Коли відлік часу йде на секунди

30 марта 2017 | Здоровье | Нет комментариев | №13 (1096)

По місту час від часу лунають сирени карети швидкої допомоги – то лікарі поспішають на порятунок людських життів. Інколи рахунок може йти не на хвилини, а на секунди – особливо це стосується постраждалих в ДТП та сердечників. Які зміни нещодавно відбулися в роботі Охтирської станції екстреної швидкої медичної допомоги та як правильно здійснити виклик швидкої, читайте у нашому матеріалі.

Тетяна Марченко

Про те, які зміни відбулися в системі надання екстреної медичної допомоги, нам розповість головний лікар Охтирської станції екстреної медичної допомоги Тетяна Марченко.

Нещодавно у системі надання швидкої допомоги відбулися певні нововведення. Розкажіть про це детальніше.

- На базі Сумської станції наприкінці 2016 року створений Єдиний диспетчерський центр для прийняття екстрених викликів від усіх громадян області. Завдяки цьому викликати лікарську чи фельдшерську бригади екстреної медичної допомоги  стане легше та швидше не лише міським, а й сільським мешканцям. Бо диспетчер, маючи перед собою єдину електронну карту маршрутів, зможе оперативно направити на виклик ту бригаду, яка найближче знаходиться до абонента. Щоб забезпечити доступність сільських мешканців до своєчасної якісної екстреної медичної допомоги протягом всієї доби,  пункти екстреної медичної допомоги с. Грунь та смт. Чупахівка переведені в цілодобовий режим роботи. Щоб викликати екстрену медичну допомогу з стаціонарного чи мобільного телефону,  мешканцям міста та сіл Охтирського району необхідно набрати короткий номер «103», і оператор з’єднає абонента з оперативно-диспетчерською службою м. Суми.

Приміщення швидкої

Нам відомо, що покращилася якість надання медичних послуг хворим із  гострою серцево-судинною патологією завдяки використанню системи UNET. Як це працює?

- Завдяки тісній співпраці та взаєморозумінню між адміністрацією Центру та депутатів Охтирської міськради, ми використовуємо систему UNET. Завдяки цьому консультанти діагностичного телеметричного консультативного кабінету цілодобово приймають електрокардіограми від фельдшерських бригад, розшифровують їх і в телефонному режимі надають рекомендації  щодо лікування хворих на гостру серцево-судинну патологію одразу під час обслуговування виклику. Також нещодавно було придбано 4 електрокардіографи «ЮКАРД 100» для мешканців Охтирки.

Заступник головного лікаря з медичної роботи Анатолій Давиденко демонструє електрокардіограф «ЮКАРД 100».

- Даний пристрій значно покращує якість надання невідкладної допомоги хворим. Особливо він стає доречним, коли на виклик виїздить фельдшер. Даний електрокардіограф працює автономно, має вбудований телефон та підключений до Інтернету, – пояснив Анатолій Давиденко.

У № 31 від 3 серпня 2016 р. ми друкували матеріал під назвою «Швидкій потрібна допомога», в якому йшлося про жахливі побутові умови перебування персоналу швидкої на робочому місці. Що змінилося з того часу?

- Працівники швидкої чергують цілодобово, тому повинні мати можливість відпочити і обігрітися в холодну та дощову пору року, адже від цього може залежати і точність діагнозу і швидкість прибуття на виклик.

Нарешті колективу Охтирської станції вдалося вирішити питання побутового характеру. Силами працівників та завдяки спонсорській допомозі зроблений ремонт в приміщенні, який значно покращив умови перебування медиків. До того ж, нам вдалося відремонтувати ще одне приміщення, в якому раніше була диспетчерська Охтирської ЦРЛ, та організувати там кімнату відпочинку для водіїв. Більше 8 тис. грн. на закупівлю будівельних матеріалів було надано «Сумським обласним центром екстреної медичної допомоги та медицини катастроф».

Водії швидкої допомоги Олег Рогальський та Борис Бездрабко відтепер можуть з комфортом відпочити в окремій кімнаті.

- До цього в цій кімнаті жили хіба що миші та мокриці. Та ми згуртувалися: хто старий шифер, хто шалівку приніс та, засукавши рукава, почали частково перекривати дах, утепляти стіни мінеральною ватою, змонтували підвісну стелю. І кімната перетворилася на затишне, світле та тепле місце відпочинку, – розповіли водії швидкої Олег Рогальський та Борис Бездрабко.

Екстрена допомога – це система медичної допомоги, що надається у екстрених випадках, які є загрозливими для життя. Це стосується кожного, бо кожну хвилину може трапитися подія, коли нам може знадобитися допомога, де згаяні хвилини можуть перекреслити чиєсь життя. Ми поспілкувалися з фельдшером невідкладних станів Охтирської станції екстреної (швидкої) медичної допомоги Світланою Решетнік, аби з’ясувати нюанси здійснення виклику, які допоможуть врятувати своє життя чи життя близьких.

Світлана Решетнік

Яку інформацію необхідно повідомити диспетчеру під час виклику швидкої?

- Якщо ви подзвонили на 103 і робите виклик, ви повинні: назвати точну адресу (район, населений пункт, вулицю, номер будинку, під’їзд, поверх, код та шляхи під’їзду);  назвати прізвище, ім’я по-батькові хворого (не прізвище власника квартири, не прізвище матері, якщо викликається до дитини); якщо ви не знаєте хворого, то хоча б вкажіть стать та вік; потрібно описати скарги хворого і, бажано, згоду хворого на допомогу; повідомити номер телефону, з якого телефонуєте.

Як треба підготуватися до приїзду швидкої?

- Перш за все необхідно ізолювати тварин, які зараз дуже часто стають перепоною або ускладнюють доступ до хворого, це треба зробити до приїзду бригади. У випадку агресивної поведінки хворого, треба обов’язково повідомити лікарів про це. Бажано заздалегідь подумати про тих, хто допоможе при транспортуванні та виносі на ношах хворого, якщо це потрібно.

У якому випадку виклик швидкої буде обґрунтованим?

- Екстрену допомогу треба викликати у випадку втрати свідомості; судом; раптового болю у грудній клітці; раптового болю у черевній порожнині;  при запамороченні та нудоті;  при порушення мовлення та слабкості у кінцівках, які виникли раптово;  комах при цукровому діабеті; кровотечах, блюванні кров’ю; гострих отруєннях;  порушення вагітності; анафілактичних реакціях на різні чинники; укусу змій; всіх видах травм, що включають у себе поранення, переломи, опіки, забої, нещасні випадки, які спричинені дією диму, електричного струму, блискавки, дорожньо-транспортними засобами, асфіксії усіх видів – утоплення, повішення, потрапляння сторонніх тіл, теплові удари та дії холоду;  злочинні напади;  гострі психічні розлади, що несуть небезпеку хворому і оточуючим. Тобто це ті стани, які виникли раптово і загрожують життю і здоров’ю людини.

А якщо хворий не погоджується з призначеннями лікаря швидкої?

- Під час виклику керівник бригади приймає рішення про надання допомоги, яке є обумовлено Протоколами і він же приймає рішення про госпіталізацією. Якщо ви не згодні з тактикою надання допомоги, то пишете відмову, краще в присутності 2-х свідків. Супровід хворого здійснюється однією людиною і тільки з дозволу керівника бригади. Транспортування дітей до лікарні здійснюється тільки у  супроводі батьків або опікунів, які перебувають на місці надання допомоги.

У яких випадках карета швидкої не виїздить за викликом?

- Бригада не виїжджає до хворих для виконання призначень (ін’єкцій, крапельниць, перев’язок ), до пацієнтів, які перебувають під наглядом сімейного лікаря з приводу хронічних захворювань і станах, які не вимагають екстреної допомоги, для видалення кліщів, для видачі листків непрацездатності, виписування рецептів, довідок про стан здоров’я, судово-медичних висновків, для стоматологічної допомоги, для здійснення між лікарняних перевезень, які не потребують медичного супроводу.

Диспетчер з прийому викликів, керуючись правилами, має право відмовити у прийомі виклику. При цьому він зобов’язаний оформити письмову відмову і обов’язково дати рекомендацію щодо звертання у відповідний лікувально-профілактичний заклад, вказавши адресу і телефон закладу. Диспетчер надає довідки про місце перебування хворого,  якого госпіталізували. Але про те, хто був на виклику, які процедури, ін’єкції виконувалися, діагноз хвороби диспетчер не має право сповіщати.

Якщо ви потребуєте консультації, з вами поговорить фельдшер або навіть лікар. Але лікування по телефону не призначають. Бувають різні випадки і у графіку нашої роботи – поломки, бездоріжжя, хвороби співробітників, адже ми теж залежимо від життєвих ситуацій.

Бережіть себе та своїх близьких і, звичайно, не хворійте!

Записала Олена Кириченко

 



Добавить комментарий