У НОВОМУ РОЦІ – БЕЗ ПОДАТКОВОЇ МІЛІЦІЇ

22 декабря 2016 | Новости | Нет комментариев | №51 (1082)

Парламент підтримав ліквідацію податкової міліції та передачу баз даних від фіскалів до Мінфіну. Вочевидь, із початку січня бізнес працюватиме за новими податковими правилами. Верховна Рада ухвалила за основу законопроект №5368 про внесення змін до Податкового кодексу. Про нововведення, які очікують на підприємців з нового року, розповідає Ілля Несходовський, директор Інституту соціально-економічної трансформації.


- Ілле Сергійовичу, які податкові зміни прийняв парламент?

- Їх чимало. Найперше – податкову міліцію буде ліквідовано. Натомість створюється Фінансова поліція, що буде в підпорядкуванні Мінфіну. Новий орган повинен виконувати не каральну функцію, а слідчо-аналітичну. Він повинен аналізувати ризиковані операції, які мають ознаки податкового шахрайства, збирати докази на основі інформації з комп’ютерних податкових баз.

- Чи правда, що буде один реєстр ПДВ, а не два, як є сьогодні?

- Так. Законопроект пропонує створити єдиний публічний реєстр платників ПДВ і примусити ДФС оприлюднювати всю інформацію про заявки на відшкодування з конкретними термінами їх погашення. Бо наявність двох реєстрів дозволяє одним платникам отримувати кошти вчасно, а інші мусять чекати декілька місяців. Як наслідок, всі хочуть потрапити в перший реєстр. Таким чином, два реєстри ділять платників на своїх і чужих. Щоправда, виникає питання стосовно перехідного періоду. Ймовірно, буде запроваджено тимчасовий Реєстр заяв про повернення суми бюджетного відшкодування, поданих до 1 лютого 2016 року, та за якими станом на 1 січня 2017 року суми ПДВ не відшкодовані з бюджету.

- Які ще зміни прийнято за основу?

- ДФС буде позбавлена функції адміністрування податкових баз даних, її передадуть Мінфіну. Але при цьому фіскальні органи залишаться основними користувачами цих баз без прав зміни їх функціоналу та ручного втручання в алгоритми їх функціонування. Крім того, законопроект запроваджує повноцінний електронний кабінет платника податків. Наразі у платника відсутній належний доступ до інформації про сплачені ним податки та подану звітність. Якщо запрацює електронний кабінет, то платник завжди знатиме, коли та яку звітність мусить подати, чи своєчасно вона була прийнята, коли необхідно сплатити податки. Якщо буде відсутнє особисте спілкування платника з податківцем, то це зменшить корупційні можливості.

- Що дасть прийняття цих нововведень?

- Усі ці норми спрямовані на те, щоб полегшити роботу бізнесу. По-іншому не може бути, бо вони були розроблені за активної участі бізнес-асоціацій, експертів.

- Але ж зміни у Податковий кодекс потрібно вносити за півроку до їх запровадження.

- Усі ці норми покращують умови ведення бізнесу. Тому, думаю, великих проблем не буде, бізнес не заперечуватиме. Іноді, навпаки, потрібно терміново змінити якусь норму, щоб підприємці не втрачали коштів через зловживання контролюючих органів.

Леся ЯСИНЧУК

 



Добавить комментарий