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб і військового збору, та/або мають право подати декларації для отримання податкової знижки.

Нагадуємо, що наказом Міністерства фінансів України від 15.09.2016 №821 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року №859» (далі – наказ № 821), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 11.10.2016 за №1349/29479, який набирає чинності 31 грудня 2016 року, внесено зміни до форми Декларації, яка запроваджується з 01.01.2017.

Наказом №821 приведено Декларацію у відповідність до змін, внесених до Податкового кодексу України Законом України від 24.12.2015 №909 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році», а саме:

- кількість додатків зменшено з чотирьох до двох, в яких платники податків здійснюють розрахунок податкових зобов’язань з урахуванням понесених витрат (розрахунок інвестиційного прибутку (додаток Ф1) та розрахунок податкових зобов’язань самозайнятими особами (додаток Ф2));

- змінено порядок розрахунку податкових зобов’язань із доходів, отриманих фізичною особою – підприємцем від провадження господарської діяльності, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, з урахуванням змін щодо порядку сплати авансових платежів з податку на доходи фізичних осіб;

- уточнені показники Декларації з урахуванням введення в дію ставки податку на доходи фізичних осіб у розмірі 18% тощо.

Основні зміни в оподаткуванні неприбуткових організацій

Охтирська ОДПІ повідомляє, що  ДФСУ у листі від 08.12.2016 р. №39344/7/99-99-15-02-01-17 нагадує, що 20 листопада 2016 року набрав чинності Закон від 06.10.2016 р. № 1667-VIII. Ним уточнено окремі положення ПКУ щодо оподаткування неприбуткових організацій.

Основні зміни такі:

1) Фінансування видатків на утримання неприбуткової організацій, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами, не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) або їх частини.

2) Релігійним організаціям дозволено використовувати свої доходи на здійснення неприбуткової (добродійної) діяльності, передбаченої законом для таких організацій, у тому числі надання гуманітарної допомоги, здійснення благодійної діяльності, милосердя.

3) Підставою для виключення неприбуткової організації з Реєстру неприбуткових установ та організацій є встановлення контролюючим органом факту використання доходів (прибутків) для цілей інших, ніж передбачені пп. 133.4.2 ПКУ.

До змін, внесених Законом № 1667, підставою для виключення з Реєстру було встановлення контролюючим органом факту використання доходів (прибутків) для цілей інших, ніж передбачені установчими документами.

4) Тимчасово, до 1 січня 2018 року, не може бути підставою для виключення неприбуткових релігійних організацій з Реєстру невиконання такими релігійними організаціями вимог до установчих документів, визначених пп. 133.4.1 ПКУ.

Працівнику за ЦПД виплатили винагороду за кодом»101»: виправляємо помилку у формі №1ДФ

У даному випадку помилку виправляють шляхом подання уточнюючого розрахунку форми №1ДФ. Нагадаємо, що Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб і сум утриманого з них податку, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 №4 (далі – Порядок). При цьому коригування проводять шляхом заповнення двох рядків у розділі I під податковим номером цього працівника (відповідно до п. 3.9 та абз. 3-5 п.4.4 Порядку).

У першому рядку потрібно повторити неправильний запис із раніше поданої форми №1ДФ (з помилковою ознакою доходу «101» у гр. 5), а у гр. 9 зазначити «1» тобто видалення.

У другому рядку в графах 3а та 3 відобразити суму винагороди за цивільно-правовим договором, у графах 4а та 4 суму податку на доходи фізичних осіб, утриманого з винагороди, у гр.. 5 проставити код «102», а у графі 9 – «0».

Розділ II не коригується, оскільки відомості у цьому розділі відображаються без персоніфікації платників податків, а суми доходу і військового збору в цілому по підприємству.

Роман Насіров: Ми повинні спільно з бізнесом розробити дієвий інвестиційний план

Шляхи покращення інвестиційного клімату в Україні, умов інвестування та розвитку підприємництва стали основними темами обговорення під час засідання Ради з питань стимулювання інвестицій та підприємницької діяльності при ДФС.

«Сьогоднішня зустріч – це можливість почути проблеми бізнесу, їх пропозиції для того, щоб краще спланувати свою роботу на найближчий час. Адже саме під час діалогу ми можемо зрозуміти, на чому потрібно акцентувати увагу та що треба зробити для бізнесу в січні, в першому кварталі, в першому півріччі та взагалі в 2017 році», – зазначив Голова ДФС Роман Насіров.

За його словами, фіскальна служба та представники бізнесу мають можливість проаналізувати все, що зроблено, та визначитися, що потрібно зробити в найближчому майбутньому і на основі цих пропозицій та напрацювань розробити дієвий інвестиційний план.

«Для кращого розуміння стану розвитку галузей економіки можливо варто зробити  український Doing Bussines, проаналізувати всі напрями, де вже є покращення, де ще їх потрібно робити і що саме. Також зібрати від бізнесу питання, пропозиції до Уряду, Парламенту, центральних органів виконавчої влади тощо», – підкреслив Роман Насіров.

У свою чергу представники бізнесу наголошувати на необхідності внесення законодавчих змін, які б стимулювали розвиток бізнесу та сприяли залученню інвестицій в Україну. Як відзначив Роман Насіров, ДФС як і бізнес, зацікавлена у розробці ліберального Податкового кодексу, який забезпечить єдині прозорі умови ведення бізнесу для всіх учасників ринку.

«Ми потребуємо достатньо великих змін до податкового законодавства. Але це мають бути не «косметичні» зміни, або зміни заради змін. Фіскальна політика держави повинна бути дійсним механізмом, який стратегічно розрахований. Нові зміни можна розробити спільними зусиллями. Так, будуть дещо різні підходи по індустріям, але, я впевнений, 80% всіх напрацювань будуть узгоджені», – наголосив Голова ДФС.

Форма Типового договору оренди землі зазнала змін

Охтирська ОДПІ повідомляє, що 02.12.2016 у газеті «Урядовий кур’єр» №227 опубліковано постанову Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 №843 «Про внесення змін до Типового договору оренди землі». Постанова набрала чинності з дня опублікування.

Постановою №843 удосконалено типову форму договору оренди землі.

Зокрема, фізичні та юридичні особи під час підготовки договорів оренди землі витрачатимуть менше часу та коштів за рахунок можливості укладання договору оренди на декілька земельних ділянок одного орендодавця.

Крім того, приведено у відповідність до вимог чинного законодавства Типову форму договору оренди землі, зокрема, у частині встановлення строку оренди земель сільськогосподарського призначення не менше ніж 7 років, а у разі передачі в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, фермерського господарства, особистого селянського господарства земельних ділянок сільськогосподарського призначення, які є земельними ділянками меліорованих земель і на яких проводиться гідротехнічна меліорація, – не менше ніж 10 років.

Зазначеним документом також передбачено, що відтепер сторони в обов’язковому порядку повинні погодити лише об’єкт оренди (кадастровий номер, місце розташування та розмір земельної ділянки), строк дії договору оренди, орендну плату із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.

Як дізнатися, що податкова звітність в електронному вигляді була отримана контролюючим органом

На офіційному веб – порталі ДФС України розміщено чимало електронних сервісів, якими платники податків мають можливість скористатися.

На сьогодні успішно працюють такі електронні сервіси, як«Електронний кабінет платника податків», «Дані Реєстру платників ПДВ», «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера», «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс», «Акредитований центр сертифікації ключів», «Антикорупційний сервіс «Пульс», «Електронна звітність», «Анулювання реєстрації платників ПДВ», «Реєстр платників єдиного податку», «Декларування on-line», «Дані про взяття на облік платників податків».

Іноді у платників податків виникають питання з приводу використання електронних сервісів, зокрема як дізнатися, що податкова звітність в електронному вигляді була отримана контролюючим органом.

Слід враховувати вимоги «Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку», затвердженої наказом ДПС України від 10.04.2008 року № 233, згідно з якими перша квитанція є підтвердженням платнику податків передачі його податкових документів в електронному вигляді до контролюючого органу засобами телекомунікаційного зв’язку. Ця квитанція надсилається контролюючим органом на електронну адресу платника податків, з якою було надіслано податкову звітність.

Другий примірник першої квитанції в електронному виді зберігається в органі ДФС. Якщо на електронну адресу платника податків не надійшла перша квитанція, то податковий документ вважається не одержаним. А підтвердженням платнику податків прийняття його податкових документів до бази даних є друга квитанція в електронному виді у текстовому форматі, в якій визначаються реквізити прийнятого податкового документа в електронній формі, відповідність податкового документа в електронній формі затвердженому формату (стандарту) електронного документа, результати перевірки ЕЦП, інформація про платника податків, дата та час приймання, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова звітність, та дані про відправника квитанції. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДФС.

 



Добавить комментарий